Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-09@00:19:32 GMT

کاهش دما در شمال و شرق کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۸۴۲۵

کاهش دما در شمال و شرق کشور

به گزارش وانانیوز، 

احد وظیفه اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز(۱۵ مردادماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل بارش باران گاهی وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: شدت بارش امروز(۱۵ مرداد ماه) در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود. امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مرداد ماه) کاهش دما در نواحی شمالی و شرقی کشور بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به تناوب تا روز شنبه (۱۹ مرداد ماه) به‌صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا (۱۶ مرداد ماه) در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، کردستان و همدان و در روز شنبه (۱۹ مردادماه) در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه گفت: طی سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهد بود. این وضعیت طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مرداد ماه) شدیدتر است و در منطقه زابل به‌صورت طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، قم، جنوب و غرب تهران، قزوین، البرز، مرکزی، کرمان، شمال و شرق اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی نیز وزش بادهای شدید موقتی و احتمال خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته وی طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مردادماه) دریای خزر، مرکز و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز در چهار روز آینده مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۱۶ مرداد ماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. دمای تهران در گرمترین زمان به ۳۹ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پنج شنبه (۱۷ مردادماه) صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان ۳۸ درجه سانتیگراد و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما طوفان گرد و خاک رگبار و رعد و برق مواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعدوبرق همچنین کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود:چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین ،البرز ،تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: جمعه (۲۱ اردیبهشت) برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق، ارتفاعات البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: شنبه ( ۲۲ اردیبهشت) برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا روز شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گردوخاک انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد ، با احتمال رگبار و رعدوبرق،گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۹ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید در نواحی غربی کشور
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور 
  • پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟