Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@02:59:51 GMT

کمک روحانیت در جریان سیل برابر چند سال تبلیغ بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۷۰۲۰

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در جمع مسئولان حوزه علمیه استان سمنان، به میزبانی مدرسه علمیه امام علی(ع) شهر دیباج، با اشاره به کمک روحانیت به مردم مناطق سیل زده اظهار داشت: در جریان سیل امسال، بنده از همان روزهای اول در سیل آق قلا و گمیشان حضور پیدا کردم و یا در زلزله کرمانشاه نیز بنده حضور داشتم و همیاری و کمک روحانیت کم نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه تصریح کرد: در جریان سیل امسال در یکی از استان ها، با توجه به حجم سیل موجود برخی از مسئولان محلی اظهار عجز و ناتوانی در این سیل کردند، اما حرکت روحانیت در کمک رسانی به سیل زدگان، چهره های غمناک را به شادمانی تبدیل کرد.

وی با اشاره به حضور روحانیت در جریان سیل افزود: حضور جهادی روحانیت در کنار مردم سیل زده یک تبلیغ عملی بود و شاید مطلبی را چندین سال تبلیغ می کردیم در کنارش به اندازه این حضور نمی توانست نتیجه بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، با اشاره به اینکه دشمن در حوزه ادبیات گفتاری و رفتاری روحانیت، بسیار هجمه پراکنی می کند، خاطرنشان کرد: دشمن کارهای خوب روحانیت را برجسته نمی کند و دنبال این نیست که اصلا خوبی ها را مطرح کند و اگر جایی کوچک ترین اشتباه سهوی رخ دهد دنبال برجسته سازی آن هستند.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه اضافه کرد: در جریان سیل امسال روحانیت چه با عمامه و چه بدون عمامه حضور پیدا می کردند، دشمنان به دنبال هجمه پراکنی بودند، لذا باید کارهای خوبی که از سوی روحانیت در جریان خدمت به مردم شکل می گیرد معرفی شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز در قلب آفریقا شیخ زکزاکی و در کشورهای دیگر نظیر افغانستان، عراق و... فریاد اسلام خواهی بلند است از حوزه و روحانیت شیعه نشأت گرفته است، گفت: اینها بیانگر عظمت و اقتدار اسلام ناب و انقلاب اسلامی است که باید این قدرت درون حوزه های علمیه را حفظ کرد.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، با اشاره به استقبال کم نظیر جوانان از تحصیل در حوزه علمیه، گفت: حضور جوانان در حوزه علمیه کم نظیر بوده است و امروز حوزه روز به روز در حال جوان تر شدن است.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاه نمایی در مشکلات، تصریح کرد: دشمن در بحث مشکلات، دنبال سیاه نمایی است که باید مراقب بود از مشکلات موجود سیاه نمایی نشود و کارهای جهادی طلاب و روحانیون نیز انعکاس داشته باشد.

بر پایه این گزارش، پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین فاضل، حجت الاسلام مجید نجف زاده، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان سمنان، گزارشی از اقدامات روحانیت استان در حوزه های مختلف از جمله فعالیت های جهادی در بحث سیل امسال ارائه کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرحوزه علمیه اصفهان در نشست مدیران مدرسه علمیه حوزه علمیه اصفهان، یکی از چالش‌های پیش روی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز علمی- آموزشی حتی دانشگاه‌ها را جذب جوانان دانست و گفت: بدانید برای خدا می‌خواهید حوزه را اداره کنید و وابسته به جایی نیستید و درصورتیکه تلاش کنید افرادی را جذب دین کنید، با احساس مسئولیت بهتری کار می‌کنید.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادخطاب به مدیران مدارس علمیه افزود: مدرسه علمیه‌ای در اختیار ما قرار گرفته است و همه می‌خواهیم یک کار را انجام دهیم و آن ترویج دین است، همچنین باید مدنظر داشت این که کشور به روحانیون عالم و باسواد نیاز دارد و ما نیز در گوشه‌ای می‌خواهیم به وظیفه خود عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: یکی از موانع رونق جذب افراد به حوزه‌های علمیه، تسهیل شدن مسیر ورود به دانشگاه‌ها و دریافت مدارک متعدد دانشگاهی با گذشت چهار سال و یا کمتر است که این افزایش ورود به دانشگاه‌های مختلف کشور بدون برنامه بلند مدت و نیازسنجی، برای آینده کشور، احساس نگرانی و خطر فراهم می‌کند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مسئله دیگری که بر آن تاکید داریم این است که در سال اول دوره طلبگی بیشتر به مسئله اعتقادی طلاب و آشنایی با قرآن کریم پرداخته شود، به دلیل این که اگر طلبه در طول مسیر از طلبگی انصراف داد علمی آموخته باشد.
عضو خبرگان رهبری، مغتنم شمردن فرصت انسان سازی را در حوزه علمیه امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند توفیق داده که می‌توانید انسان بسازید و این بسیار مهم است، البته سختی نیز دارد و اساتید ملزم هستند درحین تدریس، مسائل اخلاقی را نیز بیان کنند و علاوه بر آن بهتر است از همان سال اول به طلبه گفته شود هفته‌ای یک روایت حفظ کند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)