Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی 170 میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی در خراسان‌جنوبی بستر بسیار خوبی برای مبادلات با افغانستان و دیگر کشورها فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: موضوع واردات دام و بحث کشت فرا سرزمینی از جمله مواردی است که در ارتباط با کشور افغانستان باید به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور افغانستان اجازه خروج دام از کشور خود را نمی‌دهد که در این زمینه باید رایزنی‌هایی صورت گیرد، بیان کرد: در بازارچه‌های داخل کشور نیز زیرساخت‌های لازم برای قرنطینه دام، کشتارگاه، سردخانه و صنایع فرآوری وجود ندارد.

قوسی از تولید 35 هزار تن شیر توسط دامداران استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: از این مقدار 12 هزار تن شیر توسط مراکز جمع‌آوری شیر در استان جمع‌آوری شد.

وی ارزش شیر تولید شده را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مقدار شیر در دو هزار واحد پرورش دام سنتی و صنعتی استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت 26 مرکز جمع‌آوری شیر در خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شش هزار تن شیر تولید شده در استان به خراسان‌رضوی ارسال و شیر تولید شده در استان به محصولاتی از جمله پنیر، دوغ، کره، ماست و شیر پاستوریزه فرآوری می‌شود.

قوسی، توسعه کشت گلخانه‌ای را از اولویت‌های جهادکشاورزی در سال جاری عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۷ هکتار زیرکشت گلخانه‌ای قرار دارد که از این میزان ۱۱ هزار و ۶۴ تن محصول تولیدی جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به کشت گلخانه‌ای و محصول برداشت شده از ابتدای امسال تاکنون، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از شش هزار تن محصولات گلخانه‌ای کشت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد پنج درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ هکتار به به مراکز کشت گلخانه‌ای استان افزوده می‌شود، تصریح کرد: ۶۴۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شده که به درخواست‌کنندگان شاغل و غیرشاغل در صورت گرفتن پروانه تأسیس گلخانه اعطا می‌شود.

معرفی ۳۸۰ طرح کشاورزی به بانک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه محصولات مد نظر که مجوز کشت آن‌ها صادر شده شامل سبزی و صیفی‌جات، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و تولید نشا است، افزود: ۳۸۰ طرح کشاورزی در بخش گلخانه برای دریافت تسهیلات تولید و اشتغال در خراسان‌جنوبی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

قوسی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات براساس طرح و مساحت گلخانه متفاوت بوده و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد، تصریح کرد: امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی 170میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ که تاکنون 65 میلیارد تومان آن در بخش‌های گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و در حال حاضر تنها در رسته گلخانه‌ها ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بخش کشاورزی تسهیلات بانکی خراسان جنوبی شیر یارانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر سیل خسارات قابل‌ توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان خراسان جنوبی وارد شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد. جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان خسارت از سیل را داشتند

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود. بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام کرده  که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

101 رشته قنات خراسان جنوبی در سیلاب آسیب دیدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است اظهار داشت: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به 101 رشته قنات، 11 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی، 337 راس دام سبک، 520 کیلومتر ایل راه، 110 کیلومتر جاده بین مزارع و 17 کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تأکید می‌شود که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیل به شهرستان زیرکوه

فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل وارد شده است.

محمدرضا غیرتی اظهار داشت: بعد از وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه برگزار شد و بلافاصله کار عمرانی در حوزه راه‌های مواصلاتی را آغاز کردیم. ترمیم شبکه‌های حیاتی از جمله آب، برق و گاز تاکنون آغاز شده است. تعدادی ماشین آلات سنگین نیاز است تا کار با جدیت جهت ترمیم راه‌های مواصلاتی این شهرستان انجام شود.

خسارت سیل به 30 قنات شهرستان زیرکوه

وی به موضوع قنوات آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون 30 قنات آسیب دیده در شهرستان زیرکوه شناسایی شده و کار ترمیم قنوات را آغاز کردیم اما خسارت بسیار زیاد و گسترده است و در حال ارزیابی سایر مناطق هستیم. تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی و قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه برآورد شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود