Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:06:34 GMT

مرکز نوآوری و شکوفایی حهاد دانشگاهی بیجار راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۲۶۶۷

مرکز نوآوری و شکوفایی حهاد دانشگاهی بیجار راه اندازی شد

اعظم شریفیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دشمن در ۴۰ سال گذشته تمام توان خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بسته است، اظهار کرد: خوشبختانه رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره راه گشا و چراغ راه بوده و بیانیه گام دوم انقلاب مبین این مهم است.

وی ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار جهاد دانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: بیانات مقام معظم رهبری درباره جهاددانشگاهی نشان می دهد که ما راه را درست رفته ایم و خرسندیم که فعالیت های جهاددانشگاهی همواره مورد توجه ایشان بوده و قطعا  این توجه، رسالت ما را سنگین تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان بیجار ضمن تشکر از همراهی مسئولان شهرستان و بیان اینکه جهاددانشگاهی می تواند به عنوان بازوی توانمند در کنار سایر ارگان ها باشد، گفت: دولت با اعتماد به دانش و توان مجموعه ی جهاددانشگاهی، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی شهرستان بیجار از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: مجموعه ی جهاددانشگاهی به واسطه ارائه خدمات گوناگون در طول این یک دهه فعالیت خود، همواره مورد استقبال عمومی مردم شهرستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های آموزشی در جهاددانشگاهی بیجار پررنگ تر است، خاطرنشان کرد: از ۱۶ مرداد سال گذشته تا کنون بیش از یک هزار نفر در قالب دپارتمان های پزشکی، علوم انسانی،کامپیوتر، کشاورزی و فرهنگ و هنر در این مرکز آموزش دیده اند.

شریفیان با ذکر اینکه جهاددانشگاهی در برگزاری هیچ دوره ای محدودیت ندارد، گفت: در حال حاضر دوره های اشتغال محور از جمله تکنسین داروخانه، تربیت مربی مهدکودک، تربیت مدرس مدارس ابتدایی، حسابداری ماندگار، تزریقات و ... در این مرکز برگزار می شود و در آینده نزدیک هم دوره چوب و رزین و کفپوش اپوکسی نیز مجدداً به آموزش های این مرکز اضافه خواهد شد.

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان بیجار با اشاره به همکاری های مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: بر اساس این همکاری مشترک، طی یک سال گذشته، مددجویان کمیته امداد حضرت امام قریب به ۲ هزار نفر ساعت از دوره های اشتغال محور و توجیهی جهاددانشگاهی بهره برده اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ترشی هفت بیجار در زمستان سال گذشته عنوان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برند سازی و ایجاد اشتغال برای زنان فعال در این حوزه بوده است.

وی نقش رسانه را در رشد و توسعه ی شهرستان را حائز اهمیت دانست و گفت: از دیگر خدمات جهاددانشگاهی، فعالیت خبرگزاری ایسنا و ایکنا در شهرستان است که روزانه اخبار شهرستان را در نهایت صحت و دقت مخابره می کند.

شریفیان با ذکر اینکه از جمله مهمترین اقدام این نهاد در یکسال گذشته راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی بوده، افزود: در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی بیجار به تمام گروه های سنی آموزش های عملیاتی از ایده پردازی تا تجاری سازی ایده، ارائه می شود.

وی با اشاره به اعزام تیم رباتیک شهرستان بیجار به مسابقات جهانی کشور مالزی تصریح کرد: با توجه به کسب رتبه برتر تیم رباتیک دانش آموزی به مربیگری خانم حدیث میرزانیا در مسابقات روبوکاپ ۲۰۱۹، با پیگیری های جهاد دانشگاهی و حمایت های بی دریغ فرماندار محترم و رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حضور این تیم در مسابقات جهانی که شهریور ماه امسال در کشور مالزی برگزار می شود قطعی شد.

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان بیجار در پایان بر تلاش جهادی این نهاد انقلابی در سطح شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: این مجموعه با وجود تمام کمبودها و کاستی ها همواره تلاش کرده تا با همتی جهادی به مردم خدمت کند چرا که مردمان دیار گروس، مردمانی با فرهنگ و اصالت و لایق بهترین خدمت رسانی ها هستند.

کد خبر 4686109

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب بیجار شهرستان بیجار جهاد دانشگاهی بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مشهد مجلس شورای اسلامی آتش سوزی گردشگری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه می توانیم با زبان خصومت با یکدیگر صحبت نکنیم و با زبان احترام یکدیگر را نقد کنیم، گفت: بپذیریم که مقداری با یکدیگر اختلاف مبانی و فکری داریم و ممکن است جریانی جریان دیگر را قبول نداشته باشد اما این امر نباید موجب توهین به یکدیگر شود.

وی در خصوص صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد این عضو شورای شهر کرج از سگ گردانی در پارک ها تصریح کرد: عده ای از مردم از سگ گردانی در پارک ها شکایت دارند زیرا گاهاً شاهد آسیب زدن به کودکان و بزرگسالان توسط سگ ها بوده و هستیم و حتی نمی توان از کنار سگ های زینتی نیز به راحتی عبور کرد، بنابراین از شهردار خواستم این امر در پارکی که محل استفاده عموم است ممنوع شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه اگر شهرداری این کار را جمع نکند، چه کسی مسوول است؟ اظهار کرد: عده ای از افراد اقدام به چرخاندن حیوانات در پارک ها کرده و از این طریق مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را برای مردم ایجاد می کنند. اگر در این زمینه اعتراض می کنم به معنای مخالفت با سگ ها نیست، این امر مستلزم شعور اجتماعی و فرهنگ است.

حجت الاسلام سعیدی تصاحب سگ ها و اهلی کردن آنها را اولین نقطه خیانت به این حیوان دانست و در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بودجه و در سال قبل از آن ۴۰۰ میلیون تومان به جشنواره تئاتر استان اختصاص یافت و امسال نیز بودجه ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کرج اولین شهری است که با ۶۰ مجموعه فرهنگی استان وارد انعقاد تفاهم نامه شده و ۲۱ مجموعه ۲۵ درصد از هزینه های اجرای برنامه های خود را دریافت کرده اند. همچنین کرج اولین شهری است که نقشه مهندسی فرهنگی کشور را به اجرا درآورده است. از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده می توان به رونمایی از هشت جلد کتاب البرزشناسی در سال گذشته در روز فرهنگی کرج خبر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج متولی فرهنگ هر استان را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن دانست و اظهار کرد: شورای دوره ششم شهر کرج ۶ و نیم میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهر را به ۱۶۷ میلیارد تومان افزایش داد. در حوزه البرزشناسی و کرج شناسی نیز مرکز البرزپژوهی به همت شهرداری کرج راه اندازی می شود.

کد خبر 6093550

دیگر خبرها

  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور