Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@21:37:16 GMT

تالار مرکزی رشت تا پایان مرداد به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۱۹۰

تالار مرکزی رشت تا پایان مرداد به بهره برداری می رسد

مصباح گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موعد بهره‌برداری از تالار مرکزی را تا پایان مرداد اعلام کرده و امیدواریم این مهم تا ماه آینده تحقق یابد.

«سیدامیر مصباح» با اشاره به تالار مرکزی رشت به‌عنوان پروژه ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص زمان بهره‌برداری آن به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: تالار مرکزی به موسسه توسعه فرهنگ و هنر کشور وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بهره‌برداری واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مدیرکل با وزارت جهت بهره برداری سریع‌تر از این پروژه که مطالبه اهالی فرهنگ و هنر استان است تحقق یابد، اظهارکرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موعد بهره‌برداری از تالار مرکزی را تا پایان مرداد اعلام کرده و امیدواریم این مهم تا ماه آینده تحقق یابد.


وی بهره‌برداری کامل از این تالار را موجب تقویت و ارتقای فعالیت‌های هنری دانست و تصریح کرد: مشکلاتی به لحاظ آگوستیکی در سالن نمایش و کنسرت هال وجود داشت که برطرف شده و امیدواریم شاهد بهره برداری از آن در این ماه باشیم.

 

گفتنی است، تالار مرکزی رشت که عملیات احداث آن از سال ۸۶ آغاز شد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در سه طبقه بنا شده که دارای سالن کنسرت با ظرفیت ۹۲۰ صندلی، سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ صندلی، سالن تمرین موسیقی با ۸۰ صندلی، سالن تخصصی تمرین تئاتر با۸۰ صندلی، سالن تخصصی استودیوی ضبط موسیقی، گالری نمایش آثار هنری و کتابخانه تخصصی هنر است که ۱۵ اسفند سال ۹۷ در جریان سفر رییس جمهوری به گیلان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار ازدواج نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه ازدواج آسان شهادت امام جواد ع روزنامه شیراز فرهنگ و هنر گیلان تالار مرکزی رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت و در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر وضعیت ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج توسط شهرداری تهران که قرار بود در طرح توسعه سنگلج در اختیار این تماشاخانه تئاتری قرار گیرد، تاکید کرد: با شهردار محترم تهران صحبت کردم. بنا بر این است که مشکلی برای مجموعه سنگلج پیش نیاید. ما به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستم.

وی یادآور شد: نامه‌ای خدمت شهردار تهران ارسال کردم و با ایشان مذاکره حضوری نیز داشتم که حاضر هستیم تهاتر کنیم و آن زمین در اختیار مجموعه تئاتر سنگلج قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تماشاخانه سنگلج از قدیمی‌ترین مراکز نمایشی تهران است و هنرمندان و اصحاب هنر به این مجموعه و طرح توسعه آن بسیار علاقه‌مند هستند.

کد خبر 6100317 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • بهره‌برداری از ۴ بازار میوه در اصفهان تا پایان تابستان ۱۴۰۳
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است