Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره مبتنی بر سهام جدید این شرکت تا پایان امسال در بازار سرمایه خبر داد.
جعفر ربیعی با اشاره به اینکه ارزش طرح‌های در حال اجرای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هم‌اکنون 10 میلیارد دلار است، درباره تامین مالی طرح‌های این شرکت به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه صندوق توسعه ملی با صنعت پتروشیمی همراهی بسیار خوبی داشته است و بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های این شرکت از این صندوق تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مجوز استفاده از بخشی از ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی در پروژه‌های خود از سوی صنعت نفت و بانک مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس حدود 30 درصد ارز حاصل از صادرات محصولاتش را برای پیشبرد پروژه‌های خود استفاده و بقیه را به بازار نیما و چرخه اقتصادی کشور وارد می‌کند.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه بخشی از سود سهام این شرکت را نیز که در واحدها به دست می‌آید به بخش ریالی پروژه‌ها اختصاص می‌دهیم، تصریح کرد: پارسال نیز یک‌هزار میلیارد تومان اوراق این شرکت در بورس منتشر شد که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال نیز 2 هزار میلیارد تومان دیگر در یک یا دو مرحله منتشر می‌شود.
به گفته ربیعی، بخشی از ارز مورد نیاز طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از شبکه بانکی کشور به صورت وام تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه با اعمال تحریم‌ها، فاینانس خارجی تقریبا از بین رفته است، گفت: استفاده از فاینانس‌های خارجی در اجرای پروژه‌ها به ما کمک می‌کرد، اما متاسفانه در شرایط بین‌المللی کنونی راه آن بسته شد؛ با این حال ما منتظر بازشدن راه فاینانس نماندیم و همچنان توسعه را ادامه می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان با توجه به تحریم با شرکت‌های خارجی برای فاینانس مذاکره دارید؟ تصریح کرد: ارتباط با شرکت‌های خارجی‌ پس از تحریم، کمتر شده است.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس پارسال مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره مبتنی بر سهام هلدینگ خلیج‌فارس با نرخ علی‌الحساب سالانه 16درصد، در بازار سرمایه عرضه کرد.
هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های زیرمجموعه آن حدود 40 درصد تولید و صادرات پتروشیمی کشور را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق