Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:15:27 GMT

تفرجگاه‌های خلخال متولی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۸۲۰۷

تفرجگاه‌های خلخال متولی ندارند

به گزارش ایرنا ، محمدرضا شایقی روز سه‌شنبه در بازدید گروه نظارتی خلخال از منطقه نمونه گردشگری اندبیل خلخال افزود: با واگذاری نگهداری ۲ تفرجگاه مهم ازناو و اندبیل به شهرداری خلخال وضعیت نه چندان مناسب امکانات رفاهی و تفریحی موجود این مناطق ساماندهی خواهد شد.

وی صدور پروانه فعالیت از سوی اتاق اصناف خلخال برای اماکن تجاری فعال در تفرجگاه اندبیل را غیرقانونی دانست و گفت: هیچ یک از موازین مربوط به راه‌اندازی اماکن گردشگری ویژه مناطق نمونه گردشگری از سوی واحدهای تجاری تفرجگاه اندبیل رعایت نشده و هیچ استعلامی در خصوص فعالیت این واحدها از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خلخال تنها مرجع قانونی پروانه فعالیت برای این گونه اماکن گردشگری است، صدور پروانه فعالیت از سوی یک تشکیلات صنفی برای این اماکن در خارج از محدوده شهر مفهوم ندارد.

شایقی گفت: علاوه بر رعایت نکردن مقررات مربوط به فعالیت اماکن تجاری و گردشگری از سوی صاحبان این آلونک‌ها آلاچیق‌های احداث شده توسط اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز بصورت غیرقانونی توسط این افراد تصرف شده و در حالی که این اماکن برای رفاه و آسایش گردشگران ایجاد شده صاحبان اماکن تجاری این آلاچیق را تصرف کرده و با دریافت هزینه غیرقانونی در اختیار گردشگران تفرجگاه اندبیل قرار می‌دهند.

او اظهار داشت: دهیاری روستای اندبیل و متولی موقتی این تفرجگاه احاطه‌ای برای کنترل کمی و کیفی خدمات گردشگری ارائه شده به گردشگران نداشته و وضعیت سرویس بهداشتی ، جمع‌آوری زباله و وضعیت اماکن تجاری فعال تفرجگاه غیرقابل قبول هستند.

وی افزود: فعالیت این واحدها بدون رعایت موازین قانونی مربوط به راه‌اندازی واحدهای تجاری و اقامتی در مناطق نمونه گردشگری به زیبایی تفرجگاه لطمه زده و می‌تواند منجر به یک حرکت ضدگردشگری شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف دستگاه های اجرایی زباله زیبایی شهرداری صنایع دستی و گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: امسال هدف‌گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، واگذاری مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سطح کشور است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، شهاب طلایی شکری صبح امروز در حاشیه بازدید از ابنیه تاریخی شهر تاریخی استرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان علاوه بر برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی، یکی از استان‌های تاریخی و با هویت است اما متأسفانه در سال‌های گذشته به حوزه میراث‌فرهنگی استان به‌عنوان یکی از مزیت‌ها توجه نشده است.

وی یادآور شد: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) نخستین بافت تاریخی ثبت ملی شده کشور است که بیش از 90 سال پیش در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

طلایی شکری افزود: متأسفانه با وجود تقدم ثبت ملی این اثر تاریخی ارزشمند در حوزه بافت‌های تاریخی سطح کشور، اما ساماندهی و احیا آن به نسبت سایر بافت‌های تاریخی عملیاتی نشده است.

وی بیان کرد: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بافتی متنوع، خاص و پویا است که فضای کالبدی و درونی آن و حتی آیین‌های میراث ناملموس خاص این شهر تاریخی سبب شده به بافتی متمایز و شاخص تبدیل شود.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور یادآور شد: تبلیغات و معرفی ظرفیت‌ها یکی از نیازمندی‌های شهر تاریخی استرآباد (گرگان) برای جذب گردشگر و همچنین ورود سرمایه‌گذاران است که در این بخش مدیریت شهری می‌تواند در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقش مهمی در راستای تبلیغ و تدوین بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که تعدادی از بناهای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در مالکیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: در این سفر مقرر شد صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سال جاری تعدادی از ابنیه بافت تاریخی را با مشارکت بخش خصوصی احیا و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

طلایی شکری خاطرنشان کرد: در سال جاری هدف‌گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی واگذاری مرمت و بهره‌برداری از 100 بنای تاریخی در سطح کشور است که امیدواریم این هدف‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال محقق شود.

وی تصریح کرد: برخی از بناهای مورد تملک صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در استان گلستان باگذشت سال‌ها هنوز در بخش دسترسی و انشعابات ساماندهی نشده که سبب شده تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این ابنیه رغبتی نداشته باشند.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور تأکید کرد: نیاز است تا شهرداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای این بناهای تاریخی که در بافت شهری و یا پیرامون مناطق شهری قرار دارند سازوکار دسترسی و زیرساخت‌های اولیه را ایجاد کنند تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این بناها راغب شوند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان