Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، تاکنون شاید بیشتر از هر ژانر دیگری فیلم‌های زیادی در ژانر وحشت ساخته شده است. این موضوع علاقه فیلمسازان به این ژانر را نشان می دهد؛ چرا که با بودجه‌های بسیار کم می‌توانند موفقیت‌های خوبی کسب کنند. صنعت این نوع فیلم‌ مدتی دچار نوسان شده بود و داستان‌های منحصر به فردی برای ارائه نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در سال های اخیر موضوعات و نوع روایت داستان ها در ژانر وحشت، جذاب تر شده و موفقیت هم کسب کرده است. 

فیلم‌های سینمایی «نفس نکش» به کارگردانی فده آلوارز، فیلم سینمایی «یک مکان ساکت» به کارگردانی جان کرازیسنکی، فیلم «آن» ساخته اندی موشیاتی فیلم‌هایی هستند که داستان‌های متقاعد کننده‌ای دارند. حتی در سال‌های اخیر پای فیلم‌هایی مثل «برو بیرون» به جوایز اسکار باز شد. فیلم‌هایی از این دست که در سال‌های اخیر منتشر شده اند را در ادامه معرفی می‌کنیم؛

۱) ماه عسل

داستان یک زوج که به تازگی برای ماه عسل به مسافرت رفته اند یک داستان قدیمی است؛ اما دو شخصیت اصلی فیلم «بی» و «پاول» بعد از ازدواجشان هیچ گاه انتظار آینده ترسناک را نداشتند. آن‌ها برای ماه عسل به نزدیکی یک دریاچه می‌روند و یک محیط عجیب و ترسناک آن‌ها را احاطه کرده است. تنها همراه آن‌ها در این فیلم، صدای سرزمین‌ گسترده جنگل است. پس از مدتی پاول سرگردان و گیج می‌شود و رفتار او به گونه‌ای افزایشی، عجیب و غریب می‌شود.

۲) مادر!

«مادر!» فیلمی است که نظر مثبت منتقدین و سینما دوستان را در زمان انتشارش به خود جلب کرد، اما چگونه فیلمی که داستان زنی در خانه را روایت می‌کند، می‌تواند موفق ظاهر شود؟ می‌توان گفت این فیلم فیلم خوبی نیست، ولی در حقیقت یک روایتگر بزرگ است که ستارگانی مثل جنیفر لارنس و خاویر باردام را در خود می‌بیند. داستان این زن و مرد پس از حضور مهمانی نا خوانده تازه آغاز می‌شود.

۳) نابودی

این فیلم بیشتر در سبک علمی تخیلی است تا یک فیلم ترسناک؛ اما «نابودی» می‌تواند با ترس‌هایی که در خود گنجانده در زمره ژانر وحشت هم شمرده شود. لنا با بازی ناتالی پورتمن نقش یک دکتر بیولوژی سلولی را بازی می‌کند که سفری را برای پیدا کردن شوهر ناپدید شده اش آغاز کرده است. شوهر او به یک منطقه که دچار فاجعه زیست محیطی شده بود، سفر کرده است.

۴) درمان شده

تاکنون فیلم‌های زیادی با محوریت زامبی‌ها ساخته شده اند، اما این فیلم با بقیه فیلم‌ها متفاوت است. در فیلم «درمان شده» ویروسی که باعث زامبی شدن مردم می‌شود، پادزهر پیدا کرده و می‌شود مبتلایان را با آن درمان کرد، اما در این میان مردمی که مبتلا نشده اند نسبت به کسانی که درمان شده اند، نگاه تبعیض آمیز دارند و همین مشکلات جدیدی را به وجود می‌آورد.

۵) قاتل کلوویچ

این فیلم داستان یک پسر مسیحی را روایت می‌کند که به پدرش خیلی علاقه دارد و به تنها کسی که اعتماد دارد، پدرش است؛ اما عکس‌هایی از چند قتل هولناک را در خانه شان پیدا می‌کند و به کار‌های پدرش مشکوک می‌شود و در تلاش است سر از کار او در بیاورد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی

جوین‌وست مولف «چرندنویسی در رسانه‌ها» می‌گوید که در شلوغ بازی‌ها هدف این است که «به جای انتقال یک داستان منسجم، مخاطب با تعداد زیادی داستان، کاملا گیج شود.»

اصطلاح «شلوغ بازی رسانه‌ای» معانی مختلفی دارد؛ جلب کردن توجه رسانه‌ها به یک موضوع خاص، به ویژه زمانی که هدف، جلب نظر عمومی یا ایجاد حاشیه باشد، یا ارائه تصویری نادرست از واقعیت در اخبار و گزارش‌ها برای گمراه کردن مخاطب از جمله دلایل شلوغ بازی رسانه‌ای است. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل آورده شده است:

جلب توجه: در دنیای شلوغ رسانه‌ها، سازمان‌های خبری همیشه در حال رقابت برای جلب توجه مخاطبان خود هستند. یک راه برای انجام این کار، گزارش اخبار به گونه‌ای است که جنجالی یا هیجان انگیز باشد، حتی اگر کاملاً دقیق نباشد.

افزایش رتبه‌بندی: رسانه‌ها در حال رقابت برای افزایش رتبه‌بندی خود هستند. اخبار جنجالی می‌تواند تعداد بینندگان یا مخاطبان را افزایش دهد، که می‌تواند منجر به افزایش درآمد از طریق تبلیغات شود.

پیشبرد یک دستور کار خاص: برخی از رسانه‌ها از راهبرد شلوغ بازی برای پیشبرد یک دستور کار خاص یا هدفی مشخص شده، مانند حمایت از یک فرد یا جریان خاص یا برای تخریب و سیاه نمایی استفاده می‌کنند.

برای مصون ماندن در مقابل شلوغ بازی‌های رسانه‌ای و کاهش احتمال فریب خوردن، باید اخبار را از منابع خبری معتبر دریافت کنیم، همچنین با بررسی اخبار از منابع مختلف و بسنده نکردن به یک منبع خبری، تصویری کامل از داستان به دست آوریم.

همیشه در خاطر داشته باشیم که نباید اخبار را کورکورانه قبول کرد بلکه محتوای خبری را با دید انتقادی بررسی کرده و جانبداری رسانه‌ای یا عدم دقت تولیدکننده محتوا را نیز در نظر بگیریم. اگر مطلبی یا تصویری در یک خبر مشکوک به نظر می‌رسد، قبل از اشتراک‌گذاری با دیگران، آن را بررسی کنیم.

به عنوان مثال هیاهوی بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای نیکا شاکرمی برای القای یک سند دروغ، با توجه به تناقضات گزارش این رسانه، در نهایت رسوایی بی‌بی‌سی را در پی داشت و باعث تمسخر و کاهش اعتبار این رسانه شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده ادعا کرد که رسانه‌ها «دشمن مردم» هستند. این ادعا نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای تضعیف اعتماد به رسانه‌ها و دشوارتر کردن مردم برای دسترسی به اطلاعات دقیق است.

همچنین در سال ۲۰۱۶ یک داستان جعلی در مورد پیتزاگیت، یک حلقه قاچاق جنسی کودکان که توسط مقامات عالی رتبه دموکرات اداره می‌شود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این داستان هیچ پایه و اساسی در واقعیت نداشت، اما به طور گسترده توسط برخی رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد. این داستان نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کردن مردم است.

در سال ۲۰۲۰ نیز شیوع COVID-۱۹ منجر به افزایش اطلاعات نادرست و شلوغ بازی رسانه‌ای در مورد ویروس و نحوه انتشار آن شد. برخی از مردم ادعا می‌کردند که این ویروس یک فریب است، در حالی که برخی دیگر بر این باور بودند که توسط دولت چین ایجاد شده است.

این اطلاعات نادرست منجر به سردرگمی و ترس گسترده شد، به نحوی که برخی مردم از اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس خودداری کردند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پایان داستان امباپه و پی‌اس‌جی در چمپیونزلیگ
  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • کلوپ: امیدوارم با باران هفته آخر اشک‌هایم را نبینید؛ هیچکس جدایی‌ام را درک نمی‌کند
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • نظربازی با اصفهانِ اردیبهشتی
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟