Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی، بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده " قائم"ساخته متخصصان سازمان های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از بمب‌های پیشرفته هوشمند با تقدیر از تلاش و همت جهادی دانشمندان متعهد صنعت دفاعی در اعتلای بنیه دفاعی و توسعه قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز حفظ و افزایش قدرت دفاعی به عنوان یکی از مؤلفه های اقتدار آفرین در نظام بین الملل بسیار حائز اهمیت است و از این حیث در راستای تعهد و رسالت خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای از این مهم غفلت نورزیده و در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تلاش شبانه روزی متخصصان و دانشمندان مومن، انقلابی و مجاهد خود راهبرد بازدارندگی دفاعی فعال را سرلوحه اقدامات خود قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مجموعه دفاعی کشور با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی برجسته و سازمان های تخصص محور در عرصه‌های مختلف توانسته است به نحو شایسته نیاز نیروهای مسلح را در عرصه های رزم زمینی، دریایی، هوایی و ...  تأمین نماید، گفت:  اقدام مشترک دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در ساخت بمب های هوشمند هدایت شونده وپیشرفته نقطه زن "یاسین"، "بالابان" و سری "قائم"، برگ زرین دیگری از اقتدار و عزت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و نشان داد مجموعه وزارت دفاع علی رغم خباثت و دسیسه های شیطان بزرگ امریکا  و ایادی مزدورش، لحظه ای برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی و  توسعه امنیت درنگ نخواهد کرد.   وزیر دفاع در ادامه با تشریح مشخصات بمب هوشمند بالابان گفت: این بمب دارای بال های تاشو جهت افزایش برد و همچنین سیستم هدایت مبتنی بر INS&GPS جهت افزایش دقت می باشد.   وی در خصوص نحوه عملکرد بمب هوشمند بالابان گفت: بمب بالابان مجهر به مکانیزم بال های تاشونده جهت نصب در زیر هواپیمای حامل کرار در نظر گرفته شده است. مشخصات هدف قبل از پرواز، طرح ریزی و به مجموعه هدایت و کنترل منتقل می شود. پس از رهایش بال های تاشو باز شده و با کمک سیستم هدایت، به سمت هدف حرکت می کند.   وزیر دفاع در ادامه با تشریح بمب هوشمند هدایت شونده دیگر به نام "یاسین" افزود: این بمب هدایت شونده برد بلند به عنوان یک بمب هوشمند قادر است از فاصله بیش از 50 کیلومتری  رها شده و به سمت هدف هدایت و آن را مورد اصابت قرار دهد.   امیر سرتیپ حاتمی امکان استفاده در تمام شرایط آب و هوایی در روز و شب، قابلیت نصب روی هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین، افزایش امنیت و ایمنی سامانه و قابلیت انجام عملیات در برد کوتاه و بلند را از مهمترین ویژگی های بمب یاسین برشمرد.   وزیر دفاع همچنین در خصوص نحوه عملکرد بمب هوشمند "یاسین" افزود: در ابتدا مختصات نقطه هدف بر روی کامپیوتر پرواز بمب توسط کاربر لود می شود. با توجه به برد مورد نظر و با توجه به جدول تیر بمب، نقطه رهایش، سرعت و ارتفاع رهایش در اختیار خلبان قرار می گیرد. پس از رهایش بمب از هواپیمای حامل، بال های تاشو باز شده و بمب به سمت نقطه هدف پرواز می کند. بمب در طول مسیر با استفاده از سطوح کنترلی تعبیه شده روی بال ها و بالک های افقی، مسیر خود را اصلاح نموده تا به نقطه هدف اصابت  نماید.   امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با تشریح نسل دیگر بمب های هوشمند، در خصوص بمب های نقطه زن اپتیکی سری نسل "قائم" گفت: بمب های پیشرفته نسل قائم مجهز به انواع سیکرهای مرئی، حرارتی و سیلندری بوده  با دقت نقطه‏زنی بهتر از نیم متر قابل نصب بر روی انواع پرنده‏های بدون سرنشین، بالگرد و جنگنده ها  می‏باشد که به منظور تخریب استحکامات، انهدام تجمع و انهدام اهداف متحرک از آن بهره برداری می شود.   امیر سرتیپ حاتمی با تشریح سایر مشخصات بمب های هوشمند نقطه زن قائم  از جمله محدوده عملکرد وسیع از ارتفاع  4 هزار تا 10 هزار پا و قابلیت نصب سرجنگی مختلف  نفوذی و ترکشی تصریح کرد: این بمب ها با وزن ها و برد متفاوت و قدرت تخریب متنوع، قابلیت نصب بر روی انواع پهپاد از جمله شاهد 129 ، حماسه و مهاجر 6 را دارا است.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت

به گزارش “ورزش سه”، عنایتی که پیش از حضور در پیکان هدایت تیم المپیک ایران را عهده‌دار بود و اتفاقات عجیبی را طی آن دوران پشت سر گذاشته بود، اینبار روی نیمکت پیکان از شاگرد قدیمی‌اش لطمه خورد.

سرمربی سابق تیم المپیک که از برخی شاگردانش بعد از حذف از المپیک و ناکامی در بازی‌های آسیایی گلایه داشت، به نظر می‌رسد باید نام حسین گودرزی را هم به این سیاهه اضافه کند.

گودرزی که در تیم المپیک شاگرد عنایتی محسوب می‌شد، در ثانیه‌های پایانی بازی توانست تساوی را با یک برد ارزشمند برای تیمش تغییر دهد و یک شکست تلخ را برای عنایتی رقم بزند.

گودرزی در جریان بازی علیرغم شرایط فنی این جدال که فرصت کمی نصیب وی می‌کرد، از بزرگ‌ترین موقعیت تیمش برای رسیدن به برد به بهترین شکل بهره برد و یک خاطره تلخ دیگر از سوی شاگردانش برای عنایتی شکل داد.

مدافع چپ‌پای شمس آذر که بعد از درخشش در این تیم حتی به اردوگاه تیم امیر قلعه‌نویی‌ نیز راه یافته بود، طی دیدار قبلی برابر استقلال با انتقاد مواجه شده بود. او اما در این بازی به بهترین شکل بازگشت و یک برد ارزشمند را نصیب سعید دقیقی کرد تا بار دیگر اعتماد سرمربی تیمش را بهمراه داشته باشد و بتواند امیدوار به درخشش در ادامه فصل و اتفاقات شیرین آینده باشد.

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی / فیلم
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو