Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا قاضی مسعودی مقام پس از اتمام نخستین جلسه دادگاه ۲۴ متهم پتروشیمی در جمع خبرنگاران در رابطه با زمان و نحوه بازداشت هادی رضوی احدی از متهمان بانک سرمایه که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، اظهار کرد: بعد از صدور حکم پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع شد و صبح دیروز دوشنبه ۱۴ مردادماه جلب آقای رضوی صادر شد و طبق اطلاعات واصله دیشب توسط ضابطین دادگستری، اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود ساعت ۸ و نیم یا ۹ شب به بعد دستگیر و روانه زندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با آخرین وضعیت سایر پرونده‌های مطرح در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز عنوان کرد: تحقیقاتی که باید برای احراز رقم در پتروشیمی و میزان سوء استفاده‌های اخلال در نظام اقتصادی انجام می‌شد مراحل انتهایی است و سعی می‌کنیم از انتهای مردادماه متهمین را برای اخذ آخرین دفاع احزار کنیم.

وی افزود: در رابطه با پرونده گروه آقای جهانبانی در دو هفته آینده وقت رسیدگی تعیین می‌شود.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: در رابطه با بقیه پرونده‌ها در حوزه پتروشیمی پرونده رشوه کارکنان اداره صمت آخرین دفاع روز گذشته اخذ شد و رای در حال صادر شدن است. پرونده‌هایی که در حوزه موبایل آخرین دفاع هفته آینده اخذ و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اختلاف زمان میان صدور رای و ابلاغ آن گفت: متاسفانه آراء شعب ما حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ صفحه است و قطعا ما پرونده‌های متعدد داریم. من تصدی شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر کارکنان دولت و مقامات قضایی و شعبه سوم را دارم. این تداخل وجود دارد و ارجاعات پرونده ما زیاد است و هر پرونده که بالای ۲۰۰ صفحه رای است باید تایپ و ادیت شود تا اشکال رقمی نداشته باشد. هر پرونده یک تا دو هفته طول می‌کشد تا مراحل تایپ و بارگذاری در سیستم انجام شود.

قاضی مسعودی مقام افزود: برخی مواقع متهمین ادله‌ای می‌آورند که نیاز داریم استعلام و صحت و سقم را ارزیابی کنیم. اگر ما یک شعبه داشته باشیم قطعا به سرعت انجام می‌شود ولی ما دو شعبه سنگین کشور را داریم. شعبه ۶۸ شاید به جهت پرونده‌های مهم اقتصادی، قضات و کارکنان اداری کشور محسوب می‌شود.

قاضی مسعودی مقام ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: ما خواهان صداقت در بیان مطالب بدون جناح‌بندی و بدون توجه به سابقه و گذشته متهم و آنچه به آن از حیث اتهامی منتسب می‌شود و انعکاس جریان دادگاه هستیم و تا حالا در این دادگاه‌ها بیشتر آنچه دیدم مبتنی بر صداقت و درستکاری بوده است.

وی در رابطه با سامان مدلل یکی دیگر از متهمین بانک سرمایه گفت: با توجه به ادغام دادسراها در جرایم اقتصادی، این دادسرا و دادستان تهران مکلف هستند به سزعت نسبت به پرونده آقای مدلل اقدامات خود را انجام دهند و تحقیقات مقدماتی‌شان پایان بپذیرد و در صورت ادعاهای مطروحه کیفرخواست صادر و در غیر این صورت منع تعقیب او را صادر کنند.

وی افزود: اظهارنظر باید بر اساس محتویات پرونده باشد ولی ایشان جزء متهمان پرونده بانک سرمایه است که تاکنون پرونده‌اش به این دادگاه ارجاع نشده است.

کد خبر 450694 برچسب‌ها مفاسد اقتصادی مالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مفاسد اقتصادی مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۳۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ تومان (۰.۳۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۴۲ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۸۴۲ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۸۳۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۳۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۱.۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۰.۷۲ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وقوع ۳ همسرکُشی در شبانه روز گذشته در مشهد
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • شرایط صدور دستور موقت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!