Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:15:39 GMT

رتبه ۱۰ کنکور انسانی ۹۸: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۳۲۳۷

رتبه ۱۰ کنکور انسانی ۹۸: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

رتبه دهم کنکور علوم انسانی رمز موفقیتش را علاقه و پشتکار عنوان کرد و گفت: هر درسی را به موقع خودش می‌خواندم و در صورتی که مطلبی را متوجه نمی‌شدم برای رفع آن هر کاری می‌کردم و تا متوجه نمی‌شدم، بحث جدید را وارد نمی‌شدم. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال 98 صبح امروز پانزدهم مرداد ماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاع رسانی، اسامی نفرات برتر هر گروه آزمایشی اعلام شد و بر این اساس 10 نفر برتر گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و 5 نفر برتر گروه‌های هنر و زبان خارجی معرفی شدند.

ملیکا دادخواه تیرانی در بیست و ششم شهریور ماه سال 80 در اصفهان در خانواده‌ای تحصیلکرده به دنیا آمد. پدرش مهندس، مادرش پزشک و برادرش دانشجوی رشته دندانپزشکی است.

وی در مدرسه" فرزانگان امین "2 دیپلم گرفت و در حال حاضر رتبه دهم رشته علوم انسانی را در کشور به خود اختصاص داده است.

رتبه دهم رشته علوم انسانی کنکور 98 با اشاره به اهمیت و چگونگی درس خواندن، اظهار داشت: کیفیت درس خواندن به کمیت و تعداد ساعات درس خواندن ارجحیت دارد.

وی تصریح کرد: روزانه 4 ساعت برای کنکور درس خوانده ولی اینکه چطور و چگونه درس خوانده بسیار مهم‌تر است، بین مهمانی رفتن و تفریحات خانوادگی و درس‌هایش اعتدال برقرار کرده و به همه آنها رسیده است.

دادخواه افزود: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است.

توصیه برترین‌های کنکور 98 به پشت‌کنکوری‌ها| کلاس کنکور عامل موفقیت نیست/ لزوم استفاده هدفمند از فضای مجازیاسامی نفرات برتر کنکور 98 اعلام شدنتایج اولیه کنکور 98 چهارشنبه اعلام می‌شود

‌رتبه دهم رشته علوم انسانی 98 با بیان اینکه بعضی از کلاس‌های کنکور، جنبه تجاری و کسب درآمد دارند، گفت: اگر دانش‌آموزی در درسی ضعیف است می‌تواند با حضور در این کلاس‌ها، رفع اشکل کند و نباید به قدری وقت خود را در این آموزشگاه‌ها بگذراند که فرصتی برای مطالعه و بازخوانی دروس نداشته باشد.

وی ادامه داد: نقش والدین در موفقیت فرزندان بسیار با اهمیت است، آنها می‌توانند با ایجاد فضایی امن و با آرامش و بدون هیچ استرس و فشاری در مورد انتخاب رشته تحصیلی، فضای خانه را برای مطالعه با کیفیت دروس آماده کنند.

دادخواه خاطرنشان کرد: والدینش در موفقیت او سهم به سزایی داشتند و هیچ گاه اصراری برای انتخاب رشته تحصیلی نداشتند و دستش را برای انتخاب با توجه به علاقه و استعداد باز گذاشتند و از او حمایت کردند و همین امر سبب موفقیت فعلی او شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برای انتخاب رشته دانشگاهی، تصمیمی نگرفته، گفت: ترجیح می‌دهم در یکی از دانشگاه‌های معتبر شهر تهران تحصیل کنم.

دادخواه در مورد نحوه باخبر شدنش از موفقیت در کنکور، گفت: من خواب بودم و دوستم خبر رتبه دهم کشوری رشته علوم انسانی را به من داد، ابتدا باور نکردم و به سرعت سایت سازمان سنجش را باز کردم ولی وقتی اسمم را دیدم بسیار خوشحال شدم و اولین کاری که کردم تماس با پدر و مادر و پشتیبانم بود تا آنها نیز خوشحال شوند.

وی به کسانی در کنکور امسال قبول نشدند، توصیه کرد: به هیچ وجه ناامید نشوید و برای رسیدن به هدف و خواسته خودتان از اول شروع کنید و سعی کنید کاستی‌هایی را که در سال گذاشته داشتید را برطرف کنید.

دادخواه به کنکوری‌های سال آینده هم پیشنهاد کرد: از همین الان برای کنکور سال آینده آماده شوید و وقت را هدر ندهید، کتاب‌های سال گذشته را بخوانید و هر جا ایرادی دارید برطرف کنید و سال دوازدهم را نیز با جدیت و پشتکار درس بخوانید تا موفق شوید.

وی راز موفقیتش را علاقه و پشتکار عنوان کرد و اظهار داشت: هر درسی را به موقع خودش می‌خواندم و در صورتی که مطلبی را متوجه نمی‌شدم برای رفع آن هر کاری می‌کردم و تا برطرف نشدن آن، مبحث جدید را وارد نمی‌شدم، به رشته‌ام بسیار علاقه داشتم و برای همین در کنار درس‌های مدرسه، کتاب‌های مرتبط با رشته مانند موضوعات ادبی و فلسفی را می‌خواندم.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در استان کرمانشاه در حالی برگزار شد که سهم قابل توجهی از داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نوبت اول کنکور 1403 نیز در حالی به‌کار خود پایان داد که همچون سال‌های گذشته شاهد آمارهایی نامتوازن در زمینه‌های مختلف بود که برخی از این عدم توازن‌ها ممکن است در آینده تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

یکی از مواردی که در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده افزایش تعداد داوطلبان زن نسبت به مردان است که هر چند همه روی دلایل احتمالی آن اتفاق نظر دارند، اما درباره تأثیر این تفاوت چشمگیر در آینده نظرات متفاوت است.

براساس مطالعات انجام شده و نظرات کارشناسی مسائل اقتصادی و اجتماعی و تمایل پسران برای کسب درآمد تمایل آن‌ها به تحصیلات دانشگاهی را کاهش داد، اما در عوض ورود به دانشگاه و به دنبال آن بازار کار در بین دختران افزایش یافته است.

از نظر برخی از کارشناسان این عدم تعادل در تعداد دختران و پسران داوطلب دانشگاه‌ها نشان دهنده شرایط یکسان تحصیل برای مرد و زن و تشویق جمهوری اسلامی ایران برای حضور زنان در اجتماع است، اما از طرفی گروهی دیگر نیز اعتقاد دارند این موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

یکی دیگر از آمار عجیب و غریب کنکور امسال که البته در سال‌های اخیر به امری عادی تبدیل شده افزایش تقاضا برای شرکت در رشته علوم تجربی است و بیشتر متقاضیان این رشته به امید پذیرش در یکی از رشته‌های پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی محدود است و بخش قابل توجهی از شرکت‌کننده موفق به قبولی در این رشته‌ها نمی‌شوند و تنها سرخوردگی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

سجاد دادفر، نماینده سازمان سنجش در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال در استان کرمانشاه 39 هزار و 38 نفر در نوبت اول کنکور 1403 شرکت کردند که 62 درصد خانم و 38 درصد مرد بودند.

وی عنوان کرد: بیشترین داوطلبان با 52 درصد فراوانی مربوط به رشته علوم تجربی و کمترین آن با دو درصد مربوط به رشته هنر است و رشته علوم انسانی 34 درصد، ریاضی و فنی هفت درصد و زبان‌های خارجی پنج درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تمایل بیشتر بانوان برای شرکت در کنکور، اظهار داشت: برخلاف تبلیغات سوءدشمنان علیه نظام، این موضوع می‌تواند از نقاط اتکا و قوت جمهوری اسلامی باشد، زیرا در گذشته به ندرت زمینه برای تحصیل و حضور اجتماعی زنان فراهم می‌شد.

وی با تأکید بر توجه به عدالت آموزشی در کشور عنوان کرد: براساس شرایط یکسان فراهم شده، همه دانش‌آموزان می‌توانند در کنکور شرکت کنند و هیچ ظرفیت خاصی برای بانوان در نظر گرفته نشده و نمی‌توان محدودیتی نیز برای آن اعمال کرد.

محمدی گفت: برای اینکه بتوانیم ریشه بیکاری را در استان بخشکانیم باید به رشته‌های فنی و هنرستان‌ها بیشتر توجه شود که دانش‌آموزان مهارت را بیاموزند و این شرایط برای دختران و پسران یکسان است.

وی با بیان اینکه بارها به خانواده‌ها و در رسانه‌ها اعلام شده که ثبت نام در رشته علوم تجربی الزاما سبب خوشبختی نمی‌شود و این در حالیست که ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی محدود است افزود: گاهی خانواده‌ها آرزوهای دست نیافتنی خود را روی فرزندانشان پیاده می‌کنند که سبب سرخوردگی آن‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، عنوان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها به هدایت تحصیلی، نظر کارشناسان و مشاوران تحصیلی مدارس اعتماد کنند و انتخاب رشته در کلاس نهم براساس استعداد و علایق و برگه هدایت تحصیلی باشد.

محمدی گفت: هر چند تمایل به تحصیل در رشته‌های کار و دانش و ریاضی و فنی افزایش یافته، اما انتظار می‌رود با همراهی خانواده‌ها این تقاضا افزایش هم پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان