Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:46:48 GMT

استان اردبیل نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۷۰۷۷

استان اردبیل نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی است

به گزارش ایرنا ، یعثوب نژادمحمد روز سه‌شنبه در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های مراکز دانشگاهی منجر به ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر جهاد دانشگاهی در کنار سایر مراکز آموزشی و پژوهشی توانسته موفق عمل کرده و افتخارات زیادی را نصیب کشور کند.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی اردبیل با ایجاد مرکز درمان ناباروری، دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان، مرکز رشد گیاهان دارویی و مراکز آموزشی و پژوهشی، زیرساخت‌های مناسبی در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی و آموزش‌های مهارتی در استان ایجاد کرده و در بیشتر جلسات و تصمیم‌گیری‌های علمی و پژوهشی استان نیز نقش تأثیرگذاری دارد و حرف اول و آخر را در خیلی از طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژادمحمد با اشاره به اینکه مجموعه استانداری اردبیل برای مساعدت و حمایت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آمادگی دارد، گفت: جهاد دانشگاهی در حال حاضر حضور بی‌بدیل و تاثیرگذاری در استان دارد و انتظار می‌رود حضور و نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه استان پررنگ‌تر شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل نیز در این بازدید گفت: جهاد دانشگاهی نقش بسزایی در تولید علم و فناوری کشور دارد و در هر برهه زمانی، در خدمت کشور و رفع نیازهای آن بوده است.

سیدمهدی جوادی افزود: جهاد دانشگاهی در کنار سایر نهادهای علمی و پژوهشی توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و با عملکرد مناسب خود درحوزه‌های مختلف در سطح کشور و استان، باور و اعتماد مسئولان را برای واگذاری ماموریت‌های ویژه و کاربردی‌ جلب کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای شروع و انجام کارهای علمی و پژوهشی جدید در استان دارد، گفت: مسئولان استان باید از وجود چنین نهاد علمی و فرهنگی بیشتر استفاده کرده و زمینه توسعه فعالیت‌های آن را فراهم کنند.

جوادی با اشاره به اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی استانداری در سال گذشته از طریق جهاد دانشگاهی استان افزود: با ایجاد کتابخانه‌های غنی در رشته‌های مختلف علمی در این نهاد، می‌توان همچون دیگر استان‌های همجوار، مرکز مطالعاتی قفقاز و آسیای میانه را با محوریت جهاد دانشگاهی و با مشارکت دیگر مراکز دانشگاهی و مطالعاتی در استان تأسیس کرد.

رئیس جهاد انشگاهی استان اردبیل هم گفت: این نهاد با نیازسنجی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی وارد حوزه پزشکی با رویکرد سلامت باروری، گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق شده است.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه با بومی‌سازی فناوری می توان چهره علمی استان را ارتقا داد، افزود: با بومی‌سازی قسمتی از دانش فنی پژوهشگاه رویان در حوزه سلامت باروری، مرکز درمان ناباروری قفقاز راه‌اندازی شد که با ارائه خدمات درمان ناباروری یکی از نیازهای اساسی استان و منطقه را برطرف کرده است.

وی با اعلام اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در سطح خوبی قرار دارد، اظهار داشت: با همکاری مسئولان و متولیان استان باید فضای فیزیکی مناسب و استاندارد که یکی از دغدغه‌های این نهاد است به این امر اختصاص یابد که این امر علاوه بر توسعه حوزه گردشگری سلامت موجب رفاه حال زوجین و خدمات رسانی بهتر خواهد شد.

اوچی اردبیلی از واگذاری طرح‌های آموزشی مهم چون سرباز ماهر، طرح ملی داناب، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، دوره‌های آموزشی صنایع دستی و طرح‌های پژوهشی مهم به جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال گذشته و سال‌جاری خبر داد و افزود: این مأموریت نشان می‌دهد که استان در حال باور توانمندی‌های جهاد دانشگاهی است و سعی دارد از پتانسیل و ظرفیت‌های  این نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی استفاده کند.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف تصمیم گیری های درمان دوره های آموزشی فناوری نیروی انسانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود صانعی معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان با فعالیت در مراکز رشد و فناوری و هم‌افزایی علمی و تبدیل علم به ثروت در کسب درآمد شهریه اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری در رشد فکری استادان و دانشجویان موثر است، عنوان کرد: تبیین اندیشه‌های علمی و سیاسی شهید مطهری در دانشگاه و برای تعلیم و تربیت دانشجویان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی  افزود: در راستای اهداف سند تحول و صیانت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی کار‌های خوبی صورت گرفت و برای کاربردی کردن تولید علم به ثروت فعالیت و تلاش شما استادان نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل هم با تبریک روز معلم، تلاش و کوشش و ایثار استادان در کلاس درس را یک عشق ذاتی و درونی دانست و گفت: معلمی یک هدف برای رسیدن به معبود خود است آموزش و تدریس در کلاس لذت بخش و یک کار الهی است که انسان به آن عشق می‌ورزد.

سید میرالله حسینی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهرگیری از گام دوم ملی دانشگاه آزاد اسلامی و سند تحول در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی، تولید محصولات علمی، مشارکت دانشگاهیان به مسائل فرهنگی داشته است.

به گزارش آنا، آئین گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با حضور دکتر مسعود صانعی معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، سید میرالله حسینی رئیس دانشگاه، استادان هیئت علمی همراه با خانواده، معاونان، در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از استادان دانشگاه با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد