Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@08:48:17 GMT

جهاددانشگاهی؛ زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۱۲۴۱

جهاددانشگاهی؛ زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه خاستگاه انقلاب اسلامی، دینی است و یكی از خاستگاه‌های دین نیز توجه به جایگاه علم و دانایی است، گفت: امروز هر جا كه علم و دانایی است، تعالی و رشد هست و هر جایی كه جهل است، ناهنجاری و نابسامانی و آسیب‌هایی است كه امروز متوجه آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یكی از ظرفیت‌های علمی كشور و به تبع آن، استان فارس ظرفیت جهاددانشگاهی است كه هم می‌تواند نقش موثری در ارتقای فرهنگ دینی در سطح كشور و جامعه و هم می‌تواند بسترساز ترویج فرهنگ دینی باشد.

مهرابی اظهار كرد: جهاددانشگاهی در استان فارس می‌تواند هم در جهت فرصت‌سازی جریان‌های انقلابی و هم فرصت‌سوزی جریان‌های معاند حركت كرده و در زمینه حوزه فرهنگ دینی به خوبی نقش‌آفرینی كند و با همگرایی سایر دستگاه‌های علمی مثل دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات و مجموعه‌های این شكلی كه ذاتاً كارشان كار علمی و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی است بتواند نقش‌آفرینی در جهت‌دهی جریان‌های علمی استان داشته باشد.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: همچنین جهاددانشگاهی هم در بحث آموزش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و هم در فرهنگ‌سازی می‌تواند مؤثر باشد و هم در ایجاد بستر تعاملی با سایر دستگاه‌ها می‌تواند فعالیت كرده و در حوزه ظرفیت‌سازی هم نقش مؤثری ایفا كند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي جهاددانشگاهي فرهنگ ديني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود