Web Analytics Made Easy - Statcounter

رتبه ۶ کنکور ریاضی ۹۸ با اشاره به اینکه توکل به خدا سبب پیروزی‌های متعدد می‌شود، گفت: برای قبولی کنکور از کلاس‌های تقویتی استفاده نکردم. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، امسال در کنکور حدود 50 هزار نفر از مازندران بودند که از میان آنها سید ارشان دلیلی از ساری موفق شد رتبه ششم کنکور علوم ریاضی را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این دانش آموز موفق مازندرانی گفت‌وگویی داشتیم.

انهدام شبکه تقلب پیشرفته کنکور سراسری در زاهدانرقابت داوطلبان در کنکور سراسری 98 آغاز شدمخالفت مجلس با تعویق 2 ماهه کنکور سراسری

وی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه از یک‌سال پیش تمرکز خود را روی کنکور قرار دادم و هر آنچه که مانع این تمرکز می‌شد از خود دور کردم که در این راه خانواده ام نقش بسیار مهمی داشتند، گفت: در این مدت همواره خود را محک می زدم و در کنار امور درسی روزانه، به دروس اولویت‌دار برای موفقیت در کنکور توجه بیشتری داشتم. 

دلیلی گفت: از ایام نوروز به بهترین شکل استفاده کردم تا برنامه‌ریزی مناسبی برای ادمه کار و نزدیک شدن به کنکور داشته باشم. با حمایت‌های خانواده و معلمان، هرگز ناامیدی به خود راه ندادم. هرگز، دست از امور روزانه و عادی زندگی نکشیدم و کنکور را مانند هر موقعیت دیگری در زندگی ارزیابی کردم و با آن مواجه شدم. همواره از مشورت‌های دیگران استفاده می‌کردم. برای موفقیت در کنکور استفاده از کلاس‌های کنکور نداشتم زیرا سعی کردم این آمادگی را ابتدا در درون خودم به وجود بیاورم.

وی بیان کرد: برای گذر از کنکور و ارزیابی‌هایی که از خود داشتم احساس می‌کردم که می‌توانم به کسب رتبه خوب در کنکور خوش بین باشم. آرامش، تلاش، توکل و اراده و امید رمزموفقیت هر انسانی می‌تواند باشد که من سعی کردم از این ملاک‌ها استفاده کنم.

این دانش آموز موفق گفت: به‌هرحال افت‌وخیز طبیعی است و برای همه اتفاق می‌افتد؛ صرفا در صورت افت نباید ناامید شد. این افت و خیزها برای آمادگی بیشتر است تا مهارت خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ز

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد