Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:25:01 GMT

سالگرد بمباران اتمی هیروشیما برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۳۰۹۱

سالگرد بمباران اتمی هیروشیما برگزار شد

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، در این مراسم که در پارک یادبود صلح هیروشیما برگزار شد علاوه بر «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، نمایندگانی از سراسر دنیا نیز شرکت کردند.

در ابتدای مراسم امسال فهرستی از ۳۱۹ هزار و ۱۸۶ قربانی این بمباران درون بنای یادبود قرار گرفت نام کسانی هم که در طول ۱۲ ماه گذشته هم از دنیا رفته اند در این فهرست آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۴ سال پیش یعنی در ششم آگوست (اوت) سال ۱۹۴۵ شهر هیروشیما ژاپن حدود ساعت ۸:۱۵ صبح هدف نخستین بمباران اتمی تاریخ قرار گرفت در مراسم امروز دقیقا راس این ساعت حاضران یک دقیقه سکوت کردند. 

این رویداد در زمانی برگزار می شود که تردیدها درباره چشم انداز دنیایی عاری از سلاح های اتمی رو به افزایش است یک توافق مهم کنترل تسلیحات هسته ای که سه دهه پیش بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق امضا شده بود روز جمعه منقضی شد پیمان منع موشک های میان برد هسته ای (INF) یکی از ارکان مهم خلع سلاح هسته ای بود.

هیروشیما تلاش ها برای زنده نگه داشتن خاطرات این فاجعه را افزایش داده است زیرا بازماندگان بمب اتمی، موسوم به هیباکوشا، در حال پیرتر شدن هستند.

شهردار هیروشیما کازومی ماتسویی در این مراسم یک اعلامیه صلح را قرائت کرد او از دولت ژاپن خواست به صدای هیباکوشاهایی که می خواهند شاهد پیوستن ژاپن به یک پیمان سازمان ملل برای منع سلاح های اتمی باشند گوش کند.

در حمله اتمی آمریکا به ژاپن، بمب اول به نام 'پسر کوچک' توسط یک هواپیمای بمب افکن بر روی هیروشیما انداخته شد برای تاثیر تخریبی بیشتر، بمب به نحوی تنظیم شده بود که ۵۷۶ متر بالای سطح زمین منفجر شود. 

انرژی تولید شده توسط این بمب که با انرژی حاصل از ۱۶ هزار تن 'تی‌ان‌تی' برابر بود هر چیزی را تا شعاع یک و نیم کیلومتری مرکز اصابت بمب بطور کلی ذوب کرد ساختمان تالار صنعت هیروشیما تنها ساختمانی بود که به خاطر قرار گرفتن در زیر کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد. 
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن و اجتماع بزرگ ۴ هزار نفری دختران آینده ساز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جشن و اجتماع بزرگ ۴ هزار نفری دختران آینده ساز به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور حجت الاسلام سرلک و مداحی عبدالرضا هلالی برگزار خواهد شد.

در این مراسم گروه نمایش و سرود دختران به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

زمان برگزاری یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح در محل میدان تجریش، خیابان دربند آستان مقدس حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام است.

کد خبر 6100116 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است | صنعت هسته‌ای؛ آبروی ایران
  • جشن و اجتماع بزرگ ۴ هزار نفری دختران آینده ساز برگزار می شود
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند