Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در رفع چالش های فرهنگی دانشگاه ها از بروز تقابل های ناخواسته جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، غلامرضا غفاری در دومین نشست معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه 3 کشور وضعیت پوشش و عفاف و حجاب در دانشگاه ها را یکی از دغدغه های اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برشمرد و گفت: باید با سیاست گذاری های درست در این زمینه از بروز ناهنجاری ها جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری با تاکید بر اینکه نباید مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به چالش های امنیتی و سیاسی تبدیل شود، تصریح کرد: در حل چالش های فرهنگی دانشگاه ها و رفع گسست بین نسلی که در حوزه فرهنگی بین جوانان و نسل های گذشته نظیر عفاف و حجاب رخ داده است، باید با اقدامات فرهنگی متناسب، به موقع و موثر از بروز تقابل های ناخواسته و تشکیل جنبش های اعتراضی جلوگیری کرد.

وی  با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات بر لزوم مدیریت فضای دانشگاه ها در ایام پیشرو تاکید کرد و گفت: دانشجویان می توانند در فضایی به دور از تشنج و سیاست زدگی به طرح مطالبات و خواسته های خود از تریبون دانشگاه کنند و مجموعه وزارت علوم نیز همراهی لازم با دانشجویان در این زمینه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم قرن 21 را عصر تغییر و تحول عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه  های کشور نیز باید در یک سیر تحولی به سمت دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنند.

وی ادامه داد: در دانشگاه های نسل سوم و چهارم اثر گذاری فرهنگی و اجتماعی فعالیت های دانشگاه در جامعه نقشی به مراتب پر رنگ تر از جنبه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها دارد.

غفاری با تاکید بر لزوم همگام سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها متناسب با تحولات جامعه، اظهار کرد: سیاست گذاران، تصمیم گیران و مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها باید در تدوین برنامه های خود نیازهای اساسی جامعه و تحولات آن را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در عصر کنونی نظام ایده ها، رجحان ها و تغییر در سبک زندگی افراد جامعه است که این امر کار فعالان فرهنگی در دانشگاه ها را در ارائه فعالیت ها و طرح های فرهنگی موثر و مناسب سخت تر کرده است.

غفاری عنوان کرد: در مقطعی که تغییر و تحولات در جامعه و دانشگاه سرعت بیشتری دارد احتمال غافلگیری نیز بیشتر است و لذا مدیران دانشگاهی باید با همراه سازی خود با تحولات جامعه و دانشگاه از اتخاذ تصمیمات منسوخی که در مقطع فعلی پاسخگوی نیاز های دانشگاه نیست خودداری کنند و نسبت به همترازی و هم افق سازی نگاه و افکار نسل های مختلف در دانشگاه برنامه جامعی داشته باشند.

رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه نیز در ادامه این نشست، دانشگاه را پایگاه شکل گیری شخصیت حرفه ای و اجتماعی افراد جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در حوزه رفع چالش های خود و جامعه به ویژه در حوزه فرهنگ دینی توفیق چندانی در سال های گذشته نداشته است و باید با برنامه ریز اصولی در این زمینه کاستی ها و کم کاری های گذشته را جبران کرد.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف برنامه های فرهنگی جامعه رئیس دانشگاه فرهنگی و اجتماعی مد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند

ایسنا/لرستان رئیس جهاددانشگاهی لرستان اجرای مسابقات ملی سدید را گام مؤثری در تقویت مهارت‌های ارتباطی دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چرا که بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای جامعه رقم نخورد.

فرهاد فرامرزیان در آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: مسابقات ملی سدید برای اولین بار است که در لرستان برگزار می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌های آزاد، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، لرستان و پیام نور در این مسابقات شرکت‌کننده داشتیم، افزود: در اجرای این برنامه جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان مشارکت داشتند.

فرامرزیان مسابقات ملی سدید را بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم دانست و  اضافه کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چراکه بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای کشور رقم نخورد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سدید در دانشگاه‌های ۲۱ استان کشور و ۳۰ واحد جهاد دانشگاهی، ادامه داد: دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند آنها باید خود را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دخیل بدانند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مسابقات ملی سدید نقش مهمی در بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان با شرکت در این مسابقات که در بخش‌های مختلف ازجمله پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود، با نحوه مدیریت زمان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: ضرورت دارد دانشجویان در بحث انتخابات، گفت‌گو با نامزدهای انتخاباتی ورود پیدا کنند و با دعوت از منتخبان ملت به محیط‌های دانشگاهی راهکارهای لازم برای حل مشکلات را ارائه دهند.

فرامرزیان با اشاره به راهیابی پنج دانشجو از لرستان به مرحله کشوری مسابقات سدید، اظهار کرد: انتظاری که از این دانشجویان به عنوان نمایندگان دانشجویان لرستانی در مسابقات ملی سدید دارم این است که با تمرین و ممارست برای جامعه دانشگاهی استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست