Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، کوه نوردان بعد از صعود به قله های مرتفع برای گرفتن عکس یادگاری بنر هایی را با خود حمل می کنند که به عنوان پیش زمینه در ارتفاعات از آن استفاده کنند. موضوعات این بنرها متفاوت است. گاهی این صعود را به همسر خود تقدیم می کنند و گاهی هم بر روی این بنر ها نام شهری که از آن برای صعود آمدند را می‌نویسند و آن‌ها را در کوه رها می کنند تا به عنوان یادگاری در کوه بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار بسیار شبیه به آن است که به جنگل بروید و برای یادگاری روی درختان یادگاری بنوسید که قطعا موجب تخریب  طبیعت می شود و زیبایی طبیعت را کم می کند. بارها فدارسیون کوه نوردی از کوه‌نوردان خواسته است که زباله های خود را در طبیعت رها نکنند اما باز هم شاهد هستیم که زباله های زیادی در طبیعت رها شده است و کوهنوردان جدیدا بنرها و کاغذهایی به یادگاری در کوه رها می‌کنند.

*نمونه از کاغذ رها شده که این کوه نورد صعودش رابه همسرش تقدیم کرده است!

و یا بنرهای زیر که همه از کوه جمع آوری شده است و همانطور که مشاهده می کنید بعد از نصب در کوه این بنر ها رها شده است.

 

و یا حتی به یاد مردگان خود بنر هایی طراحی کرده و از آن به عنوان پس زمینه استفاده می کنند.

مهرزاد فرضی ( مدیر کمپ رودبارک ) در گفت و گو با ایسنا، در باره ریختن زباله در کوهستان گفت: در کل دنیا حتی کسانی که کار سنگ نوردی می کنند تاکید دارند که حتی میخی بر روی کوه به جا نماند و در دنیا هم بر روی صعود بدون ردپا تلاش فراوانی شده است. در این زمینه فدراسیون کوهنوردی دوره‌های آموزشی برای کوه‌نوردان قرار داده است و فدراسیون به این دوره‌های آموزشی تاکید ویژه‌ای دارد.

او با نکوهش ریختن زباله و جا گذاشتن بنر در دل طبیعت، گفت: در علم کوه هم این رفتار نادرست دیده می شود. در طی آماری که از سال گذشته دارم حدود ۱۰ هزار نفر به علم کوه صعود کردند و فرض کنید هرکدام از این افراد زباله ی خود را در طبیعت رها کنند. چه کسی مسئول جمع آوری این زباله ها خواهد بود؟

فرضی ادامه داد: باید با کمک فدراسیون و باشگاه های کوه نوردی فرهنگ‌سازی کنیم زیرا که محیط کوهستان خانه و محیط باشگاه ما است. چه کسی راضی می شود که در خانه خود زباله بریزد؟ اگر باشگاه ها را موظف به شرکت در کلاس های محیط زیست کنیم نتیجه ی بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود. اول باید کوه نوردان این موضوع را رعایت کنند زیرا که کوه نوردانی که صعود می کنند و زباله خود را در محیط کوهستان رها می کنند الگوی مردم هستند و از مردمی که برای تفریح به محیط کوهستان آمده اند دیگر نمی‌توان انتظار داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس

«روزی که ما با بقایای موشک دشمن عکس یادگاری می‌گرفتیم» vs «روزی که دشمن سوار بر بقایای موشک‌های ایران عکس یادگاری می‌گیرد»

دیگر خبرها

  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی