Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:28:26 GMT

طرح آب و خاک در ۶۰ درصد اراضی شهرستان ری اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۶۲۸۷

طرح آب و خاک در ۶۰ درصد اراضی شهرستان ری اجرا شد

به گزارش ایرنا، محمد عباسی روز سه شنبه در همایش آب و کشاورزی شهرستان ری چالش ها و فرصت ها اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای طرح ها آب و خاک تامین آب و استفاده بهینه از آن در تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال در حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در شهرستان ری تخصیص داده شده است، افزود: کشاورزان این شهرستان باید از این فرصت نهایت استفاده را نمایند و اراضی تحت کشت خود را به سیستم های نوین آبیار تجهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی یادآور شد: استفاده از سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کاهش مصرف آب موجب بالا بردن راندمان تولید در کشاورزی می شود که به نفع تمامی تولید کنندگان در این حوزه می باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته ۷۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ری به کشاروزی اختصاص داشت، افزود: استفاده آب سدها و رودخانه در تامین آب شرب کلانشهر تهران باعث شده اراضی کشاورزی شهرستان ری هم اکنون به ۲۹ هزار هکتار برسد که بسیار پایین است.

عباسی اضافه کرد: استفاده نکردن اراضی کشاورزی در امر تولید موجب می شود افراد سود جو به ایجاد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی روی آورند که در این زمینه جهاد کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون با ۶۲ مورد تخریب بنا با حکم قضایی در این اراضی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری ۲۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، اظهار داشت: کل تولید کشاورزی این شهرستان در حوزه های زراعی، باغی، گلخانه و  قارچ در حدود یک میلیارد و ۹۹ میلیون و ۴۸۴ هزار تن است که بیش از ۱۹ درصد تولیدات کشاورزی استان تهران را دربر می گیرد.

عباسی اضافه کرد: تولیدات زارعی و باغی شهرستان ری ۸۴۲ هزار و ۳۵۹ تن و تولیدات دامی نیز  ۲۵۷ هزار و ۱۲۵ تن می باشد که این شهرستان در حوزه تولیدات زراعی بیش از ۱۹ درصد و در حوزه دامی نیز بیش از ۲۰ درصد تولیدات استان تهران را شامل می شود.

 همایش آب و کشاورزی شهرستان ری، چالش ها و فرصت ها امروز سه شنبه با حضور محسن علیجانی و فاطمه سعیدی از نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ناهید خداکرمی و حسن خلیل آبادی از نمایندگان شورای شهر تهران، سرپرست فرمانداری ری و جمعی از کشاورزان در شهرری برگزار شد.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران