Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات ارشاد یزد گفت: سالی نزدیک به یک میلیارد آگهی در نشریات توزیع می‌شود که نصف آن را سرپرستی‌ها و روزنامه‌های کشوری و نصف آن را هم روزنامه‌های محلی می‌برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، احمد شعبانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به انتشار خبر کمک‌های ناعادلانه اداره کل ارشاد استان یزد به برخی روزنامه‌های خاص، با رد این خبر، گفت: شاید بتوانیم بگوییم مبلغ داده شده به روزنامه‌ها از اول سال تا حالا اینقدر که می‌گویند شده باشد، اما کمک‌هایی که به نشریات دیگر شده است هم حول و حوش همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این‌هایی که آگهی گرفتند برخی روزنامه‌های محلی ما بودند؛ روزنامه خودش شرایطی دارد که یکسری آگهی‌ها را می‌شود به آن داد اما به ماهنامه، هفته‌نامه و یا دوهفته‌نامه نمی‌شود داد، لذا خواه ناخواه آگهی‌های سه تا روزنامه‌ای که در یزد داریم بالاتر است و البته وقتی حساب می‌کنیم می‌بینیم نشر روزنامه ما با ده برابر کل هفته‌نامه‌های ما برابری می‌کند.

سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات ارشاد یزد با بیان اینکه ما آگهی را بر اساس شرایط تقسیم می‌کنیم، اظهار داشت: یک زمانی می‌گویند این آگهی حتما باید در روزنامه سراسری چاپ شود که ما هم باید حتما به روزنامه سراسری بدهیم، یک زمانی می‌گویند حتما باید در روزنامه چاپ شود مجبوریم به سه تا روزنامه یزد بدهیم، یک زمانی هم دست ما را باز می‌گذارند و می‌گویند می‌شود اگهی را در هفته‌نامه و ماه‌نامه هم چاپ کرد که اگر اینطوری باشد ما حتما به هفته‌نامه و ماه‌نامه می‌دهیم چون باید از همه حمایت کنیم.

شعبانی عنوان کرد: ما هر سه ماه یکبار آمار را می‌گیریم  به تهران می‌دهیم و نظارت شده است و در وزارت‌خانه همه در جریان هستند؛ سالی نزدیک به یک میلیارد آگهی در نشریات توزیع می‌شود که نصف آن را سرپرستی‌ها و روزنامه‌های کشوری و نصف آن را هم روزنامه‌های محلی می‌برند.

وی درباره چگونگی تقسیم آگهی بین نشریات هم بیان کرد: روزنامه‌هایمان که به ترتیب دارد می‌آید و سهمیه‌بندی و مشخص است، البته یک روزنامه است که هر روز چاب می‌شود و یک روزنامه هم است که اسمش روزنامه است اما مثلا ممکن است دو روز چاپ ‌نشود که به او کمتر آگهی می‌دهیم و به هر حال چنین ملاک‌هایی داریم اما مابقی‌اش به هر کدام مواردی را می‌دهیم تا حول و حوش هم باشند و البته ماهیانه آمار هم می‌دهیم.

سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات ارشاد یزد اضافه کرد: هفته‌نامه‌هایمان که در یزد یا در شهرستان‌ها هستند سه ماه یکبار برای ما می‌فرستند و نظم‌شان حول و حوش هم باید باشد و بالا و پایینی نداشته باشد، این موارد را ما مدام کنترل می‌کنیم، اگر هم یک نشریه در یک ماه تفاوتش با دیگری بیشتر شد در ماه بعد جبران می‌کنیم، چون ممکن است یک دفعه یک آگهی باشد که مبلغش بالاتر از بقیه باشد و نمی‌شود حتما دقیق گرفت اما سعی شده حول و حوش هم باشد.

شعبانی ادامه داد: سرپرستی‌ها هم شرایط خاص خودشان را دارند، باید طرف دفترش در سامانه ما ثبت شده باشد و بر اساس سابقه‌ای که دارد به آن آگهی می‌‌دهیم، البته کنار این، برخی نشریات هم هستند که نظم‌شان بهتر است.

وی یادآور شد: البته زمانی بود که خود نشریات می‌رفتند مستقیم از ادارات دولتی آگهی می‌گرفتند و چاپ می‌کردند، این را ما بررسی کردیم و به بازرسی مراجعه کردیم و بالاخره تا حد زیادی و البته نه صددر صد اما تا حد زیادی در مسیر آوردیم و از مسیر خودش توزیع می‌شود؛ البته باز هم هستند مواردی که می‌روند مستقیم از ادارات آگهی می‌گیرند و چاپ می‌کنند که اگر ما ببنیم هم به روزنامه هم به اداره اخطار می‌دهیم و البته برخی از این‌ها هم از چشم ما در می‌رود، اما تا جایی که بتوانیم نظارت می‌کنیم و جلوی آن را می‌گیریم و نمی‌گذاریم اینگونه بشود.

سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات ارشاد یزد در پاسخ به اینکه نحوه کمک به نشریات و پایگاه‌های خبری چگونه است، تصریح کرد: کمک را خود وزارت‌خانه دارد انجام می‌دهد، آن‌ها رسانه‌ها را بر اساس یک سری ملاک و معیارها ارزشیابی می‌کنند و از طرف معاون مطبوعاتی وزارت‌خانه حمایت می‌شوند و ما اینجا خیلی دخل و تصرفی در آن نداریم، ما فقط نشریات‌مان می‌آید اینجا اعلام وصولش می‌کنیم و آن‌هایی را که چاپ می‌شود می‌رود آنجا وزارت‌خانه و آن‌ها خودشان بر اساس معیارها امتیاز می‌دهند.

شعبانی در پاسخ به اینکه آیا به نشریات یارانه کاغذ داده می‌شود، عنوان کرد: آن‌هایی که نظم بالای 50 درصد داشته‌اند به یکسری‌شان یارانه کاغذ داده‌اند و یکسری‌شان هم در نوبت هستند و دارند مرحله به مرحله به آن‌ها یارانه را می‌دهند، مثلا روزنامه‌ها در یزد اولویت اول بودند و گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا علاوه بر انتشار منظم نشریات، کیفیت محتوا هم ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد یا خیر، بیان کرد: چینین چیزی نداریم و به این راحتی نمی‌توان این کار را انجام داد، در قانون هم چنین چیزی تعریف نشده است، حتی تهران هم تعداد انتشار و ملاک‌های اینچنینی را بررسی می‌کند نه کیفیت محتوا را.

سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد یزد، همچنین گفت: کل رسانه‌های برخط و غیربرخط و چاپی ما در استان یزد 191 مورد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جعفری افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص آیین نامه فعالیت دانش بنیان ها و سکوهای سلامت، وزارت بهداشت ملزم به دارو رسانی از طریق سکوها به مصرف کننده نهایی است.

وی ادامه داد: در خصوص عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی اختلاف نظری وجود داشت که این آیین نامه به منظور رساندن دارو از تامین کننده به داروخانه هاست یا شامل رساندن دارو از داروخانه‌ها به مصرف کننده نهایی هم می‌شود.

جعفری گفت: در حقیقت دغدغه اصلی مردم و فعالان این حوزه این بود که دستورالعمل رساندن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی ابلاغ شود. پس از یکسال و هشت ماه در نهایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفت با همکاری وزارت ارتباطات این آیین نامه اجرا شود.

وی افرود: برای اینکه طعم شیرین دارو رسانی توسط سکو‌ها از داروخانه به مصرف کننده نهایی برای مردم احساس شود؛ لازم است چند نکته لحاظ شود؛ اول اینکه تاخیری که برای ابلاغ این دستورالعمل اتفاق افتاد برای عملیاتی شدن آن تکرار نشود. دوم اینکه مطابق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی شود و ما امیدواریم بخش دولتی رقیب بخش خصوصی در دارورسانی نشود؛ یعنی سکو‌های خصوصی برای فراهم کردن شرایط مناسبتر برای دارو رسانی به مردم در رقابت باشند و این امکان در انحصار سکو‌های دولتی نباشد.

جعفری اظهار کرد: طبق ماده ۱۲ آیین نامه، نهایتا ۶ ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل باید اجرایی شود چرا که در هیئت ۷۷ ام مقررات زدایی گفته شده، همه سکو‌های دارای مجوز از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی و یا سایر نهاد‌های مرتبط برای فعالیت در حوزه عرضه دارو به مصرف کننده نهایی نیاز به اخذ مجوز مجدد ندارد؛ در حالیکه در این آیین نامه آمده، علاوه بر کسب مجوز از اتحادیه کسب و کار مجازی باید عضو سازمان صنفی یارانه‌ای کشور هم بشوند، که این ماده نیاز به اصلاح دارد.

معاون مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد پیش بینی کرد که فضای رقابتی خوبی بین سکو‌ها با توجه به ظرفیتی که در این دستورالعمل وجود دارد ایجاد میشود که این مهم سبب تسهیل دسترسی مردم به این خدمت میشود.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت