Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد‌تومان اعتبار در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی برای ماشین‌های کشاورزی در کشور اختصاص دادیم. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کامبیز عباسی امشب در مراسم آغاز به‌کار شانزدهمین نمایشگاه ملی کشاورزی و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات در همدان اظهار داشت: به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم در کشور بذر‌کار را با یک دهم قیمت‌جهانی و با 95 درصد تکیه بر دانش بومی کشور تولید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت ترویج یافته‌های جدید علمی در راستای ارتقا محصولات کشاورزی«کشاورزی»، ناجی اقتصاد|خوراک تولید داخل و ارزان قیمت دام و طیور معرفی شدتابش: بهره‌وری ‌‌2.7 درصدی‌ تولیدات بخش کشاورزی ‌نگران‌کننده است

وی افزود: 95 درصد جو و گندم کشور را با کمباین ساخت داخل برداشت کردیم. همچنین سالانه 2 تا 3 هزار بذر‌کار تولید می‌شود که از این تعداد 2 هزار عدد آن در همدان تولید شده است. یعنی همدان ظرفیت خاصی در تامین ماشین‌آلات کشاورزی کشور دارد. سال‌های اخیر سال‌های طلایی سرمایه‌گذاری مکانیزاسیون کشاورزی بوده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: نمایشگاه‌ همدان جزو برترین‌ نمایشگاه‌های کشور در حوزه کشاورزی است. که در این نمایشگاه همیشه ماشین‌آلات نوین به نمایش در‌می‌آید و در کشور هم حدود 260 تا 270 عرضه کننده وسایل کشاورزی داریم.

وی با گلایه از اینکه در صنعت کشوربسیار کم به حوزه ماشین‌آلات کشاورزی توجه شده است، افزود: تقاضا داریم سالانه 250 تا 300 میلیو‌ن دلار برای صنعت کشاورزی اختصاص یابد و ماشین‌آلات کشاورزی را جزو نهاده‌های کشاورزی در نظر بگیرند.

عباسی با اشاره به اینکه اکثریت ماشین‌های کشاورزی استاندارد ساخته می‌شوند و در ساخت و نمایش ماشین‌های کشاورزی استاندارد در نمایشگاه‌ها هم حساسیت خاصی داریم، افزود: همچنین هر سال حدود 700 تا 800 شرکت‌ سازنده ماشین‌آلات آبیاری کشاورزی به لحاظ استاندارد‌ها چک می‌شوند.

وی گفت: یک کارخانه کمابین در کشور در آستانه ورشکستگی بود و حدود 50 کمابین هم نداشت در کمتر از 6 سال به مرحله تولید مجدد رسید و 3 هزار دستگاه کمباین تولید می‌کند. همچنین با حمایت وریز جهاد کشاورزی برای نخستین بار در کشور ماشین‌ها کشاورزی پلاک‌گذاری شدند و به عنوان سرمایه برای کشاورز محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ماشین‌های کشاورزی کشور بین سال‌های 86 تا 91 فقط 20 هزار دستگاه پلاک شده بود که بعد از این سال با همکاری ناجا، وزیر، اطلاعات221 هزار دستگاه پلاک‌گذاری شدند تا به عنوان سرمایه‌ برای کشاورز محسوب شود.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور گفت: دو زنجیره ارزش اصلی کشمش و سفال همدان، تقویت کننده حجم مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند. - اخبار استانها -

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم همدان،در حاشیه برگزاری اکسپو 2024 و در بازدید از غرفه این استان، اظهار‌ داشت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن 6 زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

وی افرود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالاهایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان