Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بازرسی اتاق اصناف استان مرکزی گفت: درج قیمت جدید روی محصولات در سوپرمارکت ها تخلف است و تاکنون موردی در این خصوص به اتاق اصناف گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در ماه ‌ های اخیر، افزایش قیمت برخی محصولات، بازار مصرف و مصرف کنندگان را دچار مشکل کرده است.

برخی مغازه‌داران بدون توجه به قیمت درج  شده بر روی محصولات، برچسب جدید روی اجناس می‌چسبانند که اینکار تخلف محسوب شده و مصداق ضایع کردن حقوق مصرف‌کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه مسئول بازرسی اتاق اصناف استان مرکزی به ایسنا گفت: تاکنون گزارشی در خصوص درج قیمت جدید بر روی محصولات در سوپر مارکت‌ها به اتاق اصناف ارسال نشده، اما اگر موردی مبنی بر تخلف گزارش شود، قطعا برخورد خواهد شد. فروشندگان بر اساس فاکتور خرید، مجاز به افزودن 7 تا 15 درصد سود بر روی محصولات هستند.

علی زارع بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف را از طریق سامانه نظارتی 3820 اصناف یا سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند. در صورتی که یک فروشنده سه بار تخلف داشته باشد در مرحله سوم مغازه پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از بروز تخلفات، اتاق اصناف 6 اکیپ دو نفره بازرسی را مامور کرده که در دو تایم صبح و عصر بازرسی‌های لازم را انجام دهند.

مسئول بازرسی اتاق اصناف استان مرکزی گفت: گزارشات و شکایات نسبت به سنوات قبل کاهش داشته که از علل این کاهش می‌توان به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و پایین بودن قدرت خرید مردم اشاره کرد، همچنین تعداد ناظران و بازرسان نیز نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده به طوریکه 20 نفر در قالب 10 تیم دو نفره از سازمان صمت به عنوان مامور به خدمت در خدمت سازمان اصناف بوده‌اند که به سازمان صمت بازگشته اند و ما مجدد جذب نیرو داشته‌ایم.

زارع در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کسبه اجناس خود را دپو کرده و با قیمت بالاتر به فروش برسانند؟ اضافه کرد: حدود 60 درصد از اقشار جامعه کسبه هستند و معاش آنها باید بگذرد در نتیجه نمی‌توانند به دپوی اجناس بپردازند اما ممکن است مواردی به صورت استثنا و جزئی وجود داشته باشد که قطع به یقین در صورت ارائه گزارش برخورد خواهد شد.

زارع بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا 31 تیرماه 8337 مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 495 پرونده به ارزش ریالی 695 هزار ریال شده است. مجموع شکایات دریافتی 780 مورد بوده که به تفکیک 458 مورد شکایت حضوری و 322 مورد شکایت از طریق سامانه 3820 گزارش شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان مرکزی افزایش قیمت جامعه سازمان صنعت معدن و تجارت شرایط اقتصادی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد

دریافت 8 MB

به گزارش قدس خراسان، هادی مخملی اظهار کرد: در خصوص سامانه تجارت و ثبت معاملات و موجودی در آن مشکلاتی نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور به وجود آمد و در جلساتی که داشتیم تا نهایی شدن رفع مشکلاتشان پیگیری کنیم.

رییس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: ما درباره عدم ثبت معاملات تاکنون هیچ برخوردی از طریق مراجع دولتی نکردیم، اما طلا فروشان، مغازه هایشان را تعطیل کردند و این تخلفات صنفی تبعاتی را دربردارد.

وی افزود: چندین اتحادیه ما تمام معاملاتشان را در سامانه تجارت ثبت می کنند و یک کار ارزشمند و باعث شفاف سازی معاملات هست.

دیگر خبرها

  • کشف تخلف میلیاردی در بازرسی از یک طلا فروشی
  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟
  • مهر وموم واحد‌های صنفی در خیابان قلمستان
  • سامانه «۴۵۵۰۰» آماده دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد