Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@04:50:34 GMT

آمار شوکه‌کننده مالکیت سلاح در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۳۰۲۷

آمار شوکه‌کننده مالکیت سلاح در آمریکا

وبسایت یورو نیوز در مطلبی آمار مالکیت و حمل سلاح در آمریکا را با کشورهای اروپایی مقایسه کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین وبسایت یورو نیوز در مطلبی به مقایسه سطح آمار مالکیت اسلحه در آمریکا و کشورهای اروپایی پرداخت. بر اساس آمار «مؤسسه سلاح‌های کوچک» موسوم به «SAS» در آمریکا به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۲۰ اسلحه وجود دارد که این رقم در کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این پژوهش نشان داد از کل ۸۵۷ میلیون اسلحه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در دست شهروندان جهان قرار داشت، حدود ۴۶ درصد آن در اختیار شهروندان آمریکایی بوده است.

آمار مؤسسه «SAS» نشان می‌دهد مالکیت اسلحه در میان غیرنظامیان بسیار بالاتر از نظامیان بوده و این رقم در میان غیرنظامیان ۸۴.۶ درصد و در میان نظامیان ۱۳.۱ درصد است. در کل تصور می‌شود که بیش از ۱ میلیارد سلاح گرم در ۲۳۰ کشور جهان قرار دارد.

به نوشته یورو نیوز، اتحادیه اروپا که حدود ۵۱۳ میلیون جمعیت دارد ۷۹.۸ میلیون سلاح گرم در سال ۲۰۱۷ در اختیار داشته است. اگر کشورهایی مثل روسیه و ایسلند به آن اضافه شوند، این رقم به ۹۳.۲ میلیون سلاح گرم افزایش می‌یابد.

مالکیت اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر در آمریکا بالاتر از دیگر کشورها قرار دارد. بیشترین آمار مالکیت سلاح به ازای هر ۱۰۰ نفر به ترتیب متعلق به آمریکا (۱۲۰)، مونته نگرو (۳۹.۱)، صربستان (۳۹.۱) و قبرس (۳۴) است.

نتایج یک گزارش در سال ۲۰۱۳ که بوسیله کمیسیون اروپا انجام شده بود، نشان داد از هر ۱۰ شهروند اتحادیه اروپا، ۹ نفر آن‌ها گفته بودند هرگز اسلحه نداشته اند. در آن زمان، یک سوم آن‌ها علت حمل سلاح را شکار عنوان کرده بودند. فقط ۱۴ درصد آن‌ها گفته بودند علت حمل سلاح محافظت از جان خودشان است.

آرون کارپ، ویراستار مؤسسه «SAS» در این خصوص اعلام کرد: مردم معمولی در آمریکا هر ساله ۱۴ میلیون اسلحه خریداری می‌کنند. اما چرا آن‌ها این سلاح‌ها را خریداری می‌کنند؟ آن‌ها این کار را می‌کنند، زیرا آزادی در بازار آمریکا بسیار زیاد است.

بر اساس پژوهش مرکز تحقیقاتی پیو، در آمریکا ۶۷ درصد مردم اعلام کردند برای محافظت از خود اسلحه حمل می‌کنند. به ترتیب ۳۸ و ۳۰ درصد گفتند برای شکار و تمرین تیراندازی اسلحه دارند. ۱۳ درصد هم کامل کردن کلکسیون اسلحه را علت نگهداری سلاح اعلام کرده اند.

مرکز تحقیقاتی پیو نشان داد ۴۴ درصد شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کردند شخصی را می‌شناسند که یا عمدا و یا سهوا تیر خورده است. همچنین ۵۷ درصد اعلام کردند قوانین حمل سلاح باید سخت‌گیرانه‌تر شود.

آمار یک مؤسسه دیگر به نام «گروه مقابله با خشونت‌های اسلحه در آمریکا» نشان داد در این کشور روزانه ۳۱۰ نفر بر اثر تیراندازی کشته می‌شوند که از این تعداد ۱۰۰ نفرشان کشته می‌شوند و ۶۱ نفرشان خودکشی می‌کنند.

در سال‌های اخیر تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا بسیار مرسوم و در سال ۲۰۱۸، ۳۴۰ مورد از این تیراندازی‌ها ثبت شد. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ این رقم به ترتیب ۳۴۶ و ۳۸۲ مورد بود.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در تلاش بود قوانین مرتبط با حمل سلاح را محدودتر کند. اما تلاش‌های او با مخالفت «انجمن ملی سلاح» مواجه شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا هم یکی از حامیان حمل سلاح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا حمل سلاح دونالد ترامپ اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، برخی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار اعمال محدودیت در کمک واشنگتن به تل آویو شدند.

در همین ارتباط گزارش شده است که حداقل ۸۸ نماینده کنگره در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از او خواسته‌اند تا سیاست ممنوعیت فروش تسلیحات به کسانی که مانع کمک آمریکا به غزه می‌شوند، در مورد اسرائیل اعمال شود.

این ۸۸ عضو کنگره در نامه خود به بایدن، محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در کمک به غزه را باعث ایجاد یک فاجعه انسانی بی سابقه در غزه عنوان کرده‌اند.

از طرف دیگر اعضای هیئت علمی کالج هنر و علوم دانشگاه اموری آمریکا در جورجیا خواستار اخراج رئیس دانشگاه شدند و در جلسه‌ای دانشگاهی به رئیس دانشگاه رأی عدم اعتماد دادند.

رأی عدم اعتماد بخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اموری به رئیس این دانشگاه در حالی صورت گرفته است که او پیشتر طی هفته گذشته از نیروهای پلیس جهت اقدام علیه دانشجویان معترض در دانشگاه دعوت کرده بود.

در واقع به نظر می‌رسد درخواست برای برکنار رئیس دانشگاه اموری مرتبط با همکاری او با نیروهای امنیتی آمریکا جهت سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض صورت گرفته است.

این در حالی است که حمایت جهانی جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهی از فلسطین ادامه دارد و در تازه‌ترین رویداد از این دست، بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک در اعتراض به دومین بازداشت شدید دانشجویان توسط نظامیان دست به اعتصاب زدند.

از سوی دیگر، دانشگاه‌های ترکیه نیز همگام با دانشگاه‌های آمریکا به حمایت از غزه برخواستند.

همچنین حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم غزه همچنان دارد. گفته شده است که دانشجویان دانشگاه هومبولت در آلمان در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل این دانشگاه تحصن کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه لئون در فرانسه با سردادن شعار «همه ما غزه هستیم»، با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

براساس گزارش‌ها، پلیس برلین برای متفرق کردن تظاهرات حمایت از غزه در دانشگاه هومبولت به خشونت متوسل شده است.

این تحولات در حالی است که «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه نتیجه گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

دیگر خبرها

  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه