Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ماشاالله جان‌نثار گفت: کارشکنی ترکمنستان حیات بازارچه مرزی باج‌گیران را تهدید می‌کند و باعث شده تا این بازارچه مرزی کم کار شود و این امر بر اقتصاد مرزنشینان نیز تأثیر گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار ماشاالله جان‌نثار، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار، اظهار کرد: تلاش‌های خبرنگاران در برقراری امنیت روانی در جامعه مؤثر و قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی تعامل بسیار خوبی میان اصحاب رسانه و مرزبانی ایجاد شده است، گفت: انعکاس اخبار در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گوناگون باعث حساس شدن مسئولان نسبت به اهمیت مرز شده است.

سردار جان‌نثار افزود: سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ماه گذشته از مرزهای خراسان رضوی بازدید و بر انسداد فیزیکی و اپتیکال مرزها تأکید داشتند و مقرر شد تا با تخصیص بودجه ای خاص به خراسان رضوی مرزبانی فیزیکی و اپتیکال تقویت شوند.

کشف 1 تن و 500 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکل امنیتی در مرزهای استان نداریم، ادامه داد: از ابتدای امسال 1 تن و 500 کیلوگرم مواد مخدر، 50 میلیون ریال کالای قاچاق و 300 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: ما در مرزبانی خراسان رضوی اجازه هیچ‌گونه عبور و مرور غیرقانونی را از مرزها نمی‌دهیم و در این راستا تعداد زیادی از متجاوزان مرزی را بازداشت و تعداد 200 خودرو را نیز در سال گذشته از آن‌ها ضبط کردیم.

سردار جان‌نثار با بیان اینکه طی دوسال گذشته هیچ گونه تلفات رزمی و شهیدی در مرزهای خراسان رضوی نداشتیم، گفت: ورود کالا از مرزهای خراسان رضوی به صورت چمدانی و اکثراً پارچه، پوشاک، بدلیجات است و خوشبختانه قاچاق کانتینری و عمده نداشته‌ایم.

کارشکنی ترکمنستان حیات بازارچه مرزی باج‌گیران را تهدید می‌کند

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در پاسخ خبرنگار «صبح توس» پیرامون دلایل کم‌کار شدن بازارچه‌های مرزی در خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر دو بازارچه مرزی دوغارون و باج‌گیران فعال هستند و از سوی جمهوری اسلامی ایران مشکل و مانعی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد و از آنجا که بازارچه‌های مرزی نیازمند همکاری کشور همسایه است، اما متأسفانه طی چند سال گذشته شاهد کارشکنی هایی از سوی کشورهای همسایه مخصوصاً ترکمنستان بوده ایم.

وی ادامه داد: کارشکنی ترکمنستان حیات بازارچه مرزی باج‌گیران را تهدید می‌کند و باعث شده تا این بازارچه مرزی کم کار شود و این امر بر اقتصاد مرزنشینان نیز تأثیر گذاشته است.

سردار جان‌نثار با تأکید بر بازنگری قانون در خصوص مجازات قاچاقچیان و متجاوزان مرزی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سعی داشته تا همواره با افرادی که از مرز به صورت غیر قانونی عبور می کنند، برخورد کند اما گاهی مجازات ها در خور قاچاقچیان نیست و بازدارندگی ندارد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرزبانی از لحاظ ساختاری، سازمانی، امکانات، کمیت و کیفیت رشد خواهد داشت اما قرار نیست از زیر مجموعه نیروی انتظامی خارج شود و به عنوان یک ارگان مستقل عمل کند.

ضرورت استفاده از تکنولژی‌های نوین در مرزبانی

وی با تأکید بر استفاده از تکنولژی های نوین در مرزبانی، افزود: در حال حاضر 150 کیلومتر از مرزهای خراسان رضوی به صورت الکترونیک کنترل می شود که انسداد کامل این مرزها نیازمند استفاده از تکنولژی های نوین است و به زودی از دستگاه های ایکس ری نیز در مرزها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

 سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی افزود : اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

وی بیان کرد: منطقه شمال شرق استانهای مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استانها اداره کنیم.

مکفی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی ادامه داد: سیاستمداران وقتی در عرصه دیپلماسی کم می آورند، ارتش و نیروهای مسلح وارد عمل می شوند.

وی اضافه کرد: نیروهای ارتشی در زمان انقلاب در روز ۲۲ بهمن در حمایت از مردم ارتش اعلام بی طرفی کرد و پیروزی انقلاب رقم زده شد، بعد از جنگ نیز ارتش در تثبیت انقلاب نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: سرلشکر فلاحی نیز بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد.

تاسیسات شرکت آبفا مشهد به نام شهید فلاحی نام گذاری شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز اظهار کرد: ارتش بعد از انقلاب بیشترین خدمات را انجام داده و بزرگترین عملیات نظیر عملیات بیت المقدس در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای ارتشی انجام شد.

حسین اسماعیلیان افزود: شهید فلاحی نیز از نیروهای ارتشی بازنشسته بود که بعد از پیروزی انقلاب فراخوان شده و به ارتش جمهوری اسلامی پیوسته بود.

وی ادامه داد: امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات این شرکت به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: اینک ارتش مقتدری داریم که قابل مقایسه با ارتش زمان پهلوی نیست و از لحاظ ظرفیت انسانی، تجهیزات و قدرت در جایگاه مقتدری ایستاده است.

همزمان با دهم اردیبهشت ماه زادروز تولد شهید «ولی الله فلاحی» ، اداره کنترل و بهره برداری تاسیسات آب شرب به نام این شهید والا مقام مزین گردید.

ولی‌الله فلاحی نظامی ارشد ایرانی، سرتیپ نیروی زمینی ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی از ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ تا هقتم مهر ۱۳۶۰ و همچنین اولین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

او پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و از آغاز جنگ ایران و عراق در جبهه‌ها حضور دائم داشت. فلاحی در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ به سمت کفیل ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی برگزیده شد.

ولی‌الله فلاحی در سانحهٔ سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ در هفتم مهر ۱۳۶۰ شهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه