Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال «قمر جاوید باجوا»، فرمانده ارتش پاکستان در واکنش به اقدام هند در ارتباط با لغو خودمختاری کشمیر اعلام کرد نیروهای نظامی پاکستان برای دفاع از حقوق مردم کشمیر کوتاه نخواهند آمد و تا هر کجا که بتوانند، به پیش خواهند رفت.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» که با فرماندهان ارشد ارتش پاکستان دیدار می‌کرد، همچنین افزود: ارتش این کشور سرسختانه در کنار شهروندان پاکستان در کشمیر خواهد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرمانده ارتش پاکستان، نظامیان این کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند و مانعی برای دستیابی به اهداف خود در کشمیر نخواهند داشت.

گفتنی است دولت هند روز دوشنبه طی حکمی وضعیت خودمختاری کشمیر را لغو کرد.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که در یک هفته اخیر وضعیت امنیتی کشمیر بسیار بحرانی بوده است.

اواخر هفته گذشته و با بالا گرفتن تنش‌های مرزی در منطقه کشمیر، دهلی نو از دانشجویان و گردشگران غیر کشمیری و خارجی خواست فورا منطقه را ترک کنند.

دولت هند به تازگی بخش ۱۴۴ قوانین جزایی را در سرینگر، به‌حالت اجرایی درآورده‌ که در نتیجه آن اجتماع بیش از چهار نفر ممنوع است و افرادی که از آن سرباز بزنند می‌توانند با حکم سه سال زندان روبه‌رو شوند.

دولت هند هشدار داده که گروه‌های شبه‌نظامی «مورد حمایت اسلام‌آباد» ممکن است دست به حمله تروریستی در کشمیر بزنند.

در مقابل، ارتش پاکستان می‌گوید نیروهای هندی از بمب‌های خوشه‌ای برای حمله به غیرنظامیان در «خط کنترل» استفاده کرده‌اند.

در پی استقلال هند و جدایی پاکستان، از سال ۱۹۴۷، هر دو کشور مدعی مالکیت کامل کشمیر هستند و در حال حاضر «خط کنترل» به عنوان مرز غیر رسمی دو کشور شناخته می‌شود.

اواخر سال گذشته در پی انفجاری که گروه مستقر در پاکستان به نام «جیش محمد» مسئولیت آن‌ را پذیرفت، ۴۰ تن از نیروهای ذخیره پلیس هند کشته شدند و تنش‌ها بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو در دره کشمیر به‌ شدت بالا گرفت.

کد خبر 450769 برچسب‌ها هند کشمیر پاکستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هند کشمیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان

دولت پاکستان اقامت پناه‌جویان افغانستانی‌ دارنده کارت ثبت آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (پی‌او‌آر) را تا کمتر از دو ماه دیگر، تمدید کرده است.

وزارت ایالات و سرحدات پاکستان  در بیانیه‌ای نگاشت مدت اقامت این پناهجویان افغانستانی تا ۳۰ ماه جون تمدید شده است.

گفتنی است که دولت پاکستان در ۲۷ حمل سال جاری مرحله دوم اخراج پناه‌جویان از این کشور را آغاز کرده بود.

مقام‌های پاکستانی در آن زمان به پلیس این کشور دستور داده بودند تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

انتظار می‌رود که در این مرحله حدود ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از پاکستان اخراج شوند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغانستانی‌ دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

این در حالی است که از زمان آغاز اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان تا کنون، بیش از ۵۴۳ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از این کشور اخراج و یا مجبور به بازگشت داوطلبانه به افغانستان شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • بمباران شدید رفح+فیلم
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • هشدار شدید اللحن حماس به تل آویو درباره حمله به رفح
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر