Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، دوشنبه شب، پس از این که خزانه‌داری آمریکا به دنبال سقوط شدید یوآن، اعلام کرد چین یک «دستکاری‌کننده نرخ ارز» است، شاخص‌های وال‌استریت به شدت سقوط کردند.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی که به شدت آتش جنگ تجاری بین چین و آمریکا را شعله‌ورتر کرد، اعلام کرد که چین را در لیست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز قرار داده است و از طریق صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با اقدامات غیر عادلانه تجاری پکن، اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه معاملاتی روز دوشنبه وال‌استریت (شب دوشنبه به وقت تهران)، شاخص اس‌اندپی۵۰۰ حدود ۳ درصد سقوط کرد تا بدترین سقوط یک‌روزه خود از ۴ دسامبر تا کنون را ثبت کند. طبق داده‌های رفینیتیو، این سقوط معادل ضرری ۷۶۶ میلیارد دلاری برای این شاخص است. این ششمین سقوط متوالی اس‌اندپی است و حالا این شاخص ۶ درصد از رکورد تاریخی ۲۶ جولای خود پایین‌تر است.

داوجونز ۷۶۷.۲۷ واحد یا ۲.۹ درصد سقوط کرد و کامپوزیت نزدک هم با سقوط سنگین۳.۴۷ درصدی روبرو شد.  

طبق یک گزارش که در روز سه‌شنبه توسط شرکت مشاور جانسون اسوشیییتز، منتشر شد، بسیاری از کارکنان وال‌استریت امسال با کاهش دستمزد روبرو خواهند شد، چراکه اکثر بانک‌ها و شرکت‌های مدیریت پولی، به برنامه‌های کاهش هزینه خود ادامه خواهند داد.

به این ترتیب انتظار می‌رود بسته‌های دستمزد سالانه فروشندگان اوراق و سهام، ۱۵-۱۰ درصد کاهش یابد و مدیران سرمایه هم با کاهش دستمزدی ۵-۰ درصدی روبرو خواهند شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین وال استریت آمریکا سقوط سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2301 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.04 درصدی به 2308 دلار و 60 سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/65

 

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ین ژاپن بالا رفت
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل