Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:34:23 GMT

اجرای کنسرت «حسین ضروری» در تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۷۹۳۰

اجرای کنسرت «حسین ضروری» در تالار وحدت

کنسرت «حسین ضروری» با همراهی گروه کر و ارکستر بزرگ آوای شفق در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه کر و ارکستر بزرگ 120 نفره آوای شفق به سرپرستی و خوانندگی حسین ضروری، رهبری وحید علیپور و مدیریت ارکستر محمد رضا پیرجانی 26 مردادماه ساعت 21و30 دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در توضیح برنامه پیش رو آمده است؛ حسین ضروری بیش از ۱۲ سال سابقه تدریس آواز کلاسیک و پاپ را دارد و مدیر و موسس بخش موسیقی موسسه فروغ فرزانگان هنر با مجوز تولید،نشر و توزیع آثار موسیقیایی و برگزاری کنسرت و عضو کانون خوانندگان آواز کلاسیک خانه موسیقی است.

 

 وی در کارنامه هنری خود رهبری و خوانندگی گروه های مختلف هنری همچون؛ کر و ارکستر آوای شفق، کر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مرکز 15، رهبری گروه کر ارکستر نوای صلح، خوانندگی ارکستر ارسباران ، آهنگساز برگزیده در 10 جشنواره معتبر تئاتر همچون جشنواره فجر،ماه،تئاترشهر،تئاتر دانشگاهی وآهنگسازی بیش از 50 اثر تئاتر و ده ها فیلم نیمه بلند وکسب رتبه اول تا سوم جشنواره های مختلف هنری وانجام اجرا های متعدد در قالب کنسرت و همایشهای ملی در سالن هایی مختلف هنری را دارد.



ضروری ارکستر آوای شفق  را در سال ۹۱ تاسیس کرده که تا کنون کنسرت های متعددی را در سالنهایی چون ایوان شمس،تالار اندیشه حوزه هنری،سالن محک ،ارسباران و... برگزار کرده است. ارکستر آوای شفق در حال حاضر یکی از ارکسترهای بزرگ مستقل و فعال کشور محسوب می‌شود.
وی سالهای زیادیست که در زمینه اجرای قطعات فولکلوریک آذری فعالیت دارد و در این کنسرت و کنسرتهایی که سابق بر این داشته است تلاش کرده که موسیقی فاخر را با المنهای مدرن در آمیزد.

 

در این کنسرت فضای حاکم بر قطعات فولکلور_کلاسیک و عمده قطعات را آثار آذری تشکیل می‌دهد.


حسین ضروری تعدادی از ساخته‌های خود را نیز در این کنسرت اجرا می‌کند و عمده تنظیمات ارکسترال قطعات را خود او انجام داده است و همچنین تعدادی از قطعات توسط محمد رضا پیرجانی مدیر ارکستر آوای شفق تنظیم شده است.
یکی از قطعات این کنسرت؛ حاصل تلفیق دو قطعه دامنکشان و ساری گلین است که برای اولین بار توسط یک خواننده با دو زبان فارسی و آذری اجرا می‌شود.


همچنین در این اجرا به جز قطعات آذری  تعدادی از آثار استاد محمد نوری و یک قطعه کلاسیک ایتالیایی نیز اجرا می‌شود.
 

وحید علیپور رهبر قطعات آذری که سابقه همکاری با ارکستر ملی ایران،ارکستر باکو و چندین ارکستر دیگر را داشته است رهبری این اجرا را برعهده دارد.

 

در این کنسرت نوازندگانی چون دانیال جورابچی،آرمین قضاتی،محمد رضا پیرجانی،مهران امیر اصلانی ،مهرداد محمودی،کورش کشاورز،نیلوفر کامیابی،رکسانا ریحانیان،فرامرز جوادی و پروانه انارکی و ... ارکستر را همراهی می‌کنند.

 

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.    

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج نماز جمعه ازدواج آسان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه شهادت امام جواد ع خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه حسین ضروری تالار وحدت کنسرت اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسینی در خطبه‌های نمازجمعه کیش اظهار داشت: بیدار‌ی و خیزش دانشجویی در اروپا و آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را به جهانیان نمایان کرد.

وی بیان داشت: این خیزش جوانان آمریکایی به خوبی نشان می‌دهد که وجدان ملت‌ها بیدار است و پذیرای سیاست‌های ظالمانه نخواهند بود.

حسینی ادامه داد: در قضایای اخیر اعتراض دانشجویان آمریکا و اروپا به ادامه نسل کشی غاصبان صهیونیستی به خوبی وضعیت حقوق بشر را در غرب دیدیم.

امام جمعه موقت کیش گفت: جنبشی که در دانشگاه‌های آمریکا به راه افتاده، موج بیداری دانشجویی علیه صهیونیستهاست و به اروپا نیز سرایت کرده است و این بیداری توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردم غزه را نقش بر آب کرد.

حسینی به سالروز خروج یکطرفه آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و این حرکت نشان داد دیپلماسی و میز مذاکره زمانی اثر بخش است که میدان قوی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن تبریک هفته معلم و با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در رشد و بالندگی جامعه، بر حل مشکلات این قشر به ویژه در بحث مسکن و معیشت تاکید کرد.

خطیب موقت نمازجمعه کیش به اجرای طرح نور و رضایت مندی مردم از طرح نور اشاره کرد و با قدردانی از فراجا برای اجرای این طرح گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر طرح نور در کشور، دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی باید هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود