Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته خبری «از گوشه و کنار یزد» امروز به بررسی اخبار استان در حوزه‌های مختلف پرداخته است. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارشخبرگزاری تسنیمازیزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گرداوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبانخبرگزاری تسنیمقرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمین بانک شیر مادر کشور در یزد افتتاح شد

چهارمین بانک شیر مادر کشور صبح امروز با حضور مسئولین استانی و دانشگاه در بخش ان آی سی یو بیمارستان شهید صدوقی یزد افتتاح شد.

محمدحسین لوک‌زاده در مراسم افتتاح چهارمین بانک شیرمادر کشور که در یزد برگزار شد،‌ اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز، حمایت تغذیه‌ای از نوزادان نارس بویژه نوزادان نارس بستری و همچنین نوزادانی که به صورت موقت از تغذیه با شیر مادر خود محروم هستند و مادران آنها توانایی تغذیه نوزاد با شیر خود را ندارند.

وی افزود:‌ از آنجایی که تغذیه با شیرخشک عوارض زیادی برای نوزاد دارد و در مقابل شیرمادر فواید بسیار زیاد ثابت شده است (از جمله هوش بالا،بیماری‌های کمتر، بستری های کمتر) لذا ذخیره شیر مادر در بانک شیر و تغذیه نوزاد با این شیر نقش مهمی در حفظ سلامت و حیات نوزاد دارد.

قرآن نقشه راه تعالی بشر است

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی در گرو تمسک به قران و بهره گیری از این کتاب انسان ساز به عنوان راهنمای آسمانی انسان در زمین است.

محمد رضا عرشیان در آیین اختتامیه مسابقات قرآن اداره کل زندان‌های استان یزد با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و هدایت انسان هاست، افزود: برای خوشبختی و سربلندی در زندگی باید فرامین و تعالیم خداوند قادر متعال را با تأسی به قران کریم و روایات ائمه اطهار، سرلوحه امور خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار داد.

این مقام قضایی اظهار داشت: امروز نیاز به راهبردهای قرآنی پیش از گذشته احساس می‌شود زیرا در نقطه عطف تاریخ بشریت قرار داریم و مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ماست.

وی تصریح کرد: قران به عنوان آخرین کتاب آسمانی دین خاتم، مصون از تحریف و اشتباه است و همه آنچه که باید انسان را به یک زندگی با سعادت برساند در بر دارد.

معاون فرهنگی دادگستری استان، مهمترین هدف از زندگی و آفرینش را شناخت و معرفت کمال و تلاش برای رسیدن به این امر مهم دانست و گفت: راه دستبابی به کمال مطلق، مطالعه کتاب قرآن و انس با آن در سایه عقل و خرد است.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را بهانه برای انس و مجالست با این مصحف شریف دانست و ابراز داشت: مسابقات قران زمینه ساز انس با قرآن، رشد و تعالی معرفت دینی و راهی برای ترویج فرهنگ قرآنی همراه با ایجاد انس و قرب بیشتر به کلام الهی است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن باید در بطن زندگی مان قرار گیرد افزود: قرآن قلب دین است و پویایی و سعادت نسل آینده نیز در گرو با انس با این مصحف شریف است.

مجری پروژه پارک صنعتی یزد منصوب شد

محمد مهدی لطفی؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد، طی ابلاغی دکتر محمدعلی محمد میرزایی بافقی را به عنوان مجری پروژه پارک صنعتی یزد منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: با عنایت به تعهد، تخصص و سوابق علمی جنابعالی و بنا به پیشنهاد رییس محترم گروه کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با صنعت، به موجب این ابلاغ به عنوان مجری پروژه پارک صنعتی یزد منصوب می‌شوید.

در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان یزد به مشکل سه فعال اقتصادی رسیدگی شد

چهاردهمین جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان یزد تشکیل و به موضوع سه فعال اقتصادی رسیدگی گردید.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: تلاش مجموعه قضایی استان حمایت از تولید و صنعت و اشتغال است و این حمایت را در بستر ستاد استانی اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق و کارشناسی شده دنبال می‌کند.

علی اکبر شمس اظهار داشت: ترکیب اعضای این جلسه به گونه‌ای تعیین شده است تا کار در مرحله هم که بود بتوان در یک فرایند تعریف شده و در چارچوب قانون حمایت از تولید کننده و صنعتگر را انجام داد.

بازنشستگان دانشگاه یزد حق بیمه عمر وحوادث از دانشگاه دریافت می‌کنند

حق بیمه عمر و حوادث کلیه بازنشستگان دانشگاه یزدکه هرسال براساس قرارداد سازمان بازنشستگی کشوری و بر اساس بخشنامه مرکزی تعیین می‌گردد، با مصوبه هیات رئیسه، هر سال به طور کامل توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد.

به منظور ارائه خدمات بیمه عمر( فوت و حادثه) به بازنشستگان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی (رسمی، پیمانی، ثابت، قراردادی، خرید خدمت و سایر عناوین مشابه)، صندوق بازنشستگی کشوری مبادرت به اجرای بیمه عمر و حوادث می‌نماید.

این خدمت به صورت قراردادی بین بیمه‌گر؛ صندوق بازنشستگی کشوری و بیمه‌گذار؛ دستگاه اجرایی مربوطه منعقد می‌گردد و نرخ حق بیمه (عادی) در سال 1398، برای هر نفر بازنشسته 495.312 ریال می‌باشد.

سرمایه بیمه پایه حادثه و فوت کارکنان و بازنشستگان برای هر نفر بابت فوت مبلغ 68.794.000 ریال و برای قطع عضو یا از کارافتادگی دائم عضوی از اعضای بدن حداکثر مبلغ 68.794.000 ریال می‌باشد.

مشارکت شرکت آبفای یزد در مانور مشترک زلزله کرمان ویزد

شرکت آبفای استان یزد با حضور در مانور مشترک زلزله کرمان ویزد آمادگی خود را برای وقوع زلزله‌به نمایش گذاشت.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفا گفت: این مانور در منطقه بیاض شهرستان انار و با سناریوی، اتفاق افتادن زلزله‌ای به مقیاس تقریبی6ریشتر در عمق5کیلومتری زمین برگزار شد تا آمادگی دو استان یزد و کرمان در کمک رسانی به مصدومان و افراد درگیر در این زلزله سنجیده ‌شود.

شاکری شمسی از اهداف این مانور را، آمادگی و ارزیابی دستگاه‌ها در مقابله با حوادث غیرمترقبه، تبادل تجربیات، ارتقاء هماهنگی و همکاری بین دستگاهی و استانی، ارزیابی آموزش‌ها، بررسی نقش شهرهای معین و نحوه پشتیبانی بحران و سرعت عمل در حضور به موقع به محل با امکانات مورد نیاز عنوان کرد.

اتمام طرح پایش 337 روستای استان یزد

اجرای طرح پایش ارتباطات و جمع آوری اطلاعات روستاهای بالای 20 خانوار استان یزد پایان یافت.

محمد حرزاده رئیس اداره طرح و مهندسی اداره سیار و رئیس کمیته پایش ارتباطات روستایی با اعلام این خبر افزود: به منظور جمع آوری اطلاعات ارتباطی، وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و شناسایی و بروزرسانی وضعیت ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار استان،337 روستا مورد پایش قرار گرفتند.

وی افزود: در این طرح که از 22 تیرماه سال جاری آغاز گردید با تلاش‌های کمیته پایش ارتباطی استان که شامل نیروهای فنی مخابرات منطقه و روسای مخابرات شهرستان‌ها، نمایندگان اداره کل فناوری اطلاعات، اداره کل زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات بود این طرح زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

افتتاح پروژه افزایش خلوص سنگ آهن بدون استفاده از آب

پروژه شرکت فرآور کانی گنج، پنجشنبه 10 مرداد 98 با حضور محمد سپهر، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد و سعید افضلی پور، رئیس خانه معدن یزد افتتاح شد.

طرح افزایش خلوص سنگ آهن از طریق روش‌های مغناطیسی و مکانیکی و بدون استفاده از آب توسط شرکت فراور کانی گنج، مستقر در پردیس زیست فناوری و سیستم‌های پیشرفته صنعتی پارک علم و فناوری یزد افتتاح شد.

این پروژه با سرمایه گذاری 11 میلیارد ریالی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد انجام شده و مزیت آن نسبت به سایر طرح‌های افزایش خلوص سنگ آهن این است که در این روش بدون استفاده از آب، درجه خلوص سنگ‌های معدنی افزایش می‌یابد. همچنین معادنی که به دلیل خلوص پائین غیرقابل فروش هستند، با این روش تلخیص، اقتصادی شده و به فروش می‌رسند.

جلسه دفاع از طرح پیمانه اتوماتیک

 جلسه دفاع از طرح پیمانه ی اتوماتیک، دوشنبه 14 مرداد ماه 98 در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

این طرح که توسط دانش آموزان پایه ی هفتم مدرسه دخترانه نمونه دولتی ابویی نژاد اختراع و به ثبت رسیده، شامل موتور پله ای، صفحه نمایشگر ال سی دی، مخزن شیشه‌ای استوانه‌ای با ارتفاع 46 سانتی متر و حجم 565 سانتی متر مکعب و یک درب استیل است.

الهه کارگران بافقی، مجری این طرح در توضیح طرح خود، آن را اختراعی برای تسهیل و تسریع اندازه گیری میزان حبوبات دانست و گفت: زمانی که سیم رابط این دستگاه به برق متصل شود صفحه ی نمایشگر دستگاه روشن شده و با انتخاب تعداد و نوع پیمانه ی مدنظر، میزان حبوبات انتخاب شده دریافت می‌شود.

آشنایی مهندسان یزدی با بازار بزرگ ایران

50 نفر از مدیران،نمایندگان شهرستان‌ها و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از بازار بزرگ ایران یا ایران مال بازدید کردند.

اعضای نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این برنامه، پس از دیدار با مدیر پروژه، مدیر گردشگری و تیم روابط عمومی ایران مال از بازار تجاری، مجموعه سینماها، ایوان اشراق، مجموعه‌های ورزشی، نمایشگاه تخصصی خودرو، مسجد جامع، کتابخانه جندی شاپور، باغ ایرانی، باغ دیدار، تالار آیینه، بازار سنتی، مجموعه باغ و رستوران ملل، شربت خانه و غیره بازدید کردند.

در پایان این بازدید نیز دکتر فرهانی مدیر گردشگری ایران مال، مجموعه‌ای از اطلاعات فنی در حوزه سازه، تجهیزات و تاسیسات، معماری و قیمت تمام شده این مجموعه را به مهندسان یزدی ارائه کرد.

حریق در کارخانه موکت‌ شهرک صنعتی یزد مهار شد

معاون عملیات آتش نشانی یزد گفت: حریق کارخانه موکت شهرک صنعتی یزد علی‌رغم قریب الوقوع بودن سرایت به کارخانه مجاور توسط آتش‌نشانان مهار شد.

محمدرضا رحیمی از مهار شدن شعله‌های آتش در یک کارخانه موکت سازی در شهرک صنعتی خبر داد و در این باره اظهار کرد: حجم بالای ضایعات موکت این کارخانه قبل از ظهر امروز سه‌شنبه منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای شد ولی علی‌رغم این که احتمال سرایت آتش به کارخانه مجاور وجود داشت، به موقع توسط عوامل آتش‌نشانی مهار شد.

وی با بیان اینکه  خوشبختانه حریق در این واحد تولیدی به طور کامل مهار شده و عوامل آتش نشانی در مرحله لکه گیری هستند، خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده به این کارخانه، از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از افتتاح پل صاحب‌روضات و دو پروژه زیست‌محیطی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهانی طی روزهای آینده در ریل پروژه‌های افتتاحیه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در سومین سال از فعالیت مجموعه مدیریت شهری در دوره ششم، قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی سرعت بیشتری گرفته و طی دو هفته آینده دو پروژه که برای شهر اصفهان اهمیت زیادی دارد در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تعریض بزرگراه شهید خرازی و پل صاحب روضات که به دلایل مختلفی چندین سال در شهر به تعویق افتاده بود، اما با همت مجموعه مدیریت شهری و عملیاتی اجرایی همکارانم در معاونت عمران این پروژه چند ماهی است که به ثمر رسیده و آغاز به کار آن به‌صورت رسمی و افتتاح را خواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت مباحث محیط زیستی و پسماند در شهر اصفهان گفت: در روند پروژه‌های عمرانی و افتتاحیه‌هایی که با شعار «به احترام مردم اصفهان» برگزار می‌شود به ایستگاهی رسیدیم که خبرهای خوبی را به مردم شهر اصفهان خواهیم داد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه آئین آغاز به‌کار و کلنگ‌زنی شهرک بازیافت شهر اصفهان از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار زیست‌محیطی است، ادامه داد: تصفیه شیرابه، پسماند ساختمانی و احداث کارخانه‌ای که این پسماند را بازیافت می‌کند، جزو آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهان بوده است که روزهای آینده در ریل پروژه‌های افتتاحیه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آئین آغاز به‌کار و افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی را در کنار پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی طی روزهای آینده تقدیم شهروندان اصفهان می‌کنیم.

کد خبر 751312

دیگر خبرها

  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • پایانه جدید شرق خردادماه افتتاح می‌شود
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش | حقوق ناکافی، ساعات طولانی کار بدون بیمه بیکاری | ما شما را را درک می‌کنیم، اما...
  • پروژه فیبر نوری استان قم با حضور رییس جمهور افتتاح می‎شود
  • رونمایی بارسا از مرکز تجاری لاکچری آبی‌اناری (عکس)‏
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد