Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حال حاضر نحوه توزیع آگهی توسط سامانه و بر اساس امتیاز، رتبه بندی و نمره کیفی نشریات است و جزئیات آن ها در سایت ارشاد موجود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ظهر امروز یازدهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران با هدف بررسی مطالبات رسانه ها و بازدید از تالارمرکزی کرمان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت سنگینی بر دوش اصحاب رسانه است و در شرایط سخت اقتصادی کنونی اصحاب رسانه می توانند نقش مهم و موثری ایفا کنند.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است ارتباط موثر و قوی با خبرنگاران برقرار کند، در خصوص برگزاری جلسات با خبرنگاران و آموزش آن ها نکات کلیدی وجود دارد که با همکاری معاونت مطبوعاتی در تهران و خانه مطبوعات استان پیگیری می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: گلایه خبرنگاران از عدم حضور در جلسات آموزشی به اطلاع رسانی ضعیف در این خصوص ارتباط دارد در حالی که معاون مطبوعاتی وزارتخانه نسبت به امر آموزش تاکید فراوانی دارد و در اغلب موارد توسط خانه مطبوعات برگزار می شود، نقایص پیگیری و اقدامات لازم جهت رفع آن ها انجام خواهد گرفت.

علیزاده یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط نزدیکی با جامعه رسانه ای دارد و یکی از تکالیف ما پیگیری امور مربوط به آموزش است البته در این بین پیگیری های لازم برای تهیه کاغذ مورد نیاز جرائد انجام شده  و می توان گفت بخش اعظمی از وقت این اداره صرف رسیدگی به این مسائل می شود.

وی عنوان کرد: در این خصوص جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و مشکل تهیه کاغذ مطرح گردیده در تلاش هستیم تا این مشکلات برطرف گردد و ارتباط با خبرنگاران بیشتر شود.

تاکید مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر فعالیت در محیطی دور از تشنج های سیاسی

علیزاده در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر سیاسی کاری های این اداره ابراز داشت: از آنجایی که فضای سیاسی سبب ایجاد تشنج در محیط می شود در تلاش هستیم در محیطی آرام و به دور از این سیاست کار کنیم و خانه مطبوعات هم از این قائده مستثنی نیست.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: البته نمی توان انکار کرد در محیطی به دور از نظرات سیاسی فعالیت می کنیم چرا که ماهیت و ذات رسانه ها بیشتر با مسائل سیاسی در ارتباط است و هر فرد دیدگاه سیاسی خود را دارد که محترم است.

وی حین بازدید از تالار مرکزی کرمان در پاسخ به سوال یک خبرنگار در ارتباط با زمان بهره برداری از این تالار بیان داشت: تالار مرکزی کرمان یکی از 15 تالاری است که در سال 83 تصمیم به ساخت آن گرفته شد و زمین این تالار در بولوار 22 بهمن با فضایی حدود 20 هزار متر انتخاب شد.

علیزاده ادامه داد: در سال 84 با تغییر دولت مکان یابی جدید صورت گرفت و طی این اقدام زمین پشت یخدان مویدی برای احداث این تالار مشخص شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همین امر سبب تاخیر 4 ساله برای شروع ساخت تالار شد در این زمان میراث فرهنگی با مطرح کردن بحث حریم یخدان مویدیمخالفت خود را ابراز کرد، مجدد مکان احداث جا به جا شد و با وساطت دهمرده استاندار وقت مکان کنونی در اختیار تالار قرار گرفت و مراحل اجرایی آن آغاز شد.

وی یادآور شد: در سال 94 با تغییر دولت وزارتخانه به این نتیجه رسید پیمانکار توانایی ادامه پروژه را ندارد لذا تا معرفی پیمانکار جدید مجددا پروژه به مدت 2 سال متوقف شد.

علیزاده تصریح کرد: عملیات ساخت این تالار از تیر ماه 97 با پیمانکار جدید آغاز و با به کار گیری 150 کارگر و 15 کارگاه از سرعت پیشرفت خوبی برخوردار بود متاسفانه از ابتدای سال 98 به علت مشکلات مالی پیشرفت کند شده است.

پیشرفت 90 درصدی پروژه تالار مرکزی کرمان / بهره برداری از این تالار تا پایان سال 98

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با قول مسئولان برای تخصیص کمک های مالی امیدواریم تا پایان سال 98 پروژه به اتمام رسیده و از آن بهره برداری شود.

وی افزود: پروژه تالار مرکزی کرمان بیش از 14 هزار متر زیربنا دارد و دارای سه سالن اجتماعات است که محورهای اصلی این تالار هستند.

علیزاده توضیح داد: فضاهای اداری و اختصاصی این تالار کامل شده و تنها قسمتی از فضاهای عمومی آن باقی مانده البته تجهیزات مورد نیاز تامین شده و تنها نصب آن ها باید انجام شود.

پاسخ علیزاده به توزیع مصلحتی آگهی های دولتی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر نحوه توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات اظهار داشت: توزیع آگهی های دولتی چالشی است که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن مواجه هستیم و انتقاداتی به آن وارد است.

وی عنوان کرد: کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می کنند جزء خبره ترین افراد هستند اگر اشتباهی باشد عمدی در کار نیست.

علیزاده اظهار داشت: در ارتباط با توزیع آگهی های دولتی نکاتی وجود دارد که سبب بی عدالتی می شود، توزیع غیر قانونی آگهی توسط برخی دستگاه ها و عدم پرداخت هزینه تبلیغات از جمله این موارد است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر نحوه توزیع آگهی توسط سامانه و بر اساس امتیاز، رتبه بندی و نمره کیفی نشریات است و جزئیات آن ها در سایت ارشاد موجود است.

در خاتمه اتوبوس مطالبه گری این هفته برخی مطالبات و مشکلات خبرنگاران در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت مسکن و بیمه آن ها مطرح و پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟

 امروز خبری مبنی بر شکستن یک سد خاکی معیشتی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی برخی شد که رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشدار بخش نوبران ساوه (استان مرکزی) در خصوص این اتفاق توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، این سد بین روستاهای سنگگ و مراغه توسط جهاد سازندگی وقت احداث و سال گذشته بهره برداران نسبت به افزایش ظرفیت ذخیره آن اقدام کردند که به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه، آبگیری بیش از حد مجاز، باعث بروز برخی آسیب ها به پیشانی آن شده است.

کامیار گراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سد در سال ۱۳۷۰ توسط جهاد سازندگی احداث شده است تا اینکه در سال گذشته نیز با افزایش ارتفاع حدود ۲ متر و ۸۰ سانتی متری موافقت شد.

وی با بیان اینکه اهالی پارسال زیر نظر کارشناسان فنی این اداره نسبت به افزایش ارتفاع اقدام کردند یادآور شد: این سد قبل از افزایش ارتفاع حدود ۴۵ مترمکعب ظرفیت ذخیره داشت که هم اکنون به ۶۰ مترمکعب رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه افزود: ایام عید که بر اثر بارش های بهاری این سد معیشتی سرریز کرد و بررسی های کارشناسی از سوی اداره منابع طبیعی انجام شد اما برخی از بهره برداران پس آن نسبت به مسدود کردن محل سرریز به منظور ذخیره بیشتر آب پست سد اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم و ارتفاع آب باعث افزایش تشدید فشار آب به بخش فوقانی سرریز و موجب ریزش پاشنه و شسته شدن خاک بخشی از پشت سد شده است یادآور شد: هرچند در این اتفاق هیچ آسیبی به بدنه اصلی وارد نشده است اما کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه به همراه کارشناسان سایر دستگاه ها در محل حاضر و موارد لازم برای ارتقای ایمنی سد را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون محل تخلیه آب این سد بازگشایی و مقرر شده روند تخلیه تا رفع آسیب ها، ایمن سازی کامل پاشنه و رسیدن آب به حجم مناسب ادامه خواهد داشت.

بخشدار نوبران ساوه نیز در این ارتباط با بیان اینکه به محض اطلاع از وضعیت سد به همراه کارشناسان منابع طبیعی، اعضای شورای اسلامی روستا، نمایندگان دادگستری در روستای مراغه حاضر و اقدامات اولیه ایمن سازی آن انجام شد.

یوسف حیدری یادآور شد: به اعضای شورای اسلامی روستا و معتمدان تاکید شد نظارت بیشتری داشته باشند تا بهره برداران به سلیقه شخصی دخالتی در این امور نداشته باشند.

روستای سنگک در ۷۹ کیلومتری و روستای مراغه نیز در ۷۲ کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

بخش نوبران ساوه داری ۸۰ روستا با ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده که ۶۷ مورد این آبادی ها بالای ۲۰ خانوار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی