Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان رشتخوار گفت: تعداد 3 حلقه چاه آب با حفر ترانشه های شیبدار به آبشخوری طبیعی در منطقه تحت حفاظت هزار راه بخش جنگل رشتخوار در دسترس حیات وحش این نقطه از شهرستان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد گلچین سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به اجرای طرح تامین آب مورد نیاز حیات وحش در منطقه تحت حفاظت هزار راه این شهرستان ، اظهارداشت: طبق هماهنگی که با بخشدار محترم بخش جنگل در خصوص احداث آبشخور طبیعی در محدوده دشت هزار راه صورت پذیرفته بود ،یک دستگاه بیل مکانیکی از بخشداری این شهر در همین خصوص به ماموریت اعزام گردید و تعداد 3 حلقه چاه آب واقع در منطقه با حفر ترانشه های شیبدار به آبشخوری طبیعی ودر دسترس وحوش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از زحمات بخشداری بخش جنگل این شهرستان درجهت مساعدت و همکاری در جهت ایجاد 3 حلقه چاه آب در منطقه هزار خوشه، جنگل گفت: اینکار در صورت واگذار شدن به شخص شاید مدت ها اجرای آن طول می‌کشید که خوشبختانه با زحمات بخشداری و در اختیار قرار دادن تجهیزات بیل میکانیکی و.. به سرعت کار انجام و بعد از اجرای طرح شاهد حضور انواع گونه های حیوانات و پرندگان نایاب در این آبشخوری های طبیعی در این نقطه بودیم.

 

شایان ذکر است که گونه های جانوری از قبیل آهو، هوبره، انواع عقاب، گرگ، کفتار، روباه، شغال، انواع پرندگان کوچک و همچنین مارهای سمی و غیر سمی و خزندگان مختلف در این زیستگاه طبیعی زندگی میکنند ، گفتنی است وسعت این منطقه حدودا 72 هزار هکتار بوده و منابع آب محدودی در این منطقه در اختیار حیات وحش منطقه می‌باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد