Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در جشن بزرگ سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) که با عنوان «عروسی مهرو ماه» در سالن شهدای بسیچ ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: امام صادق می‌فرماید، اگر خداوند امیرمومنان (ع) خلق نمی‌کرد حضرت فاطمه زهرا (س) از آدم تا آخرین شخصیت عالم هم کفو و همانندی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ غدیرخم، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، تصور نکنید خدا روزی را بالاتر از غدیر خم خلق کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: امام صادق (ع) و امیرمومنان (ع) می‌فرمایند، اطعام و افطاری دادن به مومن در روز عید غدیرخم مانند این است که  200 هزار پیامبر و صدیق را مهمان کرده و از آن‌ها پذیرایی کرده است.


وی همچنین ابراز امیدواری کرد، عید غدیر نیز مانند عاشورا و اربعین با شکوه برگزار شود و در این ایام شاهد برگزاری چندین روز جشن و اطعام و دادن عیدی و گرفتن عیدی باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه از عید غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد مسلمانان و عید الله اکبر نام برد و تأکید کرد: مدیون هستید اگر عید غدیرخم با دادن اطعام و دیدار با علما و سادات و صله رحم و برگزاری جشن و شادی برگزار نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه با اشاره به این فرمایش امام صادق (ع) که شیعیان ما در شادی ما شاد و در غم ما غمگین هستند، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های ما عزاداری و کمتر از ۳۰ درصد شادی است که این موازنه بین عزاداری و شاید وجود ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: بهترین ازدواج آسان‌ترین ازدواج‌ها است و در ازدواج دختر و پسر سختگیری نکنید چرا که چالش اصلی امروز ازدواج جوانان سخت گیری‌ها بی جا و بی مورد پدر و مادر و زوجین و تشریفات و تجملات و خواسته‌های بی حساب و کتاب است.

لازم به ذکر است، جشن بزرگ سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) که با عنوان «عروسی مهرو ماه» با حضور زوج های جوان کاشانی همراه با قرعه کشی عتبات عالیات و مشهد مقدس به همت یاوران حضرت مهدی (عج) کاشان، حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) در سالن شهدای بسیچ ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد.
 
 استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیرخم و جشن‌های قبل و بعد از عید غدیر و عید مباهله، از برگزاری طرح ۱۵ شب با عنوان «شاد آسمانی» از عید قربان تا عید مباهله در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ومشهد الرضا خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز امیدواری کرد، شهرستان کاشان همان گونه که در عزاداری‌های ائمه اطهار (ع) الگو و پیشتاز است در برگزاری مراسم‌های جشن و اعیاد مذهبی از جمله عید غدیرخم نیز پیشگام باشد.

 

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: عیدغدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان