Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غفور قاسم پور روز سه شنبه در نشست «ستادبازآفرینی پایدار شهری» کرج افزود:  فراخوان شهرداری برای مشارکت سرمایه گذاران و پیش بینی بسته های تشویقی برای بازآفرینی  و بهسازی محله ها و بافت های فرسوده می تواند بخشی از موانع در اجرایی نشدن این طرح را از میان بردارد.
معاون استاندار  البرز همچنین ضمن تأکید بر تشکیل دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری در شهرداری های شهرستان کرج  ادامه داد : تأمین و تخصیص سهم شهرداری ها و ایجاد خدمات و ارتقای کیفیت عرصه های عمومی و محدوده های فرسوده در چارچوب قوانین، تأمین منابع لازم برای اجرای طرح ها و برنامه های بازآفرینی شهری از محل تخفیفات عوارض صدور پروانه در محدوده بافت های فرسوده، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در چارچوب ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اجرای طرح ارتقا و بهبود کیفی وضعیت سیستم حمل و نقل حومه ای شهر کرج  به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در داخل محدوده های هدف و شهرهای پیرامونی از دیگر اولویت هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور گفت: به نظر می رسد تشکیل کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری نیز بتواند در این زمینه راهگشا باشد و تعیین تکلیف املاک فاقد سند مالکیت باید در دستور کار ستاد قرار گیرد.
فرماندار ویژه کرج خاطرنشان کرد: گام نخست برای مواجهه با مسائله بافت‌های ناکارآمد، ایجاد هماهنگی است تا هم‌افزایی بیشتری برای اجرایی کردن برنامه‌ها داشته باشیم و  خوشبختانه ستاد بازآفرینی در همین زمینه تشکیل شده و هماهنگی لازم بین دولت و شهرداری نیز به وجود آمده است .

وی افزود: تمام دستگاه های مدیریتی و خدماتی نقش موثر و هم افزایی در فرایندهای بازآفرینی و ارتقا کیفیت زیست پذیری محلات و بافت های ناکارآمد شهری دارد و تکمیل اجرای برنامه های محلات هدف که از  سال های گذشته به تصویب رسیده است تداوم یابد.
معاون استاندار البرز اظهار داشت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی در شهرستان کرج نیز باید  برنامه اجرایی خود را اعلام کنند بنابراین جلسات ستاد بازآفرینی پایدار شهری باید خروجی داشته باشد و به اجرایی شدن برنامه‌ها کمک کنیم تا این معضل را تا حد ممکن کاهش دهیم  و بتوانیم فضایی با کیفیت بالا و در خور شهروندان فراهم آوریم.

قاسم پور گفت: در جلساتی مانند جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر کرج علاوه بر تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف، همفکری و هم اندیشی نیز ایجاد خواهد شد، ضمن این‌که دستگاه‌ها با در نظر گرفتن منابعی که در اختیار دارند می‌توانند برای اولویت‌هایی که در این ستاد تعیین می‌شود برنامه‌ریزی کنند.

معاون استاندار  البرز با تأکید بر ضرورت تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان، هر دو ماه یکبار بیان داشت: پیگیری جدی مصوبات از موضوعاتی است که نباید مورد غفلت واقع شود و راه اندازی دفاتر تسهیل گری و ایجاد زیرساخت های مناسب از اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندارکرج ادامه داد: تشکیل کارگروه ویژه ای بمنظور استفاده از تجربه کلانشهرهای موفق  در احیاء بافت های فرسوده شهری نظیر شیراز، تبریز می تواند در این زمینه راهگشای اقدامات موثر و جدیدی در کلانشهر کرج باشد.  
قاسم پور گفت: شرایط سخت اقتصادی نباید توجیهی برای کم کاری مدیران باشد، بلکه هنر آن است در چنین شرایطی بتوان مدیریت کرد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف حمایت از تولید حمل و نقل سرمایه گذاران شهرداری قانون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به افتتاح رسمی بلوار حضرت جعفر طیار در سفر رئیس‌جمهور به قم گفت: اجرای این پروژه موجب بازآفرینی شهری چهار و نیم هکتار از فضای هسته مرکزی شهر قم شده است.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌هایی که در سفر ریاست جمهوری به قم افتتاح می‌شود، بلوار حضرت جعفر طیار واقع در فاز پنج محور عمار یاسر است اظهار کرد: مساحت تقریبی این پروژه ۴۵ هزار متر مربع است که موجب احیای بخش بزرگی از بافت میانی ناکارآمد شهر قم شده است.

وی با اشاره به اهمیت ترافیکی پروژه بلوار جعفر طیار افزود: در کنار این کارکرد ترافیکی، به دلیل ایجاد دسترسی‌های بسیار بهتر به محلات قدیمی شهر، امکان بازآفرینی بخش از بافت فرسوده شهر قم فراهم شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پیگیری این معاونت برای به ثمر رسیدن اختصاص ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه خاطرنشان کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان قم این مسئله تصویب و موجب قوت گرفتن پروژه‌های بزرگی مانند فاز پنج عمار یاسر، بهسازی قبرستان نو، بهسازی محله دروازه ری و بهسازی محله چهل اختران شد.

متین فر گفت: حمایت دولت موجب شد پروژه بزرگ فاز پنج عمار یاسر پس از ۵۶ سال در مسیر مثبت قرار گرفته و با تأمین بخشی از هزینه تملک این پروژه توسط دولت، امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه‌های بسیار مهم بازآفرینی شهری در قم باشیم.

وی عدم دسترسی خودروهای امدادی به بافت فرسوده و افت سطح خدمات در این بافت را از جمله دلایل مهاجرت ساکنان بومی دانست و افزود: با اجرای پروژه‌هایی مانند بلوار جعفر طیار (ع) که برای آن بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، می‌توان خدمات بهتری در بافت میانی شهر ارائه داده و رضایتمندی ساکنان را ارتقا بخشید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه در جریان سفر نخست رئیس جمهور به قم وحدت نیروهای داخل استان موجب شد اقدامات خوبی برای بازآفرینی شهری صورت بگیرد، اظهار کرد: فعال شدن ۱۰ پروژه هسته مرکزی شهر قم نتیجه این وحدت و همکاری با هدف منافع مردم قم و توسعه این شهر است.

کد خبر 751850

دیگر خبرها

  • افتتاح رسمی خیابان ۲۳۰۰ میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور
  • افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور
  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • (ویدئو) رئیسی: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است