Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با توضیح این طرحهای مخابراتی گفت: در سفر امروز به کاشمر به طور متمرکز طرح‎های مخابراتی که طی پنج ماه گذشته در سه شهر کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن اجرا شده بود به بهره برداری رسید.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال ۲۷ روستا در حوزه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پورت تلفن ثابت به میزان ۱۳۰۲ پورت، ADSL به میزان ۲۱۵۰ پورت پر سرعت در سه شهرستان مزبور، راه‎اندازی و زیربار رفتن سایت همراه اول و سایت نسل دو و سه و چهار در حوزه از جمله این پروژه‎ها بود که برای راه اندازی آنها حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سفر به کاشمر همچنین تصویب شد تا پایان سال برای این سه شهرستان در حوزه فناوری ارتباطات حدود ۷۵ میلیارد ریال دیگر سرمایه‎گذاری صورت گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دایر شدن حدود ۲۵ کیلومتر فیبر نوری جدید در این منطقه، تقویت بخشی از پوشش جاده‎ای و روستایی تلفن همراه سه شهرستان به خصوص حوزه‎هایی که قطب گردشگری هستند و بوم گردی رواج دارد و مناطقی که می‎توانند برای توسعه اقتصاد دیجیتال در صنایع دستی ظرفیت داشته باشند از جمله موارد مورد تصویب در سفر به کاشمر بود.
آذری جهرمی افزود: تلاش می‎شود در بخش نخست با توجه به مطالبات سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در حوزه فناوری ارتباطات به تعهدات سرمایه گذاری خود عمل کنیم تا در مرحله بعد به صورت جدی اشتغال را پیش ببریم و سهمی از ایجاد اشتغال اقتصاد مولد در حوزه دیجیتال را بر عهده بگیریم که این امر می تواند در توسعه سایر بخش‎ها از جمله گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی اثر گذار باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به کاشمر در نشست شورای اداری این شهر نیز شرکت کرد. 

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲
 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اینترنت سرمایه گذاری شورای اداری فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد