Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر تشدید حملات طالبان در به مواضع نیرو‌های امنیتی در ولایت‌های خوست، غور، جوزجان و بغلان بیش از ۳۰ کشته و چندین زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که مذاکرات صلح آمریکا و طالبان تقریبا به پایان رسیده و منابع نزدیک به دو طرف از احتمال امضای توافقنامه خبر می‌دهند، اما حملات این گروه علیه نیرو‌های امنیتی افغان در سراسر افغانستان به شدت ادامه دارد و خبری از کاهش خشونت‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ولایت جوزجان

مقامات افغان در جوزجان اعلام کردند که بر اثر حمله طالبان به مواضع نیرو‌های امنیتی افغان در بزرگراه فاریاب-جوزجان ۱۱ نیروی ویژه ارتش کشته و شماری نیز زخمی شدند.

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان نیز تصریح کرد که بر اثر حمله این گروه به قرارگاه نیرو‌های امنیتی در شهرستان «خانقاه» این ولایت نیز ۱۹ نظامی افغان کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

* ولایت خوست

دفتر رسانه‌های فرماندهی پلیس خوست اعلام کرد که بر اثر انفجار مین کارگذاری شده در حوزه اول امنیتی شهر خوست یک نظامی افغان کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

گفتنی است که مسئولیت این حمله را تاکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

* ولایت بغلان

«احمدجاوید بشارت» سخنگوی فرماندهی پلیس بغلان تصریح کرد که بر اثر انفجار مین کارگذاری شده در شهر «پلخمری» مرکز این ولایت یک نظامی افغان کشته و ۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که در مذاکرات آمریکا با طالبان دو طرف به پیشرفت‌هایی دست یافته و برخی از رسانه‌ها حتی از احتمال امضای توافقنامه در روز‌های آینده خبر می‌دهند، اما با این حال حملات طالبان به نیرو‌های امنیتی افغان افزایش یافته است.

با وجود ابراز امیدواری مقامات آمریکایی برای به توافق رسیدن بر سر آتش‌بس با طالبان، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این گروه به آغاز مذاکرات مستقیم صلح با دولت افغانستان و برقراری آتش‌بس علاقمند باشد.

این گروه پیش از این بار‌ها در بیانیه‌های مختلفی تاکید کرده است که تا زمان خروج نیرو‌های خارجی از این کشور به جنگ علیه نیرو‌های خارجی و دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان حملات تروریستی افغانستان کشتار غیرنظامیان ولایت خوست ولایت غور ولایت جوزجان ولایت بغلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.   حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.   نوری زاده  ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.   او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.   ضرورت افزایش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان نیز مشکلات روابط تجاری بین این دو منطقه را بررسی و بر افزایش روابط تجاری و رفع موانع موجود بین دو کشور تاکید کرد.   در این دیدار آخرین وضعیت روابط تجاری این دو کشور بررسی و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراودات فی مابین تاکید شد، همچنین مقرر گردید همکاری اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی تقویت شود و برنامه‌ریزی ها به صورت مشترک انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد