Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر ستان بندرلنگه به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان هرمزگان با برخورداری از ظرفیت های اقتصادی و تجاری قطب اقتصادی غرب هرمزگان محسوب می شود اما نبود روشنایی کافی در برخی محلات و معابر آن رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده تا جایی که تنها در ساعات اولیه شب می توانند در محلات و معابر تردد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استفاده از نور در مکان های مختلف به منظور دو هدف تامین روشنایی و نورپردازی صورت می گیرد. روشنایی دید مناسب در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان فراهم می کند و ایمنی و امنیت را در محیط برقرار می نماید. تامین نور در کلیه مکان ها از قبیل معابر، زمین های ورزشی، خیابان ها، ورزشگاه ها و … بر طبق معیارهای استاندارد و مقدار مشخص انجام می شود.

شهرستان بندرلنگه به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان هرمزگان به عروس بنادر ایران شهرت دارد و با برخورداری از ظرفیت های اقتصادی و تجاری قطب اقتصادی غرب هرمزگان محسوب می شود اما نبود روشنایی کافی در برخی محلات و معابر آن رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده تا جایی که تنها در ساعات اولیه شب می توانند در محلات و معابر تردد داشته باشند.

نبود برنامه ریزی صحیح برای تخصیص امکانات مناسب جهت زیباسازی و روشنایی معابر و محلات موجب شده تا برخی محلات بندرلنگه از داشتن روشنایی محروم بمانند.

عدم وجود  روشنایی کافی تنها در محلات  این شهر خلاصه نمی شود و حتی در بعضی از معابر و خیابان های اصلی شهر  شاهد تاریکی بیش از اندازه این معاببر هستیم که زمینه ساز اتفاقات بسیاری از قبیل تصادفات،سرقت ،مزاحمت های زیادی  و محل تجمع معتادانی است  که برای مصرف خود به این مکان ها مراجعه می کنند لذا شرایط را برای شهروندان بندرلنگه سخت کرده است.

تاریکی محلات در شهر بندرلنگه به ویژه محلات حاشیه نشین  از جمله شهرک امام خمینی، حیدرآباد ،فاطمیه  و قسمتی از محله بلوچ موجب شده تا شهروندان ساکن در این محلات با پایان یافتن غروب آفتاب کارهای خود را کنار گذاشته و به منازل خود برگردند زیرا تردد در شب در این محلات امکان پذیر نیست.

تیر برق های نمادین و فاقد روشنائی در بندرلنگه

مطهره خانی، شهروند بندرلنگه ای در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به تاریک بودن محلات شهر بندرلنگه گفت: تاریک بودن محلات و معابر شهر باعث شده تا احساس ناامنی کنیم و نتوانیم بعد از غروب آفتاب از منازل خود خارج شویم و مجبور هستیم در طول روز که روشنایی وجود دارد نیازهای روزه مره خود را فراهم سازیم.

 

 

شهروند بندرلنگه ای با اشاره به تیربرق های فاقد روشنایی در محلات افزود: سالهاست که تیربرق های فرسوده و فاقد روشنایی در محلات وجود دارد و با وجود نارضایتی ها و شکایات گسترده در فضای مجازی و اطلاع اداره برق از از این موضوع اقدامی در خصوص روشنایی این محلات انجام نداده است .

وی در ادامه یادآور شد: در محله بحرینی به دلیل تاریکی مطلق خانوداه ها را مجبور به تحمل شرایط نا امن ساخته و موجب هجوم حیوانات از قبیل روباه، سگ و....شده است.

داشتن روشنایی از نیازهای اولیه شهروندان محسوب می شود که شهرستان بندرلنگه با وجود قدمت تاریخی و ظرفیت های کلان اقصادی و تجاری از ضعف زیر ساخت های  شهری از جمله زیبا سازی و المان های شهری و روشنایی معابر رنج می برد و این معضل تاریکی در اقصی نقاط شهرستان قابل مشاهده است.

آیا روا است که مردم شریف و ولایت مدار بندرلنگه پس از گذشت سالیان زیاد با مشکلات عدیده ای از جمله تاریکی محلات و معابر رنج ببرند؟

داشتن روشنایی از نیازهای اولیه شهروندان محسوب می شود لذا لازم است مسئولان امر با اتخاذ برنامه ریزی در جهت فراهم آوردن امکانات مناسب موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم سازند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارتفاع ۲۰ متری امواج در خلیج سن سباستین (فیلم) صف گردشگران برای دیدن دریاچه ارومیه پر آب (فیلم) معرفی آبشار‌های زیبای علی‌آباد کتول (فیلم)

دیگر خبرها

  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)
  • ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد