Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم نوری با اشاره به شناسایی دو هزار ساختمان ناایمن در تهران گفت: ۴۳۰ ساختمان بسیار پر خطر هستند که پرونده ۲۴۳ ساختمان بر اساس اولویت به مراجع قضایی ارسال شده است.

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «زهرا صدر اعظم نوری» در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شفاف سازی در سامانه صنایع و مشاغل، موضوعی بود که در این رابطه اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل چهار سامانه در حوزه پسماند افزود: سامانه مدیریت کارگران موضوعی بود که تشکیل شد و 15 هزار نیروی فعال خدمات شهری ساماندهی شدند.

 

وی با اشاره به ایجاد سامانه جامع فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: فضای سبز شهر تهران از لحاظ متراژ، تاسیسات، نوع درختان و مسایل مربوط به پیمانکاری در این سامانه بررسی می شود. 

 

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه پایش و شناسایی تمام ساختمان های شهر تهران اقدام دیگری بود که انجام شد، افزود: ساختمان های فاقد ایمنی در قالب طرحی در شورا مطرح شد و قرار شد که این ساختمان ها بررسی شوند.

 

صدر اعظم نوری در ادامه در خصوص پرونده 62 باغ شهر تهران گفت: پس از مصوبه برج باغ در شورا، طرح خانه باغ مطرح شد که شورای عالی شهرسازی این طرح را تصویب و به شورا و شهرداری تهران ابلاغ کرده است.

 

رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: پس از تصویب خانه باغ باید تکلیف پرونده های در دست اقدام مشخص می شد، بنابراین از شهرداری تهران خواستیم تا گزارشی در این حوزه بدهد.

 

وی با اشاره به اینکه 473 پرونده پیش از مصوبه خانه باغ تشکیل شده بود که 62 پرونده عوارض پرداخت کرده بودند، تاکید کرد: کمیسیون های محیط زیست و شهرداری پس از بررسی به این نتیجه رسیدند که از 473 پرونده 411 پرونده شرایط لازم ندارند و تنها 62 پرونده مربوط به باغات امکان دسترسی دارند، بنابراین در کمیته فنی باغ این پرونده ها بررسی کردیم.

 

وی با بیان اینکه 62 باغ مذکور در سه دسته تقسیم شدند، خاطرنشان کرد: باغ هایی که فاقد ارزش اکولوژیک هستند و می توان برای آنها پروانه صادر کرد، بخش دیگر باغاتی که با تغییر نقشه می توان درختان آنها را حفظ کرد و دسته سوم باغاتی که دارای ارزش اکولوژیک هستند و نمی توان پرونده ای برای غیر باغ شدن آنها تشکیل داد.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: باغات دارای ارزش اکولوژیک بالا باید توسط شهرداری تملک یا تهاتر شوند.

 

صدر اعظم نوری در ادامه در خصوص پاکیزگی و تمیزی شهر تهران که مورد انتظار شهروندان است، گفت: شهرداری در سال های متمادی، تهران را تمیز نگه داشته اما به این معنی نیست که شهر به صورت کامل پاکیزه بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در خصوص لایروبی و نظافت کانال های شهر تهران اقدامات خوبی انجام شده است.

 

رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده تا شعاع 120 کیلومتری تهران، گفت: این موضوع در شهرستان ها تا شعاع 50 کیلومتر صدق می کند و طبق مصوبه دولت، این رویکرد برقرار است و شورای شهر نیز موضوع را از طریق شهرداری پیگیری می کند.

 

صدر اعظم نوری با بیان اینکه تماس مردم با سامانه 1888 افزایش یافته است، افزود: این موضوع بیانگر آن است که مردم به ما اعتماد دارند و مشکلات خود را از این طریق مطرح می کنند.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص دلایل آلودگی هوای تهران در تابستان گفت: آلودگی و ترافیک دغدغه اصلی شهروندان تهرانی است.

 

نوری با بیان اینکه 80 درصد آلودگی ها از منابع متحرک نظیر خودرو و 20 درصد از منابع ثابت است، افزود: تولید و استفاده از خودروهای استاندارد می تواند در کاهش آلودگی هوا کمک کند.

 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گرمای هوا باعث تابش بیشتر خورشید شده و گازهای متصاعد از اگزوزهای خودرو و فعل و انفعالاتی به ازن تبدیل می شوند، بنابراین باید طرح هایی در پمپ بنزین ها اجرایی شود.

 

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: اجرای طرح کمربند سبز تهران موضوعی است که به شهرداری تهران پیشنهاد داده ایم چرا که ایجاد کمربند سبز تهران علاوه بر کاهش آلودگی هوا باعث کاهش تصرف و توسعه شهر تهران در جاهای ممنوعه خواهد شد.

 

نوری در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی صوتی در تهران گفت: شورای شهر مصوبه تشکیل کمیته ای از سوی شهرداری به دستگاه های مرتبط در خصوص کاهش آلودگی صوتی در تهران ارایه کرده است تا از این طریق آلودگی صوتی کاهش یابد اما سال هاست که این کمیته برگزار نمی شود.

 

صدر اعظم نوری در خصوص ساختمان های ناایمن نیز گفت: در حال حاضر بیش از 22 هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده است که 430 مورد از این ساختمان ها بسیار پر خطر هستند که تعدادی از آنها مربوط به ساختمان های دولتی، درمانی و اداری هستند و پرونده 243 ساختمان بر اساس اولویت به مراجع قضایی ارایه شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در مورد 50 مورد از ساختمان های پر خطر دستوراتی صادر شده که در حال رفع موضوع ناایمنی هستند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه ازدواج خبرگزاری شبستان روز خبرنگار خراسان جنوبي خطبه های نماز جمعه دزفول کانون های فرهنگی هنری مساجد مصوبه برج باغ صدر اعظم نوری برج باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی