Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صداهای متفاوتی از درون اردوگاه اصولگرایی به گوش می‌رسد، صداهایی که هیچ شباهتی به آن ملودی وحدتی که وعده‌اش را به حامیانشان داده بودند ندارد.

ماجرای «شورای وحدت» چند ماهی می‌شود که محور دیالوگ های انتخاباتی اصولگرایان شده و مدعی است که می خواهد احزاب جناح راست را کنار یکدیگر جمع کند؛ فراخوان‌های‌شان هم برای رسیدن به این نقطه مشترک کم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنطور که مشخص است گویا درهای شورای وحدت به روی همه باز نیست و تنها افراد و احزاب دستچین شده به این جلسات دعوت می‌شوند.

شورای وحدت به مانند جمنا همچنان قائل به شیخوخیت نیست

«جامعه روحانیت مبارز بنا ندارد که محوریت انتخابات را بر عهده گیرد بلکه ما به دنبال وفاق حداکثری نیروهای انقلابی و ارزشی هستیم.» این را مصباحی مقدم سخنگو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید تا از یک سو این اطمینان را به احزاب و تشکل‌های اصولگرا بدهد که قرار نیست جامعه روحانیت رویای لیدری را از انها بگیرد و از سوی دیگر با این موضع‌گیری خواست فراخوانی داده باشد تا بر اساس آن وحدت حداکثری که اصولگرایان از آن صحبت به میان می‌آورند محقق شود. اما گویا این فراخوان و این اطمینان دادن‌ها چندان در دل متولیان شورای وحدت ننشسته و فرمان انتخاباتی جامعه روحانیت بدون پاسخ باقی ماند. آنها حتی چندان تمایلی ندارند که جامعه روحانیت جایگاهی محوری در جلسات شورا داشته باشد و به مانند جمنا نقش معنوی و مشورتی برای جامعه روحانیت قائل هستند.

در این میان اما برخی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که با وجود این نگاه شورای وحدت به جامعه روحانیت، سیدرضا تقوی، یکی از چهره های حاضر در این تشکل روحانی در جلسات شورای وحدت حضور پررنگی دارد.

تحرکات انتخاباتی تقوی خارج از سازوکارهای جامعه روحانیت

سیدرضا تقوی که پیشتر نقش پررنگی در تحرکات جامعه روحانیت داشت، بعد از تغییرات در ساختار درونی جامعه روحانیت چندان نقش بارز و محسوسی نداشت و کم کم به حاشیه رفت. شاید از همین روست که او این‌روزها دایره فعالیتش را مستقلا گسترده کرده است. چندی پیش بود که خبر رسید تقوی با طیفی از وزرای دولت سابق مانند کامران دانشجو به دنبال برنامه‌ریزی برای معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.

جدیدترین خبر اما معطوف به انتخابات اسفندماه 98 است سیدرضا تقوی با شرکت در جلسات شورای وحدت بدون هماهنگی با جامعه روحانیت، تلاش دارد خود را وارد سازوکار انتخاباتی شورای وحدتی ها کند. حضوری که چندان به مذاق اعضای جامعه روحانیت مبارز خوش نیامده است و انطور که شنیده‌ها حکایت می‌کند حتی هشدار موحدی کرمانی را هم در پی داشته است.

گفته می‌شود در پی حضور رضا تقوی در جلسات شورای وحدت، آیت الله موحدی کرمانی از او درباره چرایی حضور مستقلانه و بدون هماهنگی با جامعه روحانیت در این جلسات گلایه کرده است. تقوی نیز این حضور را از جایگاه شخصیت حقیقی خود دانسته است نه عضوی از جامعه روحانیت. در نهایت تصمیم به رای گیری در جلسه اخیر جامعه روحانیت می گیرند و اکثریت قاطع اعضای این تشکل مخالف حضور تقوی در جلسه شورای وحدت بوده اند. رای گیری که به نظر می رسد اولتیماتوم آخر جامعه روحانیت به این چهره تک رو بوده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سید رضا تقوی اصولگرایی اختلاف در اصولگرایی موحدی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 

ناصر عسکری نژاد با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی در بین خانواده‌های تحت حمایت از مهم‌ترین گام‌های این نهاد در توانمندسازی جامعه هدف است که این امر مهم با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 
 
وی ضمن قدردانی از مشارکت خوب جامعه فرهنگی استان به ویژه معلمان در حمایت از ایتام و خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نیستند و همواره نقش خود را در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی به‌درستی ایفا کرده‌اند.

عسکری نژاد با تأکید بر اینکه معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، گفت: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekrame. emdad. ir حمایت مادی و معنوی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را برعهده بگیرند.

هم اکنون ۲۷هزار و ۵۴۸فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۴۴۱ نفر از این ایتام فاقد حامی و نیازمند حمایت خیران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی