Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@13:22:53 GMT

ثروت داعش در حال حاضر چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۸۲۳۸

ثروت داعش در حال حاضر چقدر است؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی برای شورای امنیت اعلام کرد که تروریست‌های داعش کماکان پس از فروپاشی خلافت ادعایی آنها، ۳۰۰ میلیون دلار ثروت دارند.

به نوشته اسکای نیوز، او در این گزارش گفت که تروریست‌ها آنقدر پول ندارند که سرزمینی را اشغال کنند اما کاهش حملات از سوی تروریست‌‌ها موقتی است و تروریست‌ها قادر هستند تا هزینه لازم برای انجام حملات تروریستی را از طریق انتقال پول از طریق شرکت‌های غیر رسمی تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، گروهک داعش تلاش دارد از طریق حمایت مالی طرفداران خود در مناطق مختلف آسیا و آفریقا به استقلال مالی برسد. فروش آثار باستانی از دیگر منابع مالی داعش محسوب می‌شود و به گفته گوترش، فقط برخی اعضای رده بالای داعش از محل نگهداری این آثار باستانی خبر دارند.

در گزارش چندی پیش کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت آمده بود که رایج‌ترین روش تروریست‌های داعش برای انتقال پول، انتقال از طریق حواله است. طبق ادعای این گزارش، اعضای داعش تلاش دارند تا دوباره خود را احیا کرده و حملات را از سر بگیرند.

آخرین منطقه تحت اشغال داعش که روستای کوچک باغوز در شرق سوریه محسوب می‌شد سرانجام در تاریخ 23 مارس (سوم فروردین) به دست نیروهای کرد آزاد شد و از آن پس تروریست‌ها هیچ منطقه‌ای را به صورت متمرکز در اشغال خود ندارند اما در مناطق بیابانی و کوهها به صورت هسته‌های چند نفره برخی مواقع دست به حملات کوچک می‌زنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار رسانه سازمان ملل شورای امنیت آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 چگونه راهبرد پهپادی ایران، بازدارندگی اسرائیل را مختل کرده است؟ این پرسشی است که این گزارش عربی به آن پرداخته و با ارائه تصاویر و اطلاعات جالب به آن پاسخ داده است. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی