Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان مطهر عباسی در راستای برنامه های مداوم خود جهت یادآوری مصیبتهای اهل بیت (علیهم السلام) و ظلم و ستمی که بر آنها روا گشت، برای بزرگداشت سالگرد شهادت جانگذار امام جواد (علیه السلام) برنامه هایی را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، آستان مطهر عباسی در راستای برنامه های مداوم خود جهت یادآوری مصیبتهای اهل بیت (علیهم السلام) و ظلم و ستمی که بر آنها روا گشت، برای بزرگداشت سالگرد شهادت جانگذار امام جواد (علیه السلام) برنامه هایی را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از جمله این برنامه ها، سیاه پوش کردن رواقها وصحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام بوده است.

پیروان اهل بیت (عليهم السلام) در اواخر ماه ذی القعده سال(220هـ) در پی شهادت نهمین امام معصوم شیعیان حضرت محمد جواد (عليه السلام) به دستور معتصم عباسی عزادار گشتند، مصیبتی که آسمان و اهل زمین برآن گریستند.

امام جواد (عليه السلام) در دهم ماه رجب سال (195ﻫـ) در مدینه منوره چشم به جهان گشودند و از همان کودکی در سن هفت یا هشت سالگی به امامت رسیدند. مدت امامت آن حضرت هفده سال به طول انجامید. القاب ایشان جواد، تقی، قانع، زكی و باب المراد است.

امام جواد (‏عليه السلام) در اواخر ماه ذی القعده سال (220هـ) به دستور معتصم عباسی مسموم و به شهادت رسیدند. بطوریکه ام الفضل، همسر امام (عليه السلام) به تحریک برادرش جعفر بن مامون و پس از آگاهی از نقشه قتل، سم کشنده ای را در غذای امام جواد (علیه السلام) قرار داد.

ام الفضل پس از مسموم کردن امام (ع) پشیمان شد و گریه می ‌کرد. امام خطاب به وی فرمود: به خداوند سوگند، به چنان دردی مبتلا می شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی افتی که جبران پذیر نباشد. پس ام الفضل به بیماری سختی دچار شد که تمام دارایی های خود را برای درمان آن خرج کرد اما نه تنها بیماری وی درمان نشد بلکه دچار فقر و تنگدستی شد. جعفر بن مامون هم در چاهی سقوط کرد و به هلاکت رسید.
 

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج نماز جمعه خراسان جنوبي خطبه های نماز جمعه شیراز امام جمعه بیرجند شهادت امام جواد ع کانون های مساجد آستان عباسی حضرت عباس ع امام جواد کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سوگواران و عزاداران در سالروز ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  گیلانیان ولایتدار در سوگ این امام همام اشک ماتم ریختند. 

گیلانیان دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته جات عزاداری در شهادت امام جعفر صادق علیه السلام عزاداری کردند و یاد این امام همام را گرامیداشتند و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری سوگواری کردند.

دیگر خبرها

  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد(ع)
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد
  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟