Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@20:53:08 GMT

پالس های مثبت خبر سفر هیات سعودی به تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۸۰۳۴

خرداد؛ دولتهای خلیج فارس در مورد بحران موجود، اتفاق نظر ندارند؛ عده ای از انها خواستار دخالت نظامی و مقابله با ایران هستند، برخی دیگر به اتش بس و صلح دعوت می کنند و عده ای دیگر نیز در صدد آن هستند که نقش میانجی را برای بحران ایفا کنند.
الجزیره نوشت: در سایه اعلام توقیف نفت کش عراقی در آبهای خلیج فارس، برنامه «فراتر از خبر» شبکه الجزیره به بررسی پیامهای تهران، هدف آن از توقیف این نفت کش و همچنین، مسیر تنش ها در خلیج، تحت تاثیر دعوت ایران به همکاری منطقه ای برای حمایت از دریانوردی، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در همین رابطه، امیر موسوی، مدیر مراکز مطالعات استراتژیک بر این عقیده است که پیام واضح ایران بااین اقدام، محکم کردن سیطره اش بر امنیت خلیج فارس، با همکاری هم پیمانانش در منطقه است. این در حالی است که گروههایی وجود دارند که دنبال وارد کردن ضربه به اقتصاد ایران، از طریق قاچاق بنزین هستند. وی با اشاره به اخبار مربوط به سفر هیات سعودی به ایران، به اضافه پالس های مثبتی که بین وزیر حج عربستان و رئیس سازمان حج ایران رد و بدل شد، بر این عقیده است که عربستان یقین پیدا کرده است که نمی تواند در بحرانهایش به آمریکا تکیه کند. موسوی می افزاید: آمریکا تنها به دنبال باجگیری از عربستان است و به این وسیله سعی دارد اقتصاد ریاض را به فرسایش بکشاند. در حالی که ایران می تواند وارد توافقی با ایالات متحده شده و به جای نابود شدن اقتصاد ان از سوی آمریکا، اموال و امنیت خود را حفظ کند. در این میان، کینث کوتزمان، از تحلیلگران اندیشکده خاورمیانه می گوید:« مشکل آمریکا آن است که جمع کردن هم پیمانانی برای حمایت از خطوط دریانوردی در خلیج فارس دشوار است». پس از مخالفت آمریکا با گزینه جنگ، کوتزمان بر این عقیده است که دولتهای خلیج فارس تلاش می کنند برای کاهش تنش ها در منطقه اقدامی کنند. او تاکید کرد که دیپلماسی ایران به دلیل تغییر در مواضع عربستان و امارات، موفقیتهایی به دست آورده است. وی می افزاید: تحریمها علیه ایران، نتیجه داده است؛ اما اروپا از عقب نشینی امریکا از توافق هسته ای ناخشنود است. در این بین، تهران به دنبال استفاده از ابوظبی و ریاض، برای میانجی گری با آمریکا و برطرف شدن تحریمهاست. اما صالح المطیری، نویسنده و تحلیلگر سیاسی خاطر نشان می کند که دولتهای خلیج فارس در مورد بحران موجود، اتفاق نظر ندارند؛ عده ای از انها خواستار دخالت نظامی و مقابله با ایران هستند، برخی دیگر به اتش بس و صلح دعوت می کنند و عده ای دیگر نیز در صدد آن هستند که نقش میانجی را برای بحران ایفا کنند. برچسب ها: سعودی ، عربستان ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: سعودی عربستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند