Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، شب گذشته، 14 مردادماه در دیدار با محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: با مرور فرهنگ ناب اسلام، آنچه بیش از همه ما را به خود متوجه می‎کند، اهمیت و جایگاه ولایت است؛ یعنی همه چیز بر اساس ولایت بنیان نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حرکت و فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه‎های مختلف کشور به خصوص حل مشکلات فنی، علمی و تخصصی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و... همگی حرکت در مسیر ولایت است زیرا امروز ولی امر مسلمین این خواسته بزرگ را از همه آحاد کشور دارند و جهاددانشگاهی نیز پیشگام این عرصه بوده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خطاب به فعالان جهاددانشگاهی یادآورشد: کار شما در راستای اندیشه‎های مقام معظم رهبری و فرهنگ متعالی مهدویت است، به نحوی که می‎توان گفت از بسیاری از فعالیت‎های فرهنگی و دینی که در این کشور انجام می‎شود نیز مقدس تر است زیرا به اعتلای نظام و جامعه اسلامی کمک می کند.

وی با ذکر این مطلب که به فعالیت‎های جهاددانشگاهی در این عرصه‎ها غبطه می‎خوریم، افزود: جهاددانشگاهی با اقدامات مهم خود به دنبال تقویت جبهه انقلاب و نظام اسلامی و جامعه دینی در مقابل مستکبران و کافرانی است که با انحصارگرایی در همه عرصه‎های علمی و فرهنگی و فناوری و... به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم و به خصوص نسل جوان هستند.

احمدی در ادامه با اشاره به تحریم‎های دشمنان علیه ملت ایران بیان کرد: تحریم‎ها و مشکلات اقتصادی ضربه‎های جدی به کشور وارد کرد ولی یکی از مزایای آن، افزایش هم افزایی بین نهادهای مختلف کشور بوده است که این مساله یک خبر و اتفاق بسیار خوشایند است.

وی افزود: استمرار این فرایند بسیار مهم و کلیدی است زیرا اگر مجموعه‎های فرهنگی کشور ظرفیت‎های محدود شده خود را در کنار هم قرار دهند می‎توانیم هر پروژه و فرایند مهمی را که اراده کنیم به مرحله انجام برسانیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر اظهارکرد: حرم مطهر در سال‌های اخیر دامنه فعالیت‎های خود را ارتقا داده است و امروزه در حوزه فرهنگی برنامه‎های وسیعی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آنها می‎توان به اداره خانواده در این معاونت اشاره کرد که متولی بخش‎های مختلف از جمله بخش جوانان و... است.

وی گفت: از این روی می‎توانیم با ظرفیت‎های بسیار خوبی که جهاددانشگاهی از آنها برخوردار است کارگروه مشترکی ایجاد و فعالیت‎های مشترک را در قالب این کارگروه دنبال کنیم.

احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت از سوی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در این بخش باید از ظرفیت‎های مسجد مقدس جمکران بیش از پیش استفاده شود زیرا مقام معظم رهبری تأکید کردند که این مسجد مقدس باید قطب و پایگاه فعالیت‎های مهدوی کشور باشد و به همین دلیل باید این مسجد را تقویت کنیم.

وی گفت: هرچه از نشر مکتوب به سمت محصولات عامه‌پسند و جوان‌پسند برویم می‌توانیم تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان خود داشته باشیم؛ در این زمینه حرم مطهر نیز می‎تواند از همه ظرفیت‎های خود برای همکاری با این جشنواره و در سطح کلان‎تر با فعالیت‎های جهاددانشگاهی بهره بگیرد.

علی حسینی، معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی نیز با اشاره به دوره‌‏های مختلف آموزشی و بخش‎های مختلف آموزشی و فناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جشنواره ملی مهدویت از جمله برنامه‎های بسیار مهم و اولویت دار این مرکز در قم است که در سال گذشته به همت این مرکز برگزار شد.

وی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه حرم مطهر(س) در اجرای طرح‎های فرهنگی گفت: در سال گذشته برنامه‎های تبلیغی در عرصه این جشنواره در حرم انجام شد که امیدواریم سطح همکاری حرم در این جشنواره و به طور کلی برنامه‎های فرهنگی و هنری مشترک را ارتقا ببخشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حرم احمدی ایکنا جشنواره ملی مهدویت جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود

محمود جوادیان‌فر  اظهار کرد: دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است، که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان خاطرنشان کرد: امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه بویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمان در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

جوادیان‌فر از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر