Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تقریبا  ۹ هزار و ۲۰۰ الی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی است که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های مستمری بگیران و بیمه بیکاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: علاوه بر این ۲ هزار میلیارد تومان هزینه درمان برای واحد‌های دولتی، ملکی و خصوصی است و هزار میلیارد تومان هم هزینه پرسنل و جاری این سازمان است؛ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها از شستا و سهم کارفرمای دولت تامین می‌شود.

او با بیان اینکه باید برنامه ریزی دقیقی با کمک دولت و مجلس داشته باشیم، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی خالی از مشکل و نقص نیست.

سالاری درباره مبلغ بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه بودجه هماهنگ کردیم تا بخشی از سنوات حسابرسی شود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد؛ اختلافی با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص نداریم و این بدهی با تفاهم پرداخت می‌شود؛ البته رقم بدهی قطعی نیست.

او درباره اقدامات تامین اجتماعی در همسان سازی حقوق بیان کرد: خدمات رفاهی در کنار پرداخت به موقع مستمری  است که خدماتی مانند طرح کرامت رضوی را شامل می‌شود.

سالاری گفت: تعداد پرداخت وام‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده و قرار است بانک رفاه آن‌ها را پرداخت کند؛ به هر نفر از افراد تحت پوشش در صورت درخواست ۵ میلیون تومان وام داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای همسان سازی حقوق باید منابع را تامین کنیم تا هر زمان که وارد این طرح شدیم بتوانیم پرداخت به موقع داشته باشم.

او درباره حذف دفترچه‌های درمانی اظهار کرد: دفترچه های درمانی را در واحدهای ملکی حذف کرده‌ایم، چرا که شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است و در بحث راه اندازی الکترونیک با وزارت بهداشت تفاهم خوبی داشته ایم.

سالاری درباره پرداخت بدهکاری‌های سازمان گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهکاری ماست و جلساتی در این خصوص داشته ایم تا این بدهی‌ها پرداخت شود.

او ادامه داد: حذف ۲۶۰ هزار بیمه کارگران ساختمانی آمار درستی نیست و حدس ما این است که ۳۰ درصد از بیمه کارگران ساختمانی باید حذف  شود.

سالاری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر داوطلب بیمه کارگر ساختمانی داریم که باید بازرسی‌هایی صورت گیرد، چرا که تعدادی از افرادی که بیمه کارگر ساختمانی دریافت می‌کنند کارگر ساختمانی نیستند و اطلاعات کارگران ساختمانی باید کنترل شود تا اگر کسی کارگر ساختمانی نیست حذف شود و بعد از آن تعدادی را جایگزین کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: آمار بیمه بیکاری تا امروز حدود ۲۴۰ هزار نفر است که این آمار از پارسال ۱۲ درصد رشد داشته و در پرداخت بیمه مشکلی وجود ندارد.

سالاری درباره بیمه خبرنگاران بیان کرد: مرجع تشخیص شغل سخت و زیان آور وزارت کار است که وزارت خانه تعیین می‌کند ما بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.

او درباره قطع مستمری طلاق‌های صوری گفت: بر اساس تحقیقات بازرسی گزارشی در این باره تهیه و تصمیم گیری می‌شود؛ اگر اسناد و مدارکی به دست سازمان برسد مستمری قطع می‌شود که عدد قابل توجهی در این خصوص نداشته ایم.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل