Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:14:19 GMT

تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا بر قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۶۳۴۸

تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا بر قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات امروز به علت تنش‌های تجاری آمریکا و چین در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته ثابت ماند و هر اونس 1466.30 دلار معامله شد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته ثابت ماند زیرا تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قیمت سکه در بازار امروز

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.60 دلار افزایش 1466.30 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات به 1474.81 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از می 2013 به شمار می‌رود.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «اظهاراتی داشتیم که چین در حال استفاده از ابزار ارز است زیرا آنها در ابتدای از دست دادن توافق تجاری با آمریکا هستند.»

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دولت آمریکا مطمئن است که پکن در حال دستکاری در ارزش ارز خود است و در زمینه  توقف این رقابت ناعادلانه با صندوق بین‌المللی پول همکاری می‌کند.

ارزش شاخص دلار به کمترین میزان در دو هفته گذشته کاهش یافته که به افزایش قیمت طلا کمک کرد؛ در عین حال، ارزش اوراق قرض وزارت خزانه‌داری آمریکا بیشترین کاهش در 14 ماه گذشته را ثبت کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی آمریکا چین مدال طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ارز در معاملات امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۴۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۴۱ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با کاهش ۳۱ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان و حواله آن با کاهش ۱۳۹ تومانی، ۴۴ هزار و ۲۷۹ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۱۱ تومان کاهش قیمت به ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته کاهش ۱۱ تومانی داشته است.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت