Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکسره پیاده راه کردن خیابان امام ارومیه نیازمند تامین اعتبار و جلب رضایتمندی اقتصادی است.

 محمد رضا علیزاده امام زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  افزود: پیاده راه شدن و محوریت بخشیدن به حرکت پیاده در خیابان امام مستلزم تمهیدات و بررسی هایی است که  آن نیز نیازمند تامین اعتبار و  جلب رضایت مندی های اقتصادی، اجتماعی و تدابیر  لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده با اشاره به اینکه امروزه سیاست های جدید مدیریت شهری  شهرهای   بزرگ ایران  به ویژه در مرکز شهرها به دنبال کاهش استفاده از خودروی شخصی و طبیعتا کاهش آلودگی هوا ی و صوتی،   توسعه حمل وتقل عمومی پیشرفته و توسعه خیابان های با محوریت پیاده راه هستند تصریح کرد: بحث تقویت   حمل و نقل عمومی و لحاظ نمودن مسیرهای ترافیکی جایگزین برای خیابان امام با تصمیمات شورای ترافیک استان ضروری است و تلاش ها براین است که نسبت به ساخت این پیاده راه اقدامات لازم هرچه سریع تر انجام پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه اصولا از دیدگاه شهرسازان و آنچه که تاکنون به اثبات رسیده است افزایش پارکینگ نه تنها ترافیک را کاهش نمی دهد که موجب افزایش آن نیز می شود خاطر نشان کرد: هرچقدر سطوح پارکینگ به خصوص در مرکز شهر افزایش یابد صاحبان خودرو شخصی تمایل بیشتری  برای تردد در مرکز شهر خواهند داشت بنابراین از آنجا که سطوح معابر در داخل شهر ارومیه محدود بوده و گنجایش پایینی دارد افزایش تعداد پارکینگ  راهبندان و قفل شدن مسیرهای بافت مرکزی شهر را بدنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی  شهر ارومیه  اظهار کرد: امروزه سیاست حمل ونقل در بافت مرکزی شهرها توسعه حمل ونقل عمومی بوده تا در کنار آن سیاست محدودیت ساخت پارکینگ و طرح های ترافیک جواب گو باشد.

علیزاده  با بیان اینکه تعداد چهار پارکینگ طبقاتی عمومی در بافت مرکزی شهر ارومیه جود دارد یادآور شد: تا زمانی که  توسعه قطار شهری ، بهبود و نوسازی کامل ناوگان حمل ونقل  عمومی،  رساندن تعداد اتوبوس ها به سرانه استاندارد هر شهروند در ارومیه، تمرکز زدایی پایانه ها از مرکز شهر و انتقال مبدا و مقصد  اتوبوس ها به خارج از محدوده مرکزی شهر از یک سو و اعمال مقررات بازدارنده تردد خودرو های شخصی از سوی دیگر میسر نشود نمی توان ترافیک مرکز شهر ارومیه را کنترل کرد.

وی در خصوص  اقدامات شورای شهر برای احداث پارکینگ در ارومیه نیز گفت: در صورتی که در طرح تفصیلی مصوب کاربری مشخص شده برای قطعه زمین مورد نظر در مرکز شهر حمل ونقل و پارکینگ باشد صاحب ملک و سازنده در ازای ساخت تعداد مشخصی از طبقات پارکینگ به تناسب فرمول ها و تسهیلاتی که لحاظ شده است می تواند از ساخت واحد های تجاری در همکف و طبقاتی از آن ساختمان برخوردار باشند.

علیزاده ادامه داد: باید سمت و سویی در پیش گرفت که میزان تمایل  به استفاده از خودرو های شخصی به حداقل برسد و در عوض گرایش شهروندان را به سوی استفاده از حمل ونقل پاک  افزایش داد، راهبردی که امروزه کلانشهر ها و شهرهای بزرگ و بعضا آلوده دنیا آن را در پیش گرفته اند و شهرهای متوسط و کوچک نیز پیش از تبدیل شدن به شهر آلوده باید چنین تفکراتی را در سطوح مدیریتی در جامعه تقویت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در کل شهر ارومیه 70 پارکینگ هم سطح با ظرفیت 4 هزارو 257 خودرو ، 3 پارکینگ طبقاتی با ظرفیت هزارو 400 خودرو و پارک حاشیه معابر  سطح شهر با ظرفیت 1760 خودرو فعال هستند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استاندارد اقتصادی و اجتماعی جامعه حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد گفت: آرمان‌های امام خمینی (ره) به خوبی به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: امسال هم کاروان های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند و کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت، روز چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی مسیر برای کاروان پیاده‌روی باید به نحو احسن مهیا شود، افزود: ایمنی اتوبوس‌ها و صلاحیت رانندگان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد برپایی مراسمی باشکوه در مراسم ارتحال امام راحل (ره) باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی باید برای این کاروان بزرگ آماده شود تا بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند و در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) حضور پیدا کنند.

عباسی تاکید کرد: عظمت و پیام این کار فرهنگی باید به خوبی انعکاس داده و سعی شود جوانان بیشتری در کاروان پیاده روی حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه نسل جدید، زمان انقلاب را درک نکردند، با حضور در این کار فرهنگی می توانند با آرمان های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اکنون بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند؛ این مشعل همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پررهروتر خواهد بود.

کد خبر 749346

دیگر خبرها

  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • توقیف تویوتا قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در چابهار
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد