Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@13:22:12 GMT

آموزش جراحی به کمک واقعیت مجازی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۸۷۴۱

آموزش جراحی به کمک واقعیت مجازی

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که فناوری واقعیت مجازی می‌تواند در بهبود آموزش جراحی موثر باشد.

پژوهشی که در "مدرسه پزشکی دیوید گفن"(DGSOM) انجام شده، نشان می‌دهد که شاید واقعیت مجازی بتواند مزایای قابل توجهی برای آموزش جراحی داشته باشد.

این پژوهش با سرمایه‌گذاری استارتاپ "اوسو وی‌آر"(Osso VR)، نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از روش‌های آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی این شرکت، عملکرد خود را در جراحی بهبود ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهش، نخستین گام برای آزمایش تصادفی و کنترل‌شده یک ابزار واقعیت مجازی است تا شواهد کافی را برای اثبات مزایای به کار بردن واقعیت مجازی در دنیای واقعی فراهم کند.

پژوهشگران امیدوارند که در آینده بتوانند آموزش با کمک واقعیت مجازی را در هر زمان و مکانی انجام دهند. نتایج این آزمایش نشان می‌دهند که شاید تحقق یافتن این ایده در شرایط کنترل‌شده، امکان‌پذیر باشد.

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA) نیز در این زمینه، آزمایشی را انجام دادند تا ارزش فناوری واقعیت مجازی استارتاپ "اوسو وی‌آر" را برای آزمایش و اعتبارسنجی بیشتر ارزیابی کنند.

در این آزمایش، 20 شرکت‌کننده حضور داشتند که به دو گروه تقسیم شده بودند. گروه نخست، با روش‌های قدیمی آموزش دیدند اما برای آموزش گروه دوم، از واقعیت مجازی استفاده شد. سپس پژوهشگران از هر دو گروه خواستند تا یک جراحی شبیه‌سازی شده در حوزه ارتوپدی انجام دهند.

شرکت‌کنندگانی که با واقعیت مجازی آموزش دیده بودند، توانستند فرآیند آزمایش را دو درصد سریع‌تر از گروه نخست به پایان ببرند و اقدامات درست‌تری انجام دهند.

"جاستین باراد"(Justin Barad)، از بنیانگذاران استارتاپ "اوسو وی‌آر" در بیانیه‌ای گفت: این موضوع برای من مهم است که فناوری واقعیت مجازی ما، بر شواهد مبتنی باشد. همان‌گونه که ما یک روش کاملا جدید را برای آموزش ارائه می‌دهیم، می‌خواهیم که کاربران و مشتریان بتوانند تاثیر و قابل اطمینان بودن این پلتفرم را ببینند. نتایج این پژوهش، فقط آغاز کار ما به شمار می‌روند زیرا ما قصد داریم یکی از بزرگترین چالش‌های کنونی حوزه پزشکی را برطرف کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی