Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(سه شنبه، 15 مرداد ماه) در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران به ویژه در حوزه پارلمان، گفت: امیدواریم خاطرات خوبی در کار با مجلس برای شما باقی بماند.

طرح مجلس درباره قانون جامع رسانه به زودی به صحن می‌آید

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه جایگاه خبرنگاری را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: خبرنگاران باید مورد حمایت قرار گیرند لذا درخواست‌های شما برای ارتقای قانونی جایگاه خبرنگاران منطقی است که در این راستا تلاش هایی در مجلس برای ارائه طرحی در حوزه حمایت از رسانه تدوین شد اما از آنجایی که دولت نیز آماده ارائه لایحه ای در همین زمینه و همچنین درباره اصلاح قانون مطبوعات بود، مجلس دست نگه داشت که البته به مجلس نرسید و به خاطر همین تأخیر، مقرر شد طرح مجلس به همت کمیسیون های اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار گیرد که به زودی به صحن می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره درخواست خبرنگاران پارلمانی مبنی بر به همراه داشتن تلفن همراه هوشمند، اظهار داشت: به خاطر حادثه ای که در مجلس رخ داد، همراه داشتن تلفن همراه هوشمند جنبه حفاظتی به خود گرفت که در حال حاضر استفاده از گوشی های ساده برای خبرنگاران توصیه می شود و عکسبرداری از اتفاقات مجلس نیز بر عهده عکاسان خواهد بود.

لاریجانی همچنین درباره پیشنهاد یکی از خبرنگاران مبنی بر تأسیس شبکه تلویزیونی پارلمان عنوان کرد: بودجه این موضوع را نداریم و درباره پیشنهادی که برای جمع آوری خاطرات خبرنگاران داده شد به نظر می رسد پیشنهاد خوبی است که می توان مقدمات آن را آغاز کرد؛ همچنین در خصوص برخی امکانات برای خبرنگاران در لابی مجلس اقدام خواهد شد.

باید تحلیل روشنی از ماجراجویی‌های آمریکا که بر اقتصاد داخلی تأثیر گذاشته است، داشت

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه برای فعالیت بهتر در جهت تعالی کشور نیازمند برداشت مشترک از قفل های موجود در کشور هستیم، اظهار داشت: باید اوضاع اقتصادی را درک کنیم لذا نقش شما که عناصر مهم و صاحب فنی در عرصه جامعه هستید بسیار مهم است به خصوص که اطلاعات کمتری نسبت به ما نداشته و در معرض تحلیل های مختلف نیز قرار دارید.

وی در ادامه با اشاره به رفتار آمریکا در حوزه هسته ای که منجر به ایجاد برخی شرایط در کشور شده است، یادآور شد: ماجراجویی های آمریکا هر روز یک مسأله جدید را برای ما رقم زده و روی مسائل اقتصادی نیز تأثیر داشته است لذا باید تحلیل روشنی از اقدامات و هدف حریف داشت.

رفتارهای اسرائیل و برخی کشورهای منطقه علیه ایران برای آمریکایی‌ها هوسناک است

لاریجانی همچنین با بیان اینکه تصور در سطح بین المللی این است که آمریکا به دنبال جنگ افروزی با ایران است، ابراز داشت: گاهی این جنگ را محدود و از طریق بمباران هایی مطرح می کنند و گاهی می گویند آنها به دنبال جنگ فراگیر هستند؛ ممکن است برخی کشورهای منطقه و اسرائیل رفتارهای هوسناکی برای آمریکایی ها در نظر گرفته باشند اما بعید است آنقدر کم عقلی داشته باشند که وارد این وادی شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعید است این کشورها در حوزه محدود و غیرمحدود اقدامی علیه ایران داشته باشند چرا که می دانند اگر بخواهند ضربه ای بزنند، پاسخ ایران به کشورهای منطقه که پایگاه های آمریکایی ها نیز آنجا قرار دارد، دچار آسیب فراوان می شوند و اگر فراگیر باشد که به طور کل گرفتار می شوند لذا مختصر عقلی دارند که وارد ماجرای این چنینی نشوند پس به دنبال این مدل نیستند و صرفا ممکن است به دنبال ناامن سازی‌هایی برای ایران باشند که از جنس جنگ نیست.

ادامه دارد...

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد

در ادامه دیدار‌های معوقه هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر فوتبال انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ چهار بازی برگزار شد که در مهمترین آن‌ها در دربی منطقه مرسی‌ساید، تیم فوتبال لیورپول یکی از سه مدعی قهرمانی میهمان رقیب همشهری‌اش اورتون بود و این بازی را با نتیجه ۲ بر صفر به تیم میزبان واگذار کرد.

جارد برنثویت در دقیقه ۲۷ و دومنیک کالورت لوین در دقیقه ۵۸ گل‌های منجر به پیروزی اورتون بحران‌زده را به ثمر رساندند تا این تیم با کسب سه امتیاز بسیار ارزشمند این بازی، یازدهمین پیروزی‌اش را کسب کند و با افزایش فاصله خود با منطقه سقوط به هشت امتیاز، به بقا در لیگ برتر جزیره امیدوار شود. در سمت مقابل، اما لیورپول با قبول این شکست بدموقع ۷۴ امتیازی ماند و نتوانست خودش را به آرسنال ۷۷ امتیازی و صدرنشین برساند. این در حالی است که منچسترسیتی با دو بازی کمتر و تنها یک امتیاز اختلاف با لیورپولی‌ها پشت سر آن‌ها در رده سوم قرار دارد و به طور بالقوه می‌تواند جای مرسی‌ساید‌ها و حتی آرسنال را در صدر جدول بگیرد.

در بازی همزمان در ورزشگاه اولدترافورد، اما تیم فوتبال منچستریونایتد میهمان خود شفیلدیونایتد را با نتیجه ۴ بر ۲ از پیش رو برداشت. در این بازی اگرچه شفیلدیونایتد با گلزنی جیدون بوگل در دقیقه ۳۵ پیش افتاد، اما گل دقیقه ۴۲ هری مگوایر برای شیاطین سرخ مانع از شکست آن‌ها در نیمه نخست شد. در نیمه دوم، باز هم شفیلدیونایتد زودتر به گل رسید و این بار بن بریرتون در دقیقه ۵۰ گلزنی کرد. ۱۱ دقیقه طول کشید تا من‌یونایتد گل خورده را توسط برونو فرناندز از روی نقطه پنالتی جبران کند. تلاش‌های منچستریونایتد برای کسب تمام امتیاز این بازی در نهایت ثمر داد و فرناندز با زدن دومین گل خود در دقیقه ۸۱ شیاطین سرخ را پیش انداخت و چهار دقیقه بعد راسموس هویلون تیر خلاص را به قلب میهمان شلیک کرد.

پیروزی شانزدهم یونایتد در سی‌و‌سومین بازی‌اش در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، این تیم را با ۵۳ امتیاز، یک پله در جدول بالا برد و به رده ششم رساند. البته شکست ۲ بر صفر نیوکاسل در خانه وستهام در بازی همزمان نیز در صعود شیاطین سرخ تأثیرگذار بود. این به معنای افزایش شانس شاگردان اریک تنهاخ برای کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده است.

در دیگر بازی شب گذشته لیگ برتر نیز بورنموث با نتیجه یک بر صفر ولورهمپتون را شکست داد. در تنها بازی معوقه باقیمانده از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب منچسترسیتی میهمان برایتون خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد