Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید مفید (مدیر کل فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با محموله ذرت آلوده به آفلاتوکسین در گمرک گفت: ذرت‌های آلوده به آفلاتوکسین، مربوط به خوراک انسانی نیست. این محصولات به عنوان خوراک دام وارد شدند و حتی به همان عنوان هم مورد استفاده قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اجازه ندادیم برای مصارف صنعتی مانند تولید الکل هم استفاده بشوند.

مفید گفت: شایعات استفاده آنها برای تولید پفک هم کذب است، چرا که این محصولات اساسا از گمرک خارج نشدند تا در کشور مورد استفاده در هیچ امری قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: محموله برای خوراک دام وارد شده بود و طی آزمایشاتی که سازمان استاندارد انجام داد، آلودگی را نشان داد و به همین خاطر هم مجوز ورود داده نشد تا مورد مصرف قرار بگیرد.

مفید درباره سرنوشت این محموله تصریح کرد: به دلیل اینکه  این محصول می‌تواند روی محصولات دامی مانند شیر ایجاد آلودگی کند، بنابراین اجازه ورود آن را ندادیم. این محصولات قرار است بررسی و معدوم شوند. اگر وارد کشور می‌شد می‌‌توانست دام و به طبع آن محصولات دامی به خصوص شیر را آلوده کند.

وی ضمن تاکید بر عدم ورود این محموله به کشور گفت: در جلساتی که داشتیم حتی ممنوع کردیم که این محصولات وارد بشوند و برای مصارف غیر انسانی و غیر دامی مانند تولید الکل استفاده بشوند.

وحید مفید گفت: قرار است این محموله از گمرک برگشت داده شود و به هیچ وجه وارد کشور نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو مفید ذرت آفلاتوکسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود