Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، کبری رفیعی افزود: امروز (۱۵ مرداد) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش باران گاهی وزش باد رخ می‌دهد که در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بخش‌هایی از خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، زنجان، قزوین و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود و امروز و فردا با توجه با این شرایط کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای را در نوار شمالی و همچنین نوار شرقی کشور خواهیم داشت و به علت نفوذ سامانه پرفشار بر روی سواحل جنوبی دریای خزر شرایط برای وزش باد، بارش باران و احتمال رعد و برق در استان‌های مازندان، گیلان، گلستان و برخی مناطق خراسان شمالی فراهم است.

رفیعی ادامه داد: این بارش‌ها در سواحل و در استان اردبیل به تناوب تا روز شنبه به شکل پراکنده ادامه دارد، فردا بعدازظهر در بخش‌هایی از خراسان شمالی، کردستان و همدان و روز شنبه در ساعات بعدازظهر در آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی گفت: همچنین مناطق جنوب و جنوب شرق از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

گرد و خاک در نوار شرقی کشور

رفیعی افزود: در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، پدیده غالب وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود که این شرایط امروز و فردا در منطقه زابل شدت بیشتری دارد و به شکل توفان گرد و خاک بروز می‌کند و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده نیز در ساعات بعدازظهر و به هنگام شب در خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، جنوب و غرب تهران، قم، قزوین، البرز ، مرکزی، کرمان، شمال و شرق اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کردیم و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد که با توجه به این شرایط ساکنان این مناطق به ویژه کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از خارج شدن از منازل خودداری کنند و افراد عادی هم در پشت بام ساختمان‌های مرتفع حضور نداشته باشند زیرا وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وی امروز و فردا دریای خزر و بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است و در مدت ۴ روز آینده شرق دریای عمان این شرایط را دارد.

رگبار در ارتفاعات تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید رخ می‌دهد که در شب احتمال باد و گرد و خاک نیز وجود دارد و در ارتفاعات تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح تهران ۲۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه بالای صفر و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزش باد بارش باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در بردسکن 

دریافت 10 MB

تصویربردار: سعید نوری

کد خبر 6089138

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش شدید باران در بردسکن 
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟