Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، «مهرزاد لیموچی» دبیرکل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام، در نشست سه نشبه های تقریبی خبرگزاری تقریب، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله شیخ آصف محسنی مرجع تقلید شیعیان افغانستان و تبریک روز خبرنگار، به تلاشهای شهدای تقریبی در مقابله با داعش و نیت خبیث اسرائیل و استکبار جهانی برای  ایجاد انشقاق در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ما به برکت خون شهدا، درایت مقام معظم رهبری و وحدت مسلمانان، از رشد غده ای سرطانی جلوگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود:کشورهای مسلمان، اگر امروز خواهان پیشرفت هستند، باید به دنبال وحدت باشند، وحدت در سایه گفتمان سازی ایجاد می شود، مسئولین کشورهای مسلمان هم اگر به دنبال وحدت هستند، باید از قشر جوان آغاز کنند، چرا که این قشر به دنبال حقیقت جویی هستند و در نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی هم بسیار بر این مسأله تأکید شده است.   لیموچی اظهار کرد:هیجان و تلاش جوانان  مسلمان در زمینه فعالیتهای وحدت گرا را تحسین می کنم، اما این فعالیتها را باید گسترش داد تا اسلام حقیقی را بهتر به دنیا بشناسانیم.   وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در حرمت توهین به مقدسات اهل سنت خاطر نشان کرد:نیت مقام معظم رهبری همیشه بر ایجاد وحدت بین مسلمانان و چنگ زدن به ریسمان الهی و یکپارچگی بوده است؛ در سایه وحدت است که جهان اسلام می تواند پیشرفت کند و نقش علما در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.  
لیموچی در خصوص تأثیر نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، بر قشر جوان گفت: بیانات مقام معظم رهبری برای همه دنیا دارای یک ویژگی خاص است و همیشه یک جوشش عظیم را ایجاد می کند، ما باید در هر زمینه ای از جمله، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... پیرو بیانات مقام معظم رهبری باشیم و این بیانات را جریان سازی کنیم، خط مشی ایشان را گسترش دهیم و با وارد کردن قشر جوان به صحنه، بیانات مقام معظم رهبری را به صورت عملی برای دنیا بازگو کنیم.   وی با بیان این مطلب افزود:نامه مقام معظم رهبری تأثیر خوبی در دنیا داشته است، اگر در مسائل مختلف جهان اسلام کشورها به حمایت از رهبری و ایران پرداختند، نتیجه بیانات مقام رهبری و همچنین تأکید ایشان بر روحیه حقیقت جویی جوانان بود.   لیموچی گفت:جوانان به دنبال فعالیتهای داوطلبانه محور و کارهایی هستند که دارای ساز و کار اداری خاصی نباشد، پس چرا نباید از توانمندی آنها استفاده کنیم؟ می توانیم در قالب تشکلهای تقریبی، جوانان جهان اسلام را حول محور وحدت گرد هم آوریم؛ در همین راستا شباب المقاومة یک تشکل نوظهور است که می تواند تحول آفرین باشد.   وی تصریح کرد:در مقابل تلاشهای عربستان برای رشد غده سرطانی وهابیت و تلاشهای دشمنان برای ایجاد تفرقه، ما می توانیم با بهره گیری از گفتمانها و اندیشه های ناب جوانان در مقابل دشمنان بایستیم.   دبیرکل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام تاکید کرد:ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم و همیشه داعیه صلح داشته ایم، اگر گاها شاهد اقداماتی از جانب ایران در برخی صحنه ها هستیم، کاملا بر اساس انگیزه های دفاعی است و ما به دنبال تسخیر کشور دیگری نیستیم.  
وی ادامه داد:ما در سوریه در مقابل گروههای تکفیری که دشمن بشریت بودند، ایستادیم؛ بنابراین این توانمندی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در قالب تشکلهای تقریبی با حضور بیشتر جوانان بر بحث تقریب تأکید بیشتری کنیم.   لیموچی اظهار کرد:مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و به خصوص معاونت اجتماعی، فعالیتهای خوبی در زمینه تشکلهای تقریبی انجام داده است، اما باید خیلی بیشتر در این زمینه هم در داخل و هم در خارج از کشور فعال شویم؛ تشکلها یک ظرفیت قوی هستند، این ظرفیت در خبرگزاری تقریب هم وجود دارد که چنین تشکلهایی را به دنیا معرفی کند؛ چرا که اگر بخواهیم در بن‌بست رسانه ای باشیم، کار ما سخت و کار دشمن آسان می شود.
انتهای پیام/      

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: رئیسی ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

وی درخصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229493 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است