Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی استان قم مهدویت و عاشورا را دو عنصر مهم در حفظ ملت ایران در طول تاریخ دانست و با اشاره به روز جهاددانشگاهی، گفت: از مزیت‎های جهاددانشگاهی این است که هیچ وقت به هیچ حزب و دولتی وابسته نبوده است.

به گزارش ایسنا، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم، در دیدار با حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی آستانه مقدس کریمه اهل بیت(س)، در حرم مطهر گفت: جهاددانشگاهی نهادی متولد انقلاب است که براساس فرمان امام راحل بر اساس نیاز مهم کشور ایجاد شد ولی از جایی که این نهال با نیتی الهی ایجاد شد ثمرات ارزشمند آن هر روز نورافشانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه جهاددانشگاهی در حوزه صنایع‎ های‌تک و فناوری‎های پیشرفته کشور را از نیاز به تجهیزات روز در بسیاری از بخش‌ها بی‌نیاز کرده است و به همین دلیل مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری است.

وی حضور جهاددانشگاهی در مراکز دانشگاهی را یکی از مهمترین ویژگی‎های این نهاد انقلابی دانست و گفت: روحیه جهادی، نشاط آفرینی، جوان‎گرایی، فعالیت در زمینه‎های مهارت‌افزایی و اشتغال‎آفرینی، برخورداری از ۱۳ پژوهشگاه تخصصی، بیش از ۵۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی و... از جمله ظرفیت‎ها و مشخصاتی است که در جهاددانشگاهی متبلور است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم یادآورشد: یکی از مزیت‎های جهاددانشگاهی آن است که هیچ وقت به هیچ حزب و دولتی وابسته نبوده و فعالیت‌های خود را در چارچوب منافع کشور، نظام اسلامی و اسلام ناب متمرکز کرده است.

وی گفت: اعتقاد به امامت و عاشورا و مهدویت به مولفه بسیار مهمی هستند که به نوعی نخ تسبیح ملت‌سازی در ایران به شمار می‌روند؛ اگر به تاریخ پس از اسلام بنگریم می‎بینیم که با آمد و رفت سلسله‎های مختلف، این دو رکن مهم بودند که ملت ما را بازسازی کردند و هر زمانی که کشور ما در شرایط سخت قرار می‎گرفت با نیروی الهی این دو اعتقاد پاک جان می‎گرفت و خود را احیا می‎کرد.

حیدری اظهارکرد: عاشورا و مهدویت هستند که این ملت را شکست‌ناپذیر کرده‌اند؛ به همین دلیل موظف هستیم که در همه حال به توسعه و همگانی کردن این دو فرهنگ اصیل اقدام کنیم؛ فرقی ندارد که این نهاد، یک نهاد دانشگاهی است یا یک نهاد دینی؛ همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

وی با ذکر این مطلب که بر اساس آمار، قشر دانشگاهی از درجه تدین بالاتری نسبت به عموم جامعه برخوردار بوده است گفت: جهاددانشگاهی قم از سال گذشته جشنواره مهدویت را با هدف ارتقا و توسعه این فرهنگ متعالی و همگانی کردن این فرهنگ ناب و پاسخ به شبهات این عرصه آغاز کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم یادآورشد: این جشنواره سال گذشته به رغم کم لطفی‎ها و مشکلات به نحو شایسته‎ای در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و رسانه‎ای و کتابخوانی برگزار شد.

وی افزود: امسال نیز امیدواریم با استفاده از ظرفیت‎های مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه، حوزه علمیه و مراکز تخصصی مهدویت و نهادهای فعال در این بخش فعالیت کاراتر و اثربخش‎تری را در این حوزه انجام دهیم زیرا از سال ۹۲  خلأ بسیار محسوسی در زمینه برگزاری جشنواره‎های مهدوی ایجاد شد و این مرکز نیز بر آن شد که با هم‌افزایی بین دستگاهی و نهادی این خلأ را پرکند.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت‎های فاخر جهاددانشگاهی گفت: فعالیت‎های جهاددانشگاهی در مسیر ولایت است و ما علاقه‌مندیم کارگروه مشترک جهاددانشگاهی و حرم حضرت معصوه(س) ایجاد شود.

به گزارش ایسنا منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، در دیدار با محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: با مرور فرهنگ ناب اسلام، آنچه بیش از همه ما را به خود متوجه می‎کند، اهمیت و جایگاه ولایت است؛ یعنی همه چیز بر اساس ولایت بنیان نهاده شده است.

وی افزود: حرکت و فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه‎های مختلف کشور به خصوص حل مشکلات فنی، علمی و تخصصی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و... همگی حرکت در مسیر ولایت است زیرا امروز ولی امر مسلمین این خواسته بزرگ را از همه آحاد کشور دارند و جهاددانشگاهی نیز پیشگام این عرصه بوده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این دیدار خطاب به فعالان جهاددانشگاهی یادآورشد: کار شما در راستای اندیشه‎های مقام معظم رهبری و فرهنگ متعالی مهدویت است، به نحوی که می‎توان گفت از بسیاری از فعالیت‎های فرهنگی و دینی که در این کشور انجام می‎شود نیز مقدس تر است زیرا به اعتلای نظام و جامعه اسلامی کمک می کند.

وی با ذکر این مطلب که به فعالیت‎های جهاددانشگاهی در این عرصه‎ها غبطه می‎خوریم، افزود: جهاددانشگاهی با اقدامات مهم خود به دنبال تقویت جبهه انقلاب و نظام اسلامی و جامعه دینی در مقابل مستکبران و کافرانی است که با انحصارگرایی در همه عرصه‎های علمی و فرهنگی و فناوری و... به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم و به خصوص نسل جوان هستند.

احمدی در ادامه با اشاره به تحریم‎های دشمنان علیه ملت ایران بیان کرد: تحریم‎ها و مشکلات اقتصادی ضربه‎های جدی به کشور وارد کرد ولی یکی از مزایای آن، افزایش هم افزایی بین نهادهای مختلف کشور بوده است که این مساله یک خبر و اتفاق بسیار خوشایند است.

وی افزود: استمرار این فرایند بسیار مهم و کلیدی است زیرا اگر مجموعه‎های فرهنگی کشور ظرفیت‎های محدود شده خود را در کنار هم قرار دهند می‎توانیم هر پروژه و فرایند مهمی را که اراده کنیم به مرحله انجام برسانیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر اظهارکرد: حرم مطهر در سال‌های اخیر دامنه فعالیت‎های خود را ارتقا داده است و امروزه در حوزه فرهنگی برنامه‎های وسیعی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آنها می‎توان به اداره خانواده در این معاونت اشاره کرد که متولی بخش‎های مختلف از جمله بخش جوانان و... است.

وی گفت: از این روی می‎توانیم با ظرفیت‎های بسیار خوبی که جهاددانشگاهی از آنها برخوردار است کارگروه مشترکی ایجاد و فعالیت‎های مشترک را در قالب این کارگروه دنبال کنیم.

احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت از سوی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در این بخش باید از ظرفیت‎های مسجد مقدس جمکران بیش از پیش استفاده شود زیرا مقام معظم رهبری تأکید کردند که این مسجد مقدس باید قطب و پایگاه فعالیت‎های مهدوی کشور باشد و به همین دلیل باید این مسجد را تقویت کنیم.

وی گفت: هرچه از نشر مکتوب به سمت محصولات عامه‌پسند و جوان‌پسند برویم می‌توانیم تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان خود داشته باشیم؛ در این زمینه حرم مطهر نیز می‎تواند از همه ظرفیت‎های خود برای همکاری با این جشنواره و در سطح کلان‎تر با فعالیت‎های جهاددانشگاهی بهره بگیرد.

علی حسینی، معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی نیز با اشاره به دوره‌‏های مختلف آموزشی و بخش‎های مختلف آموزشی و فناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جشنواره ملی مهدویت از جمله برنامه‎های بسیار مهم و اولویت دار این مرکز در قم است که در سال گذشته به همت این مرکز برگزار شد.

وی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه حرم مطهر(س) در اجرای طرح‎های فرهنگی گفت: در سال گذشته برنامه‎های تبلیغی در عرصه این جشنواره در حرم انجام شد که امیدواریم سطح همکاری حرم در این جشنواره و به طور کلی برنامه‎های فرهنگی و هنری مشترک را ارتقا ببخشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، دکتر ابراهیم نبیونی (دبیر) و دکتر علی سعداله، دکتر محمدحسین عسگرپور، دکتر کامران جعفری، دکتر مسعود حسنلو، دکتر ابوالقاسم رئیسی، دکتر علیرضا کلانترمهرجردی و دکتر محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

آمادگی صندوق نوآوری برای تأمین مالی طرح‌های مسئله‌محور جهاد دانشگاهی

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

براساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور