Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:37:26 GMT

مراتب ثبت یازده اثر به استاندار کرمان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۵۷۳۴

مراتب ثبت یازده اثر به استاندار کرمان ابلاغ شد

بر اساس اعلام روز سه شنبه میراث آریا، در نامه  علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری خطاب به محمد جواد فدایی آمده است:

در اجرای ماده ۱ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «بازی آیین رحمانی همراه با قیچک و سرنانوازی در منوجان کرمان»، «فن تهیه مشک (دباغی پوست)»، ـ «فن تهیه سرمه سنگ در کوهبنان و زرند»، «آیین پخت آش حسین روستای ده‌علی کوهبنان»، «مهارت پخت آبگوشت امام‌حسینی و آیین مربوطه»، «قنبرخوانی در داوران رفسنجانی و شعب جره زرند»، «مهارت سنتی پخت کماج شهرستان زرند»، «مراسم آجیل‌برون روستای مهر صالح شهرستان بافت»، «شابارون آیین تمنای باران در روستای جمیل یافت‌آباد»، «فن تهیه و نگهداری گوشت قورمه» و «مراسم علم‌بندی در روستای بیل‌آباد شهرستان زرند»، در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس و «استاد اسلام‌پناه، گنجینه زنده بشری در رشته صحافی سنتی»  در فهرست حاملان (نادره‌کاران) میراث‌فرهنگی ناملموس در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث گردد مورد تأکید است.

خواهشمند است دستور دهید مراتب برای آگاهی و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شود و از نتیجه اقدام این سازمان را مطلع شوند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی